پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

سلام. «سرخنکلا» شهر کوچکی است در ایران اسلامی از استان زیبای گلستان؛ گرگان، بخش بهاران. ما تلاش خواهیم کرد تا حلقه وصل و همفکری همه بچه های «سرخنکلا» باشیم که می خواهند کمک کنند برای کارهای فرهنگی در «سرخنکلا».
آی دی ما در تلگرام @blogger1404

آخرین نظرات

بفرمایید "کندس" !

سه شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۳، ۰۶:۴۴ ب.ظ

    وقتی چند ماه از آب و هوای مرطوب گلستان و دشت استرآباد دور باشی و دلت هوای وطن کرده باشد، وقتی از لذت دیدن بارانهای گاه و بیگاه پاییزی سرخنکلا بی نصیب مانده باشی و به جای زیبایی برف ارتفاعات جنگل توسکستان فقط سرمای سوزناک کویر قم را چشیده باشی، نمی دانید چه لذتی دارد موقعی که توی بازار شلوغ میوه و تره بار چشمت به یک وانت نیسان پر از جعبه های کندس بیفتد! 

  دیگر برای شما گفتن ندارد که جنگل رفتن و کندس چیدن توی هوای سرد پاییزی، لطفی دارد که بعضی وقتها در اوج گرمای مرداد ماه ندارد. و این خاطره با دیدن همان وانت نیسان از ذهنم عبور کرد . وانتی مظلوم و غریب که مردم این مناطق حتی نمی دانند این میوه ای که به بازار آورده چیست! و با بی تفاوتی از کنارش می گذرند.

وقتی از میوه فروش پرسیدم: «آقا ؛ کندس کیلویی چند؟» بعد از چند لحظه مکث و فکر کردن درباره اسمی که گفتم و برایش غریب می آمد؛ فکر کرد من نمی دانم اینها چه میوه ایست، گفت: «اینا ازگیل جنگلیه ، کیلویی دو تومن»

  با خودم فکر کردم آن بنده خدایی که این همه کندس را با زحمت چیده ، کیلویی چند به واسطه اولی فروخته که حالا با این قیمت اندک به اینجا رسیده ؟ 

 بگذریم حالا . بفرمایید کندس!


 

نظرات  (۵)

آقای مدیر وبلاگ که گفتید در سرخنکلا هم زندگی نمی کنید پیشنهاد می کنم درباره غذاهای اصیل سرخنکلایی هم مطالبی بنویسید چونکه یواش یواش دارن فراموش می شوند.
با سپاس فراوانن
پاسخ:
سلام مجدد،
متاسفانه بنده اطلاعات مدون و یا حتی پراکنده ای درباره موضوع مدنظر شما (غذاهای محلی) که قابل استفاده و انتشار در وبلاگ باشد، ندارم.
اگر شما زحمت جمع آوری و ارسال این مطالب را بکشید حتماً استفاده خواهیم کرد.
منتظرم ، یا علی.
اگر چند تا ولک هم کنار عکسش میذاشتی کامل می شد.
پاسخ:
(-:
سلام..
جالب انگیز بودو خوشمزه....
جالب بود. و برای من هم که در شهرم نیستم خاطره انگیز شد. باز هم از این مطالب بنویسید چون من خیلی از همشهری ها را می شناسم که یا مثل من دانشجو هستند و سرخنکلا نمی آیند یا کلا در جای دیگری زندگی می کنند.
تاجیک جان آدرس بده بعد از این خودم برات می فرستم . فدات خخخخخخ
پاسخ:
سلام .
بهانه خوبی شد تا آدرس ما را بگیری، درسته ؟   (-:

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">