پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

سلام. «سرخنکلا» شهر کوچکی است در ایران اسلامی از استان زیبای گلستان؛ گرگان، بخش بهاران. ما تلاش خواهیم کرد تا حلقه وصل و همفکری همه بچه های «سرخنکلا» باشیم که می خواهند کمک کنند برای کارهای فرهنگی در «سرخنکلا».
آی دی ما در تلگرام @blogger1404

آخرین نظرات

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

   حدود سه سال قبل بود که طی مطلبی با عنوان "عکس هایی بدون شرح از آرزوهای در خواب رفته سرخنکلایی ها" که شما می توانید آن را از اینجا بخوانید، به موضوع پیشرفت کُند و لاکپُشتی پروژه پردیس سرخنکلاته دانشگاه گلستان پرداختیم .      

   طی این مدت نیز چندین بار درباره زمان احتمالی تکمیل، شروع به کار و استفاده از ساختمان های این پروژه مطالبی به گوش رسید که برخی مهرماه 94 و سپس 95 را به عنوان زمان نهایی تعیین می کردند یا بهتر است بگوییم وعده می دادند. اما طی ماه های اخیر چند ساختمان از این پروژه تکمیل شده و برابر اعلام غیررسمی مسئولین دانشگاه گلستان، نقل مکان برخی واحدهای اداری و کارکنان به ساختمان های اداری پردیس سرخنکلا طی هفته های آینده و درطول تابستان 96 انجام خواهد شد و در ادامه نیز اولین واحد آموزشی که مورد استفاده قرار خواهد گرفت و از ابتدای مهرماه پذیرای دانشجویان خواهد بود، دانشکده تعاون است که شامل گروه های آموزشی در رشته های حقوق، مدیریت و اقتصاد است.

  ما هم امیدواریم این بار این وعده محقق شده و آن خواب زمستانی
۱ نظر ۲۸ خرداد ۹۶ ، ۲۳:۱۵

   یکی از اخباری که طی هفته های اخیر در شبکه های اجتماعی بین سرخنکلایی ها دست به دست می شد، موضوع قطع درختان فضای سبز در محوطه کتابخانه عمومی سرخنکلا بود. تصاویری هم که از این مسئله در گروه های مختلف پخش شد نشان دهنده این بود که برخی افراد بدون در نظر گرفتن تمامی جوانب امر اقدام به قطع این درختان به ویژه نخل های زیبایی با قدمت بیش از سی سال کرده اند. (1)

  در واقع تلخ ترین بخش قضیه نیز همین قطع نخل های منحصر به فرد سرخنکلا بود که برای بسیاری از ما یادآور خاطرات حضورمان در کتابخانه و انس و الفت دوران نوجوانی مان با فضای سبز آن بود. به ویژه اینکه درخت نخل فی نفسه زیبایی، متانت و استواری را در ذهن ها متبادر می کند و شاید به دلیل همین تداعی تصویر آن، نوعی از قداست و ابهت را در خاطره ها به جا می گذارد. شاید هم به همین سبب است که اصولا بر خلاف

۴ نظر ۲۰ خرداد ۹۶ ، ۲۲:۰۳

    یکی از سنت های حسنه و زیبای سرخنکلایی ها در ماه مبارک رمضان، برگزاری جلسات "مقابله" قرآن است. به این صورت که همانند سایر نقاط ایران و دنیای اسلام طی ماه مبارک رمضان روزانه یک جزء از قرآن کریم قرائت می شود. به خاطر دارم که سالها قبل به این جلسات در سرخنکلا به اصطلاح "مقابله" گفته می شد. آن دوران نمی دانستم دلیل به کار بردن این واژه چیست. اما بعدها دریافتم که

۲ نظر ۱۹ خرداد ۹۶ ، ۱۳:۳۰

  مراسم بیست و هشتمین سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) همراه با محفل انس با قرآن کریم و با شرکت مسئولین بخش بهاران و اقشار مختلف مردم سرخنکلا برگزار شد.

   در این مراسم که روز یکشنبه ساعت 18 در مسجد جامع سرخنکلا برگزار شد، ابتدا قاسم مقصودلو از قاریان شهر آیاتی از کلام الله مجید را به روش تحقیق قرائت نموده و سپس حسن تاجیک دیگر قاری سرخنکلایی صفحاتی از قرآن کریم را به روش ترتیل برای حاضرین قرائت کرد.

   در ادامه این محفل قرآنی، عبدالمجید یازرلو قاری ممتاز کشوری و نفر اول مسابقات سراسری قرآن تسنیم که

۲ نظر ۱۵ خرداد ۹۶ ، ۱۵:۵۳

مراسم بزرگداشت یاد وخاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر کبیر و فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) فردا یکشنبه 14 خرداد 1396 ساعت 19 همراه با محفل انس با قرآن کریم در مسجد جامع سرخنکلا

۰ نظر ۱۳ خرداد ۹۶ ، ۲۳:۵۶

با پایان یافتن فعالیت های انتخاباتی، شورای شهر سرخنکلا نسبت به دوره قبل شاهد دو تغییر در نفرات راه یافته به این تشکل مردمی بود. پنج نفری که در راس این فهرست قرار دارند

۲ نظر ۱۰ خرداد ۹۶ ، ۰۰:۰۷