پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

سلام. «سرخنکلا» شهر کوچکی است در ایران اسلامی از استان زیبای گلستان؛ گرگان، بخش بهاران. ما تلاش خواهیم کرد تا حلقه وصل و همفکری همه بچه های «سرخنکلا» باشیم که می خواهند کمک کنند برای کارهای فرهنگی در «سرخنکلا».
آی دی ما در تلگرام @blogger1404

آخرین نظرات

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

  یکی از آداب و رسوم پر معنی سرخنکلایی ها در ماه محرم ، برگزاری مراسمی با عنوان «ما بنی اسد» در شام یازدهم محرم یعنی شب بعد از شام غریبان است. به دلیل اینکه یکی از مخاطبین وبلاگ سوالی دراین خصوص پرسیده بودند، بر آن شدم تا توضیحی درباره آن بنویسم که البته حتما نیاز به تکمیل یا تصحیح توسط شما هم دارد.

 اولا اینکه تا جایی که من در آداب و رسوم عزاداری مناطق مختلف کشورمان دقت کرده ام و هم اکنون نیز چندین سال است که در جایی هستم که عزادارانی از دهها و بلکه صدها نقطه از جهان تشیع برنامه های خود را برگزار می کنند تاکنون چنین برنامه ای را جز از سوی مردم سرخنکلای خودمان، از مردم جای دیگری ندیده ام.

  همین نکته ظریف که مردم سرخنکلا با هوشمندی و تفکر بزرگان فرهنگی خود

۱۶ نظر ۱۵ آبان ۹۳ ، ۱۱:۴۳
   شاید بتوان گفت این روزها و شب ها در طول سال، به یادماندنی ترین زمان ها هستند. کافی است در حضور کسی نام «تاسوعا» و «عاشورا» را ببرید تا انبوهی از خاطراتی که در ذهن به یاد دارد را برایتان برشمارد و بازگو کند.
   این هم از برکت خون حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) است که قرنها پس از شهادتش بدون هیچگونه رسانه و تبلیغات پرهزینه و ... از سوی دولتها و گروهها ، دلها را به هم نزدیک می کند و مردم خودشان هر یک رسانه ای می شوند برای تبلیغ فرهنگش و حضور در مجالسش و بدون هیچ چشمداشتی برایش هزینه می کنند.
 و در این تجمعات، قصه نامکرر عاشورا و مقدمات و مبانی و عبرتها و معارف آن را هر سال بازگو می کنند. چه زیبا فرمود پیر روشن ضمیر ما که : «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.»
   امسال فرصت نشد تا در میان همشهریانم باشم اما مناسب دانستم چند تصویر که یکی از دوستان گروه وبلاگ برایم فرستاده اند را
۸ نظر ۱۲ آبان ۹۳ ، ۱۸:۵۲

           کیمیایی است عجب تعزیه داری حسین     که نباید ز کسی منت اکسیر کشید

  امروز که برای دیدن وبلاگهای دوستان سرخنکلایی به اینترنت مراجعه کردم، متوجه شدم وبلاگ کانون فرهنگی و هنری شهید مطهری مسجد جامع سرخنکلا ، طی دو روز گذشته سه مطلب همراه با تصاویر جدید از برنامه های روزهای اخیر عزاداری دهه اول ماه محرم درج کرده اند که می توانید از اینجا ببینید.

  بنده ضمن تشکر از این دوستان، از دوستان دیگری هم که وبلاگ دارند، درخواست می کنم که حتما چنین مطالبی را درج کنند.

یک بار دیگر هم در یکی از مطالب قبلی همین وبلاگ گفتم که بعضی از رسوم عزاداری ما از جمله مراسم «سر پا سینه زنی»

۸ نظر ۱۰ آبان ۹۳ ، ۲۰:۰۲

  پس از حدود 6 هفته بالاخره فرصتی شد که سراغ مطلب جدیدی بیایم و افتخار همراهی با شما همشهریان گرامی را (( البته از راه دور (-: )) پیدا کنم. ابتدا از این همه وقفه معذرت خواهی می کنم و البته فکر می کنم عذرم هم موجه است.

   یکی از سوالاتی که همیشه برای من مطرح بود این بود که با وجود اینکه سرخنکلا چندین سال است نام «شهر» بر خود دارد، این شهر و شهرداری آن و امکانات و بودجه آن چه جایگاهی در میان شهرهای دیگر دارد؟

  البته نه از لحاظ عملکرد و موفقیتهای عمرانی و فرهنگی و ... ، بلکه همانطور که گفتم از لحاظ بودجه و اعتبارات دولتی و امکانات . به بیان دیگر اینکه

۶ نظر ۰۲ آبان ۹۳ ، ۱۹:۳۲