پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

سلام. «سرخنکلا» شهر کوچکی است در ایران اسلامی از استان زیبای گلستان؛ گرگان، بخش بهاران. ما تلاش خواهیم کرد تا حلقه وصل و همفکری همه بچه های «سرخنکلا» باشیم که می خواهند کمک کنند برای کارهای فرهنگی در «سرخنکلا».
آی دی ما در تلگرام @blogger1404

آخرین نظرات

۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

   شاید شما هم از منابر شنیده اید که پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله وسلم) فرمودند:« أنا و علی ابوا هذه  ألامة» *. یعنی من و علی پدران این امت هستیم. البته مسلم است که منظور آن حضرت پدران معنوی و دینی امت اسلامی است.

   اگر همین نسبت زیبا و البته پرافتخار را برای مادری امت اسلام و به خصوص «مادر شیعیان» بخواهیم فرض کنیم بدیهی است که هیچ بانویی شایسته تر از صدیقه ی کبری حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) برای آن نیست.

  نمی دانم چطور شد که درج اولین بسته پیامکی ما با ایام شهادت آن بانوی بزرگوار همزمان شد و حالا هم که دومین بسته پیامکی را می نویسم، ایام میلاد پرنور و سرور بی بی دوعالم است. مردم سرخنکلا از دیرباز مراسم و مناسبتهای آن حضرت را با شکوه کامل برگزار کرده و می کنند. نشانه  آن هم تاسیس «فاطمیه» از دهها سال قبل در سرخنکلاست که از

۱۰ نظر ۲۶ فروردين ۹۳ ، ۲۳:۰۹

   روش تبعید افراد غیرهمسو با حاکمان و والیان به مناطق دور دست، بدآب و هوا و با امکانات کم در گذشته های دور یکی از بهترین روشها برای حاکمان بود تا بتوانند آن افراد را به نوعی کنترل کنند. من که با شنیدن واژه "تبعید" یاد شهر چابهار در دهه 1340 شمسی یا منطقه سیبری روسیه در دهه 1930 میلادی می افتم. با افزایش و پیشرفت روزافزون وسایل ارتباط جمعی و رفاهی اما این روش امروزه تقریباً منسوخ شده است.

   طی روزهای اخیر برخی رسانه ها با پوشش استانی و ملی خبر از تبعید چند چهره تقریباً سرشناس از مدیران کل و مسئولین ارشد سابق استان گلستان به سرخنکلا دادند که

۱۵ نظر ۲۵ فروردين ۹۳ ، ۱۸:۱۷

  امروز یکی از دوستان (همکاران وبلاگ) به بنده اطلاع دادند که مطلب اخیر وبلاگ که با عنوان «اردوی ورزشی تیم ملی در سرخنکلا و نظر همشهری ها » نوشته بودم توسط یکی از

۵ نظر ۲۴ فروردين ۹۳ ، ۱۷:۰۲

  طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر برگزاری اردوی تیم ملی کبدی بانوان ایران در سرخنکلا توسط دوخبرگزاری  ایرنا  و  مهر  منتشر شده است. از آنجا که بنده قبلاً در یک یادداشت مفصل درباره اینکه چرا از شهر سرخنکلا با این استعداد فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی مطالب کمی در رسانه ها منتشر می شود، نوشته بودم. یکی از دوستان با پیامک این خبر را به من اطلاع داده و آن را نمونه ای از انعکاس رویدادهای سرخنکلا برشمردند.

   این مسئله که اردو یا همان کمپ آمادگی یکی از تیمهای ملی کشورمان در سرخنکلا در حال برگزاری هست، فی نفسه موضوعی ارزشمند است. اما اینکه

۱۴ نظر ۲۲ فروردين ۹۳ ، ۱۵:۵۹

  در فرصتی داشتم درباره تاریخچه حوادث و فعالیتهای فرهنگی و سیاسی سرخنکلا و روزهای تاریخ ساز این شهر در گذر زمان فکر می کردم. به نظرم رسید برای اینکه بتوانم دقیق تر و مستند تر آنها را مطالعه کنم، باید ابتدا به دنبال تحقیق از افراد مطلع و همچنین جمع آوری مستندات بروم. در یکی از پست ها و مطالب قبلی هم نوشتم که متاسفانه کسی تاکنون کار مدون و قابل اتکایی در این خصوص انجام نداده است یا حداقل خوب اطلاع رسانی نشده است.

   به نظرم رسید برخی مستندات موجود را می توان با کمی مشاهده دقیق تر در محیط شهر سرخنکلا پیدا کرد. از جمله تصاویر و نوشته هایی که پس از سالها هنوز هم بر در و دیوار شهر

۱۳ نظر ۱۳ فروردين ۹۳ ، ۲۲:۲۴

   یکی از تصمیماتی که مسئولین شورای اسلامی و شهرداری سرخنکلا در آخرین هفته های سال 92 انجام دادند، تصمیم گیری و اجرای انتقال محل برگزاری بازار هفتگی یا همان پنجشنبه بازار سرخنکلا به مکان جدید بود. برابر این تصمیم مکان بازار هفتگی از انتهای خیابان اصلی (دانش) به خیابان منتهی به دبیرستان در نزدیکی تپه سرخنکلا منتقل شده است.

    این اقدام اگر چه دیرهنگام بود اما

۸ نظر ۱۲ فروردين ۹۳ ، ۲۱:۳۷

   اول از همه اینکه امروز سالروز تولد پدیده ای استثنایی و بی نظیر در تاریخ جهان است که بنده عمیقاً معتقدم پس از بعثت حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) بی نظیرترین و تاثیرگذارترین حادثه تاریخ بوده است. و آن روز استقرار و حاکمیت یافتن رسمی «نظام جمهوری اسلامی» است. این روز را به همه شما تبریک می گویم. البته شاید بعضی از شما درباره این ادعای بنده نقد داشته باشید اما به هر حال آماده گفتگو درباره این مطلب هستم.

اما بعد، مانند همه ایرانیان مردم دشت استرآباد و بخش بهاران به ویژه اهالی سرخنکلا

۶ نظر ۱۲ فروردين ۹۳ ، ۱۶:۴۴

  یکی از پدیده هایی که چند سالی هست تاثیرات فرهنگی قابل ملاحظه ای پیدا کرده، پیامک یا همان پیام کوتاه است. درباره اینکه چطور باید از این پدیده یا به عبارت صحیح تر ابزار فرهنگی استفاده کرد گفتنی بسیار است.

   به نظرم رسید برای سهیم بودن در فرهنگ سازی مثبت به وسیله آن، پیامکهای مناسبتی چه مذهبی و فرهنگی و چه موضوعات متفرقه دیگر که دریافت می کنم را برای مطالعه همشهریان گرامی و استفاده یا اعلام نظر درباره آنها در وبلاگ بگذارم.

۳ نظر ۰۵ فروردين ۹۳ ، ۱۶:۵۷