پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

سلام. «سرخنکلا» شهر کوچکی است در ایران اسلامی از استان زیبای گلستان؛ گرگان، بخش بهاران. ما تلاش خواهیم کرد تا حلقه وصل و همفکری همه بچه های «سرخنکلا» باشیم که می خواهند کمک کنند برای کارهای فرهنگی در «سرخنکلا».
آی دی ما در تلگرام @blogger1404

آخرین نظرات

   کمتر از دو ماه قبل بود که وقتی مطالب مربوط به سرخنکلا را در اینترنت جستجو می کردم به مطلبی درباره رتبه شهرداری سرخنکلا در بین شهرها و شهرداری های استان گلستان برخوردم و مطلب تقریباً مفصلی درباره آن نوشتم . البته برای من که با نظامات اداری مربوط به تقسیمات کشوری و شهری آشنایی چندانی نداشتم مطلب جالبی بود و به نوعی اطلاعات عمومی محسوب می شد که فکر کردم بد نیست شما هم از آن اطلاع داشته باشید.

  اما چند روز اخیر نیز از خبر تکمیلی و البته خوشحال کننده ای مجدداً با همین موضوع مطلع شدم: ابلاغ ارتقاء رتبه شهرداری سرخنکلا توسط وزارت کشور از درجه 1 به درجه 3 .

  با این حساب رتبه شهرداری سرخنکلا از جمع شهرهای جدیدتر و کوچک تری مانند جلین و حتی فاضل آباد ( که فعلاً درجه 2 است) نیز بالاتر رفته و طبق ابلاغ جدید درجه 3 محسوب می شود. البته این توضیح نیز لازم است که هر چه عدد درجه در رتبه بندی شهرداری بیشتر باشد، در تقسیمات کشوری و اختصاص بودجه و امکانات دولتی جایگاه بالاتری دارد. بطور مثال هم اکنون علی آباد کتول دارای درجه هشت و گرگان دارای درجه 10 می باشند.

  درباره ملاکهای این درجه بندی نیز ، طبق قانون رتبه و درجه بندی شهرداریها با فاکتورهایی مانند تخصیص برخی اعتبارات ملی و استانی ، تاثیر در توسعه شهرستان (مرکزیت استان) بعنوان یک شاخص، قدرت مانور بیشتر شهرداری در صدور مجوزهای ساختمانی وفروش تراکم، بهبود وارتقاء چارت سازمانی و افزایش سرانه خدماتی، توسعه سازمانهای مستقل در شهرداری همچون حمل ونقل و... سنجیده می شود.

  به هر جهت گروه وبلاگ «سرخنکلایی ها» از تلاشهای همه مدیران شهری سرخنکلا و شورای محترم شهر و پیگیری های آنان برای این ارتقاء رتبه سرخنکلا تقدیر و تشکر می نماید و البته انتظار داریم که همانطور که این عزیزان به فکر مسائل عمرانی و امکانات و اعتبارات در شهر و شهرداری هستند، به همان نسبت به فکر ارتقای شاخص ها و مولفه های فرهنگی و اجتماعی در سرخنکلا نیز باشند. انشاءالله.

نظرات  (۲۲)

با سلام امیدوارم این روند سیر صعودی خود را حفظ کند
پاسخ:
سلام.
ان شاءالله . باز هم به ما سر بزنید.
التماس دعا .
اینهایی که می گویند شهردار چکار کرده بروند سایت شهرداری را ببینند آنوقت نظربدهند ایشان برنامه هایی دارد که افراد قبلی اصلا به فکرشان نمی رسید.
اینا همش بازیه برادر من. بروید ببینید به جوانها سرچهار راههای سرخنکلا چقدر دارند مواد مخدر میفروشند. کافی است سرمزار شهدا بایستید و آخرشب آن اطراف را خوب نگاه کنید تا دسته دسته افرادی که توزیع کننده اند را ببینید. واقعن برای شما متاسفم که بازی قدرت را دنبال می کنید تا به میز ریاست خودتان برسید .
پاسخ:
سلام .
یک سوال که البته شاید ارتباطی با نظر شما نداشته باشد:
«آراد» جزء اسمهای آقایان است یا خانمها؟
باور بفرمایید جدی پرسیدم.
منم تا حدی با بهنام موافقم اما فقط ذر زمینه برگزاری دو سه تا مراسم مثه شبهای احیای رمضان و جشن دبیرستان رسالت عملکردشان بد نبود. ضمنا به آقای شهردار بگید کلی گویی نکند چون من در یکی از این جلسات محله محوری در مسجد بودم ایشون همش مطالب را کلی می گفت که چندان شفاف نبود.
۱۳ دی ۹۳ ، ۰۳:۱۲ احمدی شهردار
ضمن عرض سلام خدمت دوست بزرگواری که درخصوص درجه شهرداری اظهارنظرهایی دارندبه استحضار ایشان وهمه بزرگواران برسانم درخصوص درجه شهرداری نامه درخواست بنده ازتاریخ فروردین امسال بوده به استانداری ووزارت کشور که باوجوداآیتمهای بسیارزیادی درخصوص ارتقا درجه شهرداری واشکالات وکم وکاستیهای فراوان بارایزنیهای فراوان باوزارت کشورورفتن حضوری اینجانب یش ازدوازده باربه تهران ووزارت کشورواینکه صدهاونه دهها شهرداری دراین خصوص درنوبت بوده اند به دعای خیرهمین مردم شریف توانستیم درجه شهرداری رابه سه ارتقا دهیم چه بساکه نظراین عزیزان به درجه دوبود وبنده درکمیسیون دفاع کردم وخدارو شکردفاعیات مسمرثمرواقع شدواگر نامه ای قبلادراین خصوص ازعزیران قبل درشهرداری موجودهست بفرمایندماهم مشاهده کنیم یکی ازآیتمهای آن حسابرسی سه سال قبل بوده که شهرداری به حسابرسان اصفهانی بدهکاربودوبدهکاری را پرداخت کردیم .وخاطرجمع باشید بنده شاگردهمه شماهستم ودست تک تکتون رومیبوسم که اشکالات بنده راگوش زدبفرمایید وهنوز بنده به این مردم شریف بدهکارم وکارهای بسیارزیادی هست که باهمفکری عاقلانه وهوشمندانه اعضای محترم شورای شهربایدبه سرانجام برسانیم(دعاگوی همه شماواین دوست بزرگوارم احمدی شهردار)
پاسخ:
سلام وتشکر مجدد از پاسخگویی شما ؛
تشریح تلاشها واقدامات صورت گرفته توسط مدیران فعلی شهر ، امری ضروری است. اما :
1.خوب بود همین اقداماتی که در اینجا بیان شد توسط ایشان و به نحو مفصل و مستند به اطلاع اقشار مختلف مردم در سطح مجامع مختلف نیز می رسید.
2.ای کاش اشاره به عملکرد مدیران گذشته نیز به صورت مصداقی انجام نمی شد چون قطعاً آنها نیز پاسخی برای این مسئله دارند و این حق پاشخگویی برای آنها نیز محفوظ است.
یا حق.

خدمت بهنام عزیزسلام عرض می کنم.تارسیدن به شهرآرمانی زمان زیادی نیازداریم.امااین عزیزان درعرض یکسال درزمینه فضای سبزموجود،زیباسازی خیابان اصلی،آسفالت خیابان اصلی وکوچه ها،ارتقادرجه شهرداری،ایجادکمربندی،پیگیری شش ساختمان دانشگاه گلستان وشایدکارهای دیگرکه ماخبرنداریم تلاش کردندومی کنندکه نشان ازهمت این عزیزان دارد.تاشهرواقعی شدن بایدتلاش کرد.امیدواریم باپیشنهادهاونظراتمان به مسئولین شهرکمک کنیم تاروزبه روزشاهدرشدهمه جانبه باشیم.
پاسخ:
سلام آقا «محمد» ،
قطعاً همینطور است که شما فرمودید.
تشکر .
۰۴ دی ۹۳ ، ۱۲:۲۴ مقصودلو دوینی
سلام آقای تاجیک. من تقریبا هر روز یا هفته ای دو سه بار وبلاگ شما را می بینم ولی تا امروز نظر ننوشته بودم. چیزی که موجب شد امروز برای شما نظر بنویسم این بود که فکر کردم این آقایی که به نام بهنام نظر داده به همشهری دیگرمان یعنی محمد توهین کرده و در مورد شهرداری نیز خیلی بی انصاف بوده که تخریب عملکرد انها را کرده است من با توجه به روش اداره این وبلاگ و سابقه کاری شما انتظار داشتم کلمات توهین آمیز ش رو حذف می کردید و جواب دندان شکنی هم به او می دادید. همینطور اگر این آقا احساس شرمندگی می کند ما هم از اینکه چنین کسی خودش را سرخنکلایی دانسته احساس شرمنده گی می کنیم.
خواهش می کنم این جمله آخر را حذف نکنید.
پاسخ:
سلام .
از اینکه فتح باب فرموده و بالاخره چیزی برای ما نوشتید ممنونم.
درباره آن واژه نسبتاً توهین آمیز «بهنام» کاملاً حق با شماست. چون یکی دیگر از دوستان گروه نظر ایشان را تایید کرده و نمایش داده بود، بنده متوجه آن نشدم که البته همین حالا آن را حذف کردم و ضمناً از «محمد» هم عذر خواهی می کنم.
البته جمله آخر شما را هم حذف نکردم اما به نظر بنده خوب نیست به همین راحتی یکدیگر را دفع کنیم و از چنین ادبیاتی برای خطاب قرار دادن همشهریانمان استفاده کنیم.
موفق باشید.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
فقط یک چیز به این محمدخان بگویم . ظاهرا شما ***** هستی و این همه وضعیت ناهنجار سرخنکلا را نمیبینی حس شاعرانه ات هم گل کرده از شهردار تعریف و تمجید میکنی؟ و سرزندگی و شادابی را تخیل میکنی
خوب است یک سر بروی شهرهای دیگر مثل سرخنکلاته را هم ببینی که چقدر پیشرفت کرده اند. ما که هر وقت به خانه پدربزرگم می رویم احساس سرافکندگی پیش مهمانها و فامیل می کنیم.
شما کدام کارها را دیدی که چنین احساس شاعرانه ای بهت دست داده؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
سلا سه باره به آقا «بهنام» ،
خوب است کمی منصف باشیم . مقایسه هم باید منطقی باشد.
ضمناً دلیل این احساس شرمندگی شما چیست؟
در حالی که وضعیت ظاهری و عمرانی و فرهنگی سرخنکلا رو به پیشرفت است، شما باید احساس افتخار هم بکنید.
راستی خودتان چه سهمی در تلاش برای بهتر شدن وضعیت این شهر داشته اید و چه قدمهایی برداشته اید؟
 ببخشید که کمی تند پاسخ دادم!


با سلام خدمت شهردارمحترم واعضای شورای شهر فعال و بدون ادعا

فعالیت یکساله شما آیینه ایست که در آن می توان سرزندگی و امید به آینده را مشاهده کرد.ما با زبان و قلم و...حامی شماهستیم.موفقیت شما آرزوی شهروندان است.

پاسخ:
سلام آقای محمد،
انشاءالله این دوستان بزرگواری که نظرتان را خطاب به آنها نوشتید آن را می خوانند.
اما کاش سایت شهرداری هم این امکان را فراهم می کرد که مردم بتوانند نظراتشان را درج کنند.
البته حمایت شما با «قلم» را نیز حداقل بنده جایی ندیده ام ؟!
موفق باشید.
ضمن تسلیت به آقای تاجیک بابت مصیبت وارده
پاسخ:
سلام آقای صباغی،
انشاءالله خداوند، رفتگان شما را هم بیامرزد.
باتشکر از آقای گرزین که لااقل جواب می دهند .همینطور که به شورای شهر و شهرداری مراجعه کرده بودیم نیز همین جوابو بما داده بودند ولی ....
۲۵ آذر ۹۳ ، ۲۱:۲۵ گرزین از اعضای شورا
سلام خدمت همه دوستان و آقای تاجیک.در جواب آآقای صباغی باید عرض کنم که انتقادشان کاملا وارده.ما هم خسته شدیم. از پیگیری ولی فقط مشخص نشدن سند تفکیکی درست رو بهانه کردن.(لازم به ذکر است که سند مادر با زمین نقشه برداری شده مغایرت داشت) . باید عرض کنم که شهرداری طبق قانون نمیتونه در زمینی که مالکیتشو نداره هزینه کنه.در مورد چوپانهایی که در زمین مسکن مهر گوسفندهایه خود را میبرن.اول اینکه شکایت کتبی باید صورت بگیرد. دوم مالکیت زمین به شهرداری برسد تا ترتیب اثر داده شود.ولی. همه اینها از وظیفه ما کم نمیکنه.و از اینجا از مردم عزیزمان در مسکن مهر معذرت خواهی میکنم.
پاسخ:
سلام به مهندس گرامی،
گروه وبلاگ «سرخنکلایی ها» از پاسخگویی به موقع شما به مطالبات مردمی، تشکر می نماید.
انشاءالله در آینده نزدیک مطالبی درباره برنامه های فرهنگی شهرمان و پیشنهادهایی درباره پایگاه اطلاع رسانی شهرداری منتشر خواهیم کرد.
موفق باشید.
با سلام.خواهشن از مسئولین شهرداری و شورای شهر تقاضایی داریم:ما ساکنین شهرک مسکن مهر تقاضا داریم که به زیبایی این شهرک توجه ایی شود والا برای چندمین بار در همین وبلاگ خدمتشون عرض کردم که مسکن مهر دارد می شود دامداری الان چند گروه چوپان گوسفندانشان را برای چرا به داخل مسکن مهر می آورند .همون درختچه های مقاوم هم نیز دارد ازبین میرود مگر اینها از بیتالمال نیست؟؟؟؟چند دفعه به شهرداری و شورای شهر حضوری رفتیم ولی جوابی درست به ما ندادند و میگن دست بنیاد مسکن مگه ما جزءشهر سرخنکلا نیستیم؟؟؟مگه ما عوارض شهرداری نمی دهیم؟؟؟زیرسازی فضای سبز که شده چرا درستش نمی کنند؟؟
پاسخ:
سلام .
جناب آقای صباغی عزیز ؛ کاری که از دست بنده برمی آید این است که نظر شما را تایید کنم تا مسئولین مربوطه ببینند.
انشاءالله که رودتر پاسخ می دهند.
موفق باشید.
با سلام و خسته نیاشی خدمت شما و مردم با فرهنگ و فهیم سرخنکلا اولا که این شهردار و اون شهردار نداره خلاصه افتخارش برای شهرمان است خواهشا دو دستگی نشین آقا باید باه باشیم و متحد .با این کارها و سنگ اندازیها فقط خود مردم عزیز شهرمان متضرر می شوند و سودش میماند برای جاهای دیگر پس باهم باشیم .دست همشون درد نکنه ثانیا مگه شهردار چدید با حمایت شورای شهر جوان کم به زیبایی شهر رسیدگی کردند و یا در ایام محرم و صفر امسال و یا دیگر مراسمات کم کاری کردند خلاصه دست همشون درد نکنه.ببخشید اگه بعضی ها را با حرفهایم رنجوندم
پاسخ:
سلام .
این پاسخ متین شما ، نشان دهنده نهادینه شدن فرهنگ شهروندی در بین همشهریان و جای بسی خوشحالی است.
موفق باشید.
اگر این خبر صحت داره چرا بعد از گذشت این همه مدت سایت شهرداری که سخنگوی رسمی شورا و شهرداری هست هنوز چیزی ننوشته ؟؟؟؟
پاسخ:
سلام.
اینکه آیا خبر صحت دارد ، قطعاً همینطور است. چون بنده وقتی درج نظر یکی از کارمندان شهرداری را در همین وبلاگ دیدم و سپس در گفتگوی تلفنی با یکی از مدیران شهری از صحت آن مطلع شدم، این مطلب را منتشر کردم . ضمناً سایت استانداری گلستان نیز آن را تایید می کند.
اما اینکه چرا سایت رسمی شهرداری سرخنکلا آن را درج نکرده است، جای تامل و سوال دارد که البته پاسخ آن برای بنده چندان سخت نیست!
بماند برای بعد.
موفق باشید.
تاجیک جان یعنی حرفهای صابر خیلی توهین آمیز بوده که کلماتش رو حذف کردی>
پاسخ:
سلام .
لطفاً سوء تفاهم ایجاد نکن داداش!
من چیزی را حذف نکردم، خودشان بین جملات نقطه چین گذاشته اند.
(-:
با سلام...
خوبه مدیر وبلاگ از شهرداری گفتو جمعی حرف زد...یعنی مجموعه شهرداری...مسلما یه شهرداری به تنهایی با یه شهردار حالا چه خوب چه بعد ارتقا پیدا نمیکنه یا حتی نزول..
به نظر من تو این امر یه مجموعه دخیل بودن که قابل ستایش هستند...حالا چه شهردار سابق چه شهردار فعلی...مهم اینه که یه قدم به جلو برداشته شده...و این ینی خوب..
قابل توجه دوستان گرامی...اصل مطلب چیز دیگه اییه هاااااا.....
با سپاس از مدیریت وبلاگ....
d.maghsodloo kiye dige hame midoonan in shora ba ghablia az zamin ta zirzamin fargh dare
migi na?

این بخاطر زحمات شهردار قبل هست که این شهردار و شورا به نام خودش ثبت کرد. ولی مردم این تقلب را خوب می فهمند. بروید خودتان را مسخره کنید. از وقتی که آمدید چکار کردید؟
پاسخ:
سلام .
چرا اینقدر عصبانی هستید جناب مقصودلو ؟!
استفاده از این کلمات برازنده شما نیست. 
جایی از مطلب ما گفته نشده که چه کسی زحمت کشید و چه کسی به نام خودش ثبت کرد بلکه ما بصورت کلی از همه مدیران جدید و قدیم که در مدیریت شهری کار کردند، تشکر کردیم .
ضمنا ما نیز مطمئنیم همانطور که شما فرموده اید :
مردم خوب می فهمند.

۲۱ آذر ۹۳ ، ۲۰:۵۵ مهاجر اورسجی
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
اینقد از این ***** و شورا تعریف نکن چون من چیزهایی درباره انها می دانم که بعدا اگر بگویم از این حمایتهایت پشیمان خواهی شد.
پاسخ:
سلام مجدد،
اگر فکر می کنید این وبلاگ در حال تعریف و تمجید از افراد خاصی است، اشتباه می کنید.
البته از لحن جمله شما مشخص است که با این طیف مخالف هستید و شاید به راحتی بتوان دلیل مخالفت شما را حدس زد ! (-:
اما مطمئنم اگر آنطور که گفته اید مطالب مهمی را می دانستید، مانند دفعات قبل، بصورت نظر خصوصی برای ما می نوشتید.
امیدوارم با این کوتاه بینی و نحوه بیان مسائل شهرمان، موجب کاهش انگیزه و روحیه مدیران شهری نشوید.
یا حق .


۲۱ آذر ۹۳ ، ۱۲:۰۰ سمانه حجازی
خبر خوبی بود منم امیدورام فرهنگمان هم پیشرفت کند
خوب بود این خبر رو بیشتر مردم ما بدونن چونکه همش انتقاد هست ولی کسی این چیزا رو نمیبینه
پاسخ:
سلام . 
من و شما و خوانندگان این مطالب هم «مردم» سرخنکلا هستیم و همه باید برای اطلاع رسانی به روشی که برایمان مناسب تر است، اقدام کنیم.
موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">