پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

سلام. «سرخنکلا» شهر کوچکی است در ایران اسلامی از استان زیبای گلستان؛ گرگان، بخش بهاران. ما تلاش خواهیم کرد تا حلقه وصل و همفکری همه بچه های «سرخنکلا» باشیم که می خواهند کمک کنند برای کارهای فرهنگی در «سرخنکلا».
آی دی ما در تلگرام @blogger1404

آخرین نظرات
  یقیناً هیچ فرد سرخنکلایی نیست که این عکسها برایش ناآشنا باشد مگر اینکه آنقدر دور از وطن یا بی اطلاع از تحولات مهم سرخنکلا باشد که طی دو سه سال اخیر هیچ خبری از این موضوع به او نرسیده باشد که در این صورت دیگر مشکل است بتوان او را سرخنکلایی نامید!

  بله، منظورم طرح ساخت «پردیس سرخنکلاته دانشگاه گلستان» است. وقتی از گرگان به سرخنکلا بر می گردید حتماً چشمان مبارکتان به این دو تابلوی زرد رنگ افتاده است که کم کم دارند فرسوده می شوند. البته تابلوها چندان مهم نیستند، بلکه ساختمانهای نیمه ساخته ای که چند صدمتر آن طرفتر دیده می شوند و قطعاً صدها میلیون تومان پول بی زبان را بلعیده اند نیز، دارند به همین سرنوشت غم انگیز مبتلا می شوند.
 
    شاید وقتی کار اهدای 75 هکتار از بهترین زمینهای کشاورزی توسط مردم سرخنکلا برای تاسیس دانشگاه آغاز شد، کسی فکر نمی کرد که اردیبهشت ماه 1393 وضعیت این دانشگاه در این مرحله باشد. در آن هنگام آرزوی خوشبینانه هر سرخنکلایی این بود که در این ایام رفت و آمد اساتید تحصیلات تکمیلی و دانشجویان رشته های جدیدالتاسیس اقتصاد تعاون، ترویج و کارآفرینی تعاون و حقوق و مدیریت تعاون و ... را در این دانشگاه ببیند و انتظار داشت چند جوان سرخنکلایی در کنار این طرح مشغول اشتغال مستقیم و غیرمستقیم بشوند. اما گویا این آرزوها فعلاً به خواب رفت اند!
 
   بنده اطلاع چندانی از جزئیات این طرح ندارم و فقط می توانم شما را به اخبار رسانه ها درباره آن ارجاع بدهم که دو مورد در شهریور ماه و  آذرماه سال گذشته درخبرگزاری مهر و یک مورد دیگر در آذرماه توسط خبرگزاری ایرنا منتشر شده اند. به همین دلیل در این پست فقط می توانم این عکسها را بدون شرح چندانی درباره جزئیات پیشرفت کار طرح ، به نمایش بگذارم. شاید افرادی که دست اندرکار هستند، کمی تلاش بیشتری کنند و یا اگر اطلاعات دقیق تری دارند بنده و شما همشهریانی که در شرایط مشابه بنده هستید را از آن آگاه کنند.

  اما درباره دلایل به وجود آمدن چنین وضعیتی برای این طرح، آنچه که می توانم حدس بزنم همان موضوع «کمبود اعتبار» و تصمیم دولت محترم برای متوقف کردن طرح هایی است که درصد پیشرفت پایینی دارند.(شاید هم اینطور نباشد) در این صورت اگر ریشه اصلی این مشکل را هم بخواهیم پیدا کنیم باید منصف باشیم و وضعیت ملی و بین المللی و شرایط اقتصادی کشور را در نظر بگیریم.
  
   به هر حال من هم مانند هزاران سرخنکلایی دیگر امیدوارم آرزوهایم برای افتتاح و رونق یافتن «پردیس سرخنکلاته دانشگاه گلستان» که اکنون به «خواب» رفته است، بر «باد» نرود ...








نظرات  (۲۳)

ضمنا وبلاگتم حرف نداره.دمت گرم
شهرک صنعتی گرگان ۱
واقعا اسم مسخره ایست.حالا از مسئولین انتظار نمیره.من نمیدونم چرا مردم خودمون این اجازه رو دادن ک این اسم واسش انتخاب شه.باید بنام سرخنکلا باشه.حیدر اباد با اون کوچیکیش اسم خودشو رو شهرک گذاشته.من خودم میرم اسم اون تابلو رو یکاریش میکنم.والا.شورشو دراوردند.

با سلام و تشکر ازاین اطلاع رسانی اوّل خواستم از دست اندر کاران قبلی ریاست محترم دانشگاه دکتر رنجبر و شهردار های قبلی و شورا و بخشداران قبلی تشکر نماییم ، که در این مدت چند سالی زحمات زیادی کشیدتد بخصوص حاج حسین خدا شهید انقلابی شان را بیامرزد.

ازبخشداری ، شرکت گاز ف و پمپ گاز، کانون خوارزم ، شهرک صنعتی ، دانشگاه جامع ، درخت کاری کنار جاده ،کمربندی  خط امیر آبادبه سرخنکلا ، مسکن مهر ، اسفالت کل کوچه و پس کوچه ها نهال کاری ها،و درختکاری شهردارصیدانلو و...

علی هذا ، شورای  شهر جوان و نوپا با این شهردار جوان ببینیم چکار می کنید فعلا" که در این 16 ماهه تلاش شما= فقط رو کش اسفالت و هرس درختان کنار خیابان اصلی ، درمانگاه شبانه روزی 8سال پیش طرحش نموه پیدا کرده است و دیگر هیچ در ضمن اگر کاری نمی توانید انجام دهید مرد و مردانه دلیل منطقی به مردم بیان کنید و مثل بچه ها صغری و کبری نکنیدو ...

 

پاسخ:
سلام «شاکرم» جان!
نوشته ات نیز مثل اسمت عجیب و غریب بود.
چند بار آن را خواندم ولی منظور بعضی جملات بدون فعل آن را اصلاً متوجه نشدم.
آخرش متوجه نشدم نظر مثبت داشتی یا منفی!
(-:
vaghean keeeeeeeeeeeeeeee.
hala bayad ghadre dr ranjbar ro bedonid
سلام خوب هستین بچه ها خوشحالم که درباره شهر من نظر میدین کاش بیشتر به این شهر رسیدگی میکردن
پاسخ به بلگ نویس عزیز درباره اینکه اوضاع و احوال دانشجو و دانشگاه چه طور است.....
پاسخ
دانشجویان و اساتید  همه در مراسم اعتکاف هستند...

پاسخ:
(-:
واما دانشگاه
اقایان برادران خواهران
باید باور کنیم که توسعه منطقه ای نیست  ...طرح اولیه تاسیس از بین صدها مصوبه استانی هیات دولت درزمان دولت نهم و دهم کلید خورد روزهایی که در هر سفر کلی طرح دانشگاه و پتروشیمی و شهرک صنعتی کلید خورد و مسکن مهر های بی فرجام عامل تورم و رکود....ایده تاسیس دانشگاه هم سرنوشتی چنین دارد مگر انکه واقعا نیاز ان اخساس شود و در ضمن ساخت کمپس دانشگاهی کار زمانبر و سختی است که قطعا ادم های بزرگ یک دل می خواهد که دنبال توسعه علمی برای کشور و نه سرخنکلا باشند که اگر این روزها گذارتان به دانشگا ها افتاده باشد خواهید دید که اوضاع دانشجو و استاد از چه قرار استو الخ.....
پاسخ:
سلام آقای «علی»
بله در مورد نگاه کلان به توسعه صحیح می فرمایید اما تاثیرات فراوان و شرایط مطلوب بومی و محلی پروژه های فرامحلی و بزرگ اینچنینی نیز قابل انکار نیستند که همین مسئله هدف اصلی نوشتن این پست بود.
ضمناً : اوضاع دانشجو و استاد این روزها چطور است؟
salam
mansorkhankolaii nistam wali oonja zyad myam
be bachehaye sorkhankola tabrik migam waseye in weblaag
kare ghashangiye
kash jelin ham ye weblaage intori dasht
by
پاسخ:
سلام آقای گرزین
تشکر، لطف دارید.
وبلاگ آقای ایزد که برای جلین هست هم وبلاگ خوبیه.
کاش شما هم با حروف زیبای فارسی می نوشتید.
سلام به همگی هم شهریان
دوستان بهتره نا امید نباشیم،ساختن دانشگاه و برپایی گروه برای رشته ها کار کمی نیست ما حاظریم زمانش بیشتر باشه ولی درنهایت از نظر کیفی یه چیز خوب باشه 
دانشگاه دولتیه
دانشگاه غیرانتفاعی و پیام نور که نیست همینطور الله بختکی بنا بشه
پس به قول قدیمیااا
گرصبرکنی ز غوره حلوا سازی
اینم بهتون بگم که این دانشگاه بنا میشه چون قول یه گروه از علوم انسانی داده شده و دارن براش دکتر هم جذب میکنن
این رو چون در جریاناتش هستم با قطعیت میگم

پاسخ:
سلام.
باتشکر از شما ضمن اینکه باید بگویم ناامید نیستیم، اگر شما نیز در جریان اخبار دقیق تر از این طرح هستید، لطفاً آنها را هم بنویسید تا ما و سایر همشهریان هم مطلع و خوشحال بشویم.
موفق باشید.

با سلام ظاهراً مدتی است که دارند کارهایی می کنند و از خواب بیدار شده اند.
پاسخ:
سلام.
بله. خدا را شکر .
البته اینها خواب نبودند، همانطور که نوشتم حتماً مشکلاتی داشتند.

سخت نگیرید گرگان استان گلستان یکی اند  بهر حال عرق گرگانی باید بیشتر بشه نمیبینید ی جای ی تو استان فقط شده رامیان

پاسخ:
سلام آقای «محمد»
اگر گرگان و استان گلستان یکی اند (که ما به یکی بودن گرگانی و گلستانی و سیستانی و مازندرانی و سمنانی و ... معتقدیم) پس باید هم استانی های رامیانی را هم گرگانی بدانید. در این صورت چرا از حضور آنها در مسئولیتها گلایه دارید؟
ضمناً چرا شورای محترم شهر گرگان که برخی اعضای آن گرایشهای پان گرگانیستی (ناسیونالیسم گرگانی) دارند، به اختیار خود ، شهردار رامیانی برای گرگان انتخاب کرده اند؟
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
این تابلوهایی که عکسهای شان افتاده  دیگر پیمانکار نیستند و کارشان تمام شده است و رفتند اون بزرگه که واسه شرکت جهان فراز خدا لعنتش کنه که باعث عقب افتادن فاز اول پروژه کلاسها است افتاد ولی اون تابلو کوچیکه خدا به شرکتشون برکت بده بخاطر اینکه یکی از سهامداراش بنام آقای **** ******* **** **** ***** بوده که عرق سرخنکلایی داشته با پول کم هم باعث رونق گرفتن فاز 1 .2  ساختمان اداری شده است و الان هم آقای ********** ******* خدا حفظش کنه با نبود بودجه  دارد پروژهای دانشگاه را می سارد و صحبتی از پول را نمی کند بازهم بچه های سرخنکلا
پاسخ:
سلام آقای صباغی
ظاهراً شما اطلاعات کاملی از این پروژه دارید. انشاءالله مطالب شما را بصورت بخش تکمیلی این پست خواهم نوشت.
ضمناً ببخشید که نام آن عزیزان را حذف کردم چون قبلاً برخی همشهریان دیگر علیه آنها مطالبی نوشته اند و ممکن است باز هم در پاسخ بنویسند و من نمی خواهم این وبلاگ محل جروبحث و اختلاف افکنی بین سرخنکلایی ها بشود.
موفق باشید.
حیف از زمینهایی که به زور از مردم گرفتند. مطمئناً به همین دلیل هیچ برکتی برای منطقه نخواهد داشت چون غصب کردند.
پاسخ:
سلام.
مطمئنید اینطور است؟
تا جایی که من اطلاع دارم هیئت امنایی بود که وجه زمین را پرداخت می کرد و تعدادی از کشاورزان همشهری هم که هنوز زمینها را تحویل نداده اند.
به هر حال اگر مایلید بیشتر توضیح بدهید. نظرتان مبهم بود.
سلام به همشهریان سرخنکلایی خودم
این دانشگاه متعلق به استان گرگان ماست و نباید هیچکس برای آن سنگ اندازی کند متاسفم که تا حالا افتتاح نشده.
استرآبادی از گرگان
پاسخ:
سلام.
استان «گرگان» شما ؟!
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام دوست عزیز درد دل منو هم گفتی هر موقع جایی باشم  ویا با دوستانی باشیم درد دل بچه های سرخنکلا بین خودمون گوشزد میشه ولی هزار بار لعنت میفرستیم به **** **** ******* که شهرستان گرگان رو از یک حرکت بزرگ علمی باز داشت اما بهر حال وزارت علوم چاره ای نداره باید دانشگاه گلستان  یک مکانی داشته باشه جدیدا یک تحرکاتی دیده شده ووووووووووووووحتی شایعه شده احتمالا امسال شاید تعدادی دانشجو بیاد سرخنکلا .ولی خبری که شنیدیم تایید شده  نیست ولی امیدوارم این اتفاق خوش یمن عملیاتی شود
پاسخ:
سلام.
ببخشید که مجبور شدم قسمتی از نظر شما را حذف کنم!
انشاءالله همینطور که در آخر نظرتان گفتید، بشود.

با سلام وخسته نباشید خدمت همشهریان عزیز

با احترام باسحضار می رسانم که اینطوری قضاوت نکنیم بخاطر اینکه در حال حاضر در این تاریخ به اطلاع می رسانم که که حدود 50 نفر دارند در 3 پروژه دانشگاه سرخنکلا کار می کنند و همینطور یکی از معاونتهای دانشگاه (دفتر فنی ) با تمامی پرسنلش در سایت سرخنکلا مشغول به کار می باشند و 3 ساختمان سایت (دانشکده علوم و علوم انسانی که بالغ بر 5 ساختمان سه طبقه و ساختمان اداری 4 طبقه و ساختمان تعاون 4 طبقه باهم حدود 75% پیشرفت فیزیکی دارد و انشاا.. با همت مسئولین جدید و صبر و شکیبایی ما سرخنکلایی ها تا پایان سال به اتمام می رسد.

پاسخ:
سلام آقای صباغی گرامی
خبر خیلی خوبی بود. من چون مشغول درس هستم و این عکسها را در فرصت تعطیلات نوروز تهیه کردم از آخرین وضعیت این طرح اطلاعات دقیق نداشتم که در متن هم اشاره کردم.
امروز از دوستان که پرسیدم گفتند گویا شما از این طرح آگاهی بیشتری دارید. همانطور که در متن درخواست کردم خوشحال می شوم اگر روند پیشرفت کار و خبرهای بهتر را از طریق این وبلاگ در اختیار همشهریان بگذارید.
انشاءالله چه زمانی می توانیم شاهد افتتاح فازهای اولیه و حضور دانشجویان و اساتید در این مکان باشیم؟
دلت خوش است برادر این چیزها را برای چه کسی می نویسی؟
پاسخ:
سلام آقای کردی
برای خودم می نویسم و چند نفری از سرخنکلایی ها که این ها می خوانند.
پیشنهاد می کنم شما هم برای معصوم آباد زیبا همین کار را بکنید شاید دلتان خوش شد!
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

با سلام و تشکر از یاد آوری

دوست خوبم اونوقتی که دکتر رنجبر رییس دانشگاه گلستان بود و کار بسرعت پیش می رفت جمعی از ****** *** بظاهر سرخنکلایی با فرستادن نامه ها و طومارها زیر پای ایشون رو خالی کردن حالا کدام رییس دانشگاه میاد و وقتش رو برای هفته ای یک بار تهران رفتن ها و دنبال قضیه را گرفتن ها میزاره  دوست عزیز حالا که مرغ همسایه غازه برن  دنبالش تا همون مرغ همسایه رو بیارن //دکتر رنجبر برای موطنش کار میکرد اینا میخوان برا چی کار کنن؟   با تشکر

 

پاسخ:
سلام.
بنده در جریان جزئیات آن اتفاقات نیستم اما تجربه نشان داده که همواره اختلاف سلیقه و نظر اگر با حب و بغض شخصی یا گروهی همراه بشود ، مانع رشد و پیشرفت عمومی خواهد شد. اما اگر فقط اختلاف سلیقه باشد و با دلسوزی و نگاه به آینده همراه شود می توان به وسیله همفکری به پیشرفت امیدوار بود. خلاصه منظورم این است که باید سعه صدر داشته باشیم و بررسی کنیم که چرا آن افراد چنین کارهایی کردند؟ از روی دلسوزی بوده یا با غرض شخصی چنین اشتباهی کردند؟
ضمن اینکه همیشه عده ای هستند که اگر احساس کنند فردی برای موطنش کار می کنند، فکر می کنند حق دیگران را ضایع کرده یا می خواهد خودنمایی کند حتی اگر اینطور نباشد برای او حاشیه سازی می کنند که با کمال تاسف این کار نیز از روحیات منفی نهادینه شده در فرهنگ ماست و باید برای رفع آن تلاش کنیم.(نمونه این تنگ نظری ها را بنده در همین وبلاگ کوچک هم دیده ام).

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

با سلام و خسته نباشید.وبلاگ بسیار عالی ای دارید!!گر با تبادل لینک موافقید من رو هم لینک کنید.ممنون.بعد خبرم کنید تا من هم شما رو لینک بکنم.وبلاگ من در همشهری ها چه رتبه ای به دست می آورد؟آیا از وبلاگ ***** **** بهتر نیست؟؟؟تازه بیشتر مطالبش را از من کپی کرده است!!!

پاسخ:
سلام.
آقای احمدی لیوانی!
خوب نیست توی عالم رفاقت درباره وبلاگ همکلاسی خودت اینطور صحبت کنی. من به خاطر این که یک همشهری وبلاگ نویس خودم تشویق بشود وبلاگش را لینک کردم.
شما هم بهتر است از بچه های بندرگز درخواست کنید تا شما را لینک کنند!
(البته یه مقدار شوخی کردم، ناراحت نشی ها)
با سلام مطالب خوبی را انتخاب کردید ولی می توان از این بهتر بود. میشه خودتونو معرفی کنین؟
پاسخ:
سلام.
شما کمک کنید تا از این بهتر بشود.
در آینده نزدیک؛ چشم!
سلام.برای منکه از همون اولش این معلوم بود اینطورمیشه. شهرک صنعتی رو یادتون رفته؟
۱۹ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۱:۵۷ سید علی غضنفری
وبت زیباست به من هم سر بزن خوشحال میشم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">