پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

سلام. «سرخنکلا» شهر کوچکی است در ایران اسلامی از استان زیبای گلستان؛ گرگان، بخش بهاران. ما تلاش خواهیم کرد تا حلقه وصل و همفکری همه بچه های «سرخنکلا» باشیم که می خواهند کمک کنند برای کارهای فرهنگی در «سرخنکلا».
آی دی ما در تلگرام @blogger1404

آخرین نظرات

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

  بعد از حدود دو هفته امروز فرصتی شد تا مطلب جدیدی بنویسم و اگر چه دوستان مطالب زیادی پیشنهاد داده بودند اما هر کدام به نحوی نیاز به تکمیل و وقت بیشتری داشت. از جمله اینکه می خواستم مطلبی درباره تغییرات عمرانی جدید و موضوع آسفالت برخی کوچه های شهرمان مطلبی بنویسم اما متاسفانه عکسهایی که یکی از دوستان برایم فرستاده بودند، قابل استفاده نبود.

   اما دوست و پسرخاله گرامی ام آقای علی اصغر نژاد موجنی وبلاگشان را به روز کرده و با جمع آوری تعداد قابل توجهی از لغات و اصطلاحات در گویش سرخنکلایی و همچنین ارائه توضیحاتی درباره آنها ، نسبت به حفظ و شرح آنها همت کرده اند که

۱۱ نظر ۲۰ شهریور ۹۳ ، ۱۹:۱۶

  امروز که روز ولادت عمه سادات و فخر ما قمی ها یعنی حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) است شهر قم خیلی شلوغ بود. برای عبور از دو تا خیابان که شاید روزهای دیگر ده دقیقه ای طی می کردم حدود یک ساعت در ترافیک بودم . دیشب هم که حرم نورباران بود و زیبایی خاصی داشت. از برکت این میلاد و دهه کرامت هوای قم هم کمی خنک تر و قابل تحمل تر شده است.

   اگر همشهریان عزیز سرخنکلایی مرا قابل بدانند از کنار گنبد طلایی بی بی، سلامی به نیابت از همه آنها عرض می کنم و به نمایندگی از همه مردم سرخنکلا نایب الزیاره شما هستم . البته نه فقط امروز بلکه هر روز که چندین بار از کنار حرم عبور می کنم و چشمم به گنبد و بارگاه با صفای حضرت می افتد، حتما برای همه دعا می کنم تا زیارتش نصیبتان شود.

  این شعر زیبا هم

۸ نظر ۰۶ شهریور ۹۳ ، ۱۹:۰۱

  بدون هیچ مقدمه مفصلی، شما را به خواندن این مصاحبه جالب با یکی از گویندگان قدیمی «رادیو گرگان» دعوت می کنم که در این مصاحبه ایشان ذکر خاطره ای درباره سرخنکلاته در دهه 1350 را به میان می آورد که البته برای من سوالهای زیادی ایجاد کرد. (!)

شما می توانید متن کامل این مصاحبه ایشان با خبرگزاری مهر که دیروز یعنی سوم شهریورماه منتشر شده است را

۷ نظر ۰۴ شهریور ۹۳ ، ۲۳:۵۱

   «افتخاری فرهنگی دیگری برای شهر سرخنکلا » . وقتی داشتم این تیتر را انتخاب می کردم به ذهنم رسید که خیلی ها از اینکه مرتب گفته بشود سرخنکلا سابقه فرهنگی چنین و چنان داشته و بزرگانش چه کسانی بوده اند بسیار لذت می برند و با اینکه اطلاعات کمی را می توانند برای این ادعایشان بیان کنند اما به اصرار سعی در اثبات آن را دارند. اما در این وبلاگ همانطور که از مطالب قبلی اش هم معلوم است سعی شده تا حد ممکن از استعدادها و سرمایه های موجود فرهنگی و موفقیتهای فعلی ذکر کنیم تا به نوعی تشوبق بشوند و کمتر از سوابق و گذشته ها .

   خبر خوشحال کننده و مسرت بخشی که اخیراً به دستم رسید این بود که یکی از جوانان خوب سرخنکلایی یعنی آقای

۹ نظر ۰۴ شهریور ۹۳ ، ۲۲:۴۲