پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

سلام. «سرخنکلا» شهر کوچکی است در ایران اسلامی از استان زیبای گلستان؛ گرگان، بخش بهاران. ما تلاش خواهیم کرد تا حلقه وصل و همفکری همه بچه های «سرخنکلا» باشیم که می خواهند کمک کنند برای کارهای فرهنگی در «سرخنکلا».
آی دی ما در تلگرام @blogger1404

آخرین نظرات

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

  طی روزهای اخیر خبری که حدوداً از یک سال قبل منتظر شنیدنش بودیم، بالاخره دریافت شد و آن هم انتشار اولین کتاب مختص تاریخ شهرمان است که با نام «سرخنکلاته در دهه بیست» منتشر شده است. اگر چه به دلایل مختلف هنوز خیلی زود است که درباره محتوای این کتاب نظر بدهیم یا قضاوت کنیم ، اما این حرکت فرهنگی به چند دلیل واقعاً شایسته تقدیر است و جا دارد پیش از پرداختن به معرفی کتاب و نویسنده آن، به این نکات اشاره ای بکنیم.

  نوشتن کتاب به لحاظ ماندگاری این محصول فرهنگی و همچنین نیاز به تحقیق و پژوهش و بررسی درباره موضوع آن، حرکتی تاثیرگذار و حائز اهمیت است. دقیقا به دلیل همین ویژگی ها نیز هست که اکثر افراد نوشتن کتاب را از آرزوهای دست نیافتنی خود می دانند و در واقع نویسندگان کتاب را باید به نوعی جزء نخبگان فکری و فرهنگی یا علمی یک جامعه دانست. با این مقدمه، حرکت فرهنگی نویسنده این کتاب یعنی آقای

۹ نظر ۱۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۹:۱۷

 اشاره :

   کمتر از دو ماه قبل بود که به پیشنهاد دوستان در گروه وبلاگمان در شبکه های اجتماعی «وایبر» و «واتس آپ» و ... حضور پیدا کردیم تا از این طریق نیز حرفهای همشهریان سرخنکلایی را بشنویم . یکی از نتایجی که این حضور داشت ، اثبات وجود نظرات سازنده و مفید برخی از همشهریان جوان و حتی نسل پیشکسوت اما فعال برای ارتقاء وضعیت فرهنگی - اجتماعی شهر بود .

   البته تعداد کمی از همشهریان نیز که به قول معروف همیشه نیمه خالی لیوان را می بینند، در گروه های ایجاد شده در شبکه های اجتماعی فقط و فقط با انتقاد - بعضاً مغرضانه و غیرمنصفانه - از وضعیت و عملکرد مسئولین شهری،  نه تنها روش نقد و زیر سوال بردن دیگران را در پیش می گیرند که در جای خود خوب است، بلکه خود نیز هیچ پیشنهاد منطقی و عملی نیز ارائه نمی کنند. در این موضوع البته جای بحث مفصلی است که طبق وعده قبلی ان شاءالله در آینده به آن خواهیم پرداخت.

    یکی دیگر از نتایج مثبت این حضور در شبکه های اجتماعی نیز این بود که مدیران و مسئولین شهری بخصوص برخی از اعضای شورای شهر که منتخبین همین مردم هستند، در این نوع از رسانه های جدید اقدام به طرح پاسخ به سوالات و همچنین دعوت از اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان علاقمند و افراد با تجربه برای حضور در کمیته های تخصصی شورای شهر نمودند.

    اخیراً نیز مطلع شدیم کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر

۸ نظر ۰۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۹:۴۷

 یکی از برنامه های فرهنگی تاثیرگذاری که چند سالی هست در جامعه ما با جدیت بیشتری نسبت به گذشته برگزار می شود، مراسم معنوی اعتکاف است. اعتکاف هم از برنامه هایی است که اگر کسی در آن شرکت نکرده باشد، به راحتی نمی تواند نسبت به آن درک و قضاوتی داشته باشید. خاطرات لحظات خلوت سه شبانه روز بندگی و عبادت و ارتباط فارغ از همه تعلقات دنیوی میان خالق و مخلوق، برای آنهایی که آن را تجربه کرده اند تقریباً هیچگاه فراموش نمی شود.

   خوشبختانه این برنامه معنوی و فرهنگی در شهر ما «سرخنکلاته» نیز مانند صدها شهر دیگر برگزار می شود و سال گذشته گزارش برگزاری اعتکاف حدود 150 نفر از همشهریان سرخنکلایی را در همین وبلاگ پوشش دادیم . امسال نیز مطلع شدیم که ستاد اعتکاف سرخنکلا ، ثبت نام از همشهریان (خواهران و برادران) را آغاز نموده است.

  همشهریان سرخنکلایی می توانند

۰ نظر ۰۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۲:۲۰