پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

سلام. «سرخنکلا» شهر کوچکی است در ایران اسلامی از استان زیبای گلستان؛ گرگان، بخش بهاران. ما تلاش خواهیم کرد تا حلقه وصل و همفکری همه بچه های «سرخنکلا» باشیم که می خواهند کمک کنند برای کارهای فرهنگی در «سرخنکلا».
آی دی ما در تلگرام @blogger1404

آخرین نظرات

۱۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

  بعضی وقتها که بحث از کارهای فرهنگی یا شخصیتهای فرهنگی می شود فکر می کنیم باید دنبال افراد معروف و سرشناسی بگردیم که مثلاً در چندین جشنواره یا همایش از آنها تجلیل شده یا صاحب چند عنوان ملی و بین المللی هستند. اما به نظر من این تصور صحیح نیست و ناشی از نوعی نگاه غیردقیق و سطحی به موضوع «فرهنگ» است.

   به یاد دارم که سید عزیزتر از جان ما در جایی فرمود: «فرهنگ به معنای هوایی است که ما تنفس می کنیم». بنابراین نمی توان پذیرفت که این هوا اینقدر کمیاب باشد و باید برای آن فانوس به دست بگیریم و گرد شهر بگردیم! چه بسیار شخصیتهای فرهنگی و فعالیتهای فرهنگی در اطراف ما فعال و جاری هستند که تنها باید کمی به حضور آنها دقت کنیم تا

۳۰ نظر ۲۵ خرداد ۹۳ ، ۰۶:۵۲

    سالروز میلاد مسعود حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را به همه منتظران و شیعیان آن حضرت تبریک عرض می کنم. فرصت نشد تا بسته جدیدی از اشعار و پیامکهای زیبا برای این مناسبت تنظیم کنم اما تصاویری از جشنهای شب نیمه شعبان که با حضور پرشور و همدلی همه مردم خصوصاً جوانان سرخنکلایی برگزار شد را تقدیمتان می کنم.

    مشاهده عکسها در ادامه مطلب ...

   

۲۲ نظر ۲۳ خرداد ۹۳ ، ۰۸:۵۱

  با خواندن یکی از مطالب قبلی این وبلاگ خاطرات مربوط به حدود سی سال قبل یکی از همشهریان خوش ذوق سرخنکلایی زنده شده و ایشان نیز تاکنون چندین خاطره برای وبلاگ ارسال کرده اند که امروز فرصتی شد تا با توجه به اینکه در آستانه نیمه شعبان هستیم و مناسبت موضوعی آن هم درباره عیدنیمه شعبان است، یکی از آنها را منتشر کنم.
   البته بنده برای روان بودن و سهولت دربرقراری ارتباط نویسنده با شما مخاطبین عزیز کمی اصلاح و تغییر و توضیح در متن اصلی ایجاد نموده ام ولی تلاش کرده ام تا چهارچوب و شاکله اصلی این خاطره یا داستان کوتاه تغییر نکند.
ضمن دعوت از همه همشهریان گرامی سرخنکلایی برای ارسال مطالبشان برای این وبلاگ، استدعا دارم حتماً نظراتتان را در خصوص این مطلب و سایر مطالب وبلاگ بنویسید.

******

    این خاطره مربوط به  یک روز گرم تابستانی در دهه 60 است. روزهایی که من دوران نوجوانی را کم کم پشت سر می گذاشتم و مثل هر تازه جوان دیگر دوست داشتم از مسائل اجتماعی جامعه بیشتر سر در بیاورم و حضور بیشتری در بین مردم داشته باشم. آن وقتها سرگرمیهای ما مثل جوانان امروز نبود. نه اینترنت بود و نه کامپیوتر و نه آن چیزهای دیگر .

   حوالی ساعت 4 بعد از ظهر در حالی که هنوز شدت گرمای خورشید تابستانی باقی بود، با یک ساک ورزشی از خانه زدم بیرون.  اولین صدایی که در کوچه شنیده می شد صدای هجی کردن (1) قرآن بچه ها با صدای بلند بود که از منزل شیخ غلام و ملاشهربانو به گوش می رسید. یک نفر داشت سوره 

۳۰ نظر ۲۰ خرداد ۹۳ ، ۰۰:۰۵

     مدتی بود که مطالبی درباره تصمیم شهرداری سرخنکلا برای ساماندهی خودروهای سواری مسافربری در خط پرتردد سرخنکلا - گرگان شنیده می شد. در همین زمینه در این وبلاگ نیز هرگاه صحبت از اقدامات مسئولین بخش بهاران و سرخنکلا برای بهبود خدمات شهری مانند اورژانس می شد، برخی همشهریان در قسمت نظرات وبلاگ از عملی نشدن وعده مسئولین برای موضوع ساماندهی خودروهای سواری در این خط اظهار گله مندی می کردند.

  امروز جناب آقای مهندس گرزین عضو محترم شورای اسلامی شهر سرخنکلا طی ارتباط با این وبلاگ آخرین وضعیت و اقدامات انجام شده برای ساماندهی خودروهای مسافربری شخصی در این خط را توضیح دادند.

   برابر اعلام ایشان

۳۰ نظر ۱۹ خرداد ۹۳ ، ۲۱:۲۶

  حدود یک سال قبل بود که فکر ایجاد رسانه ای برای شهرمان سرخنکلا به ذهنم رسید و آبان ماه سال قبل بود که این وبلاگ ایجاد شد. اما فعالیت رسمی آن از حدود بهمن ماه شروع شد که این مسئله را می توان در تاریخچه مطالب وبلاگ ملاحظه کرد.

  با این وصف هنوز شش ماه از فعالیت وبلاگ سرخنکلایی ها نگذشته است که

۱۰ نظر ۱۶ خرداد ۹۳ ، ۲۰:۲۴

  سرخنکلا با وجود اینکه مرکز بخش بهاران بوده و از لحاظ موقعیت جغرافیایی برای دهها روستا مرکزیت دارد و گذشته از آن خود نیز دارای قریب به  7000 نفر جمعیت است، از خدمات درمانی شبانه روزی اضطراری (اورژانس) شایسته بهره مند نیست.

  اگر چه کارکنان محترم مرکز بهداشت (درمانگاه بهداری) و همینطور تنها درمانگاه خصوصی و پزشکان عمومی سرخنکلا زحمات زیادی را متقبل می شوند اما در بسیاری از موارد اضطراری خصوصاً در ساعات غیراداری و شبها که نیاز به اقدامات فوری پزشکی و یا احیاناً اعزام مصدومین حوادث یا بیماران خاص به مراکز درمانی و اورژانس بیمارستانهای گرگان باشد،

۱۷ نظر ۱۶ خرداد ۹۳ ، ۱۹:۳۸
   وقتی با خودم حساب می کردم که چند سال از رحلت امام خمینی(ره) گذشته است به عدد 25 سال رسیدم. زمان کمی نیست، خودش یک عمر است!
 
  بعضی ها هستند که در راس حکومتها قرار می گیرند و محبوب هم هستند اما فقط تا یکی دو سال بعد از فقدانشان در یادها می مانند و پس از آن تنها باید آنها را در کتابهای تاریخ جستجو کرد. اما «خمینی بزرگ» چه کرد که «یادش» و «نامش» و «راهش» و «اندیشه هایش» روزبه روز بیشتر مطرح شده و پویایی و طراوتش افزون تر می شود.

  مثال برخی از ما در ایران مانند یک «ماهی» است که چون
۱۳ نظر ۱۵ خرداد ۹۳ ، ۱۵:۳۱

 دو سه روزی بود که کمتر فرصت می کردم برای تایید نظرات شما همشهریان گرامی در مطالب این وبلاگ به آن سر بزنم و از این بابت پوزش می طلبم. امروز وقتی برای اطلاع از نظرات شما به وبلاگ آمدم حدود 20 نظر جدید را دیدم که باید تشکر کنم.

  برای اطلاع شما (که شاید البته اطلاع داشته باشید) و آن دسته از افرادی که اخبار سرخنکلا را از این طریق دنبال می کنند،

۶ نظر ۱۴ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۱۲

  اعیاد شعبانیه همچون سراسر بلاد شیعه نشین، در سرخنکلای ما نیز همواره با مراسم و یادها و خاطره هایی متفاوتی از سایر اعیاد همراه بوده است. شاید یک دلیل آن نیز نزدیک بودن چند عید بزرگ و ختم شدن آن به عید بزرگ میلاد حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) بوده است.

   طاق نصرتهایی با تزئین گیاه چلم (که خاص منطقه شمال کشور است) و همچنین پخش شیرینی و شربت در جای جای کوچه ها و خیابانها و مراسم جشن و سرور در مساجد و منازل مردم در این ماه فراوان است و در نیمه شعبان به اوج خود می رسد. خوشبختانه جوانهای سرخنکلایی در همه این برنامه ها مخصوصاً

۱۰ نظر ۱۰ خرداد ۹۳ ، ۲۳:۱۳

  برابر خبر واصله از یکی از همشهریان، امسال نیز همچون سالهای قبل مراسم سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در سرخنکلا برگزار خواهد شد. این مراسم روز چهارشنبه 14 خرداد ماه در مسجد جامع سرخنکلا برگزار می شود. برابر خبر دریافتی در این مراسم

۱۰ نظر ۰۹ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۳۰

  در شب مبارک عید مبعث حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) مساجد و تشکلهای فرهنگی سرخنکلا نیز همانند مساجد و تکایای سراسر کشور

۱۲ نظر ۰۷ خرداد ۹۳ ، ۱۸:۴۲

  یادش بخیر ، قدیم تر ها مناسبتهای مذهبی در سرخنکلا رنگ و بوی دیگری داشت. هم اعیاد و هم عزاداری ها.

  هنوز طنین صدای مرحوم حاج اسدالله تاجیک بیارجمندی در گوشم هست که وقتی بلندگوی مسجد جامع را حوالی همین ساعتها نزدیک غروب روشن می کرد و با کلمات و جملاتی سلیس و شمرده شمرده در نهایت احساس و شور می گفت: امشب مصادف است با

۴۱ نظر ۰۵ خرداد ۹۳ ، ۱۸:۵۷


در روز شهادت هفتمین کوکب فروزان آسمان ولایت و امامت، زندانی بغداد حضرت امام موسی بن جعفر (علیه السلام)که باب الحوائج بودنش در این دنیا و باب نجات بودنش،

۹ نظر ۰۴ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۲۳

    این روزها در سرخنکلا خیلی جاها صحبت از سیب زمینی است. بحث قیمت آن و کیفیت محصول و علاوه بر آن تناژ یا همان کمیت و مقدار تولید سیب زمینی در سطح هکتار از بحثهای داغ روز است.

  قبل از شروع فصل برداشت سیب زمینی ، مطلبی درباره این محصول کشاورزان گلستان و بخش بهاران نوشته بودم که مورد استقبال همشهریان و رسانه ها قرار گرفت. البته در آن مطلب اشاره چندانی به موضوع «تاثیر بارندگی» بر قیمت سیب زمینی در فصل برداشت نشده بود اما این روزها که بحمدالله شاهد بارش نعمتهای الهی و بارانهای بهاری در سراسر کشور و از جمله دشت گلستان و بخش بهاران هستیم، تاثیر باران بر افزایش قیمت سیب زمینی

۱۱ نظر ۰۴ خرداد ۹۳ ، ۰۶:۱۲