پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

سلام. «سرخنکلا» شهر کوچکی است در ایران اسلامی از استان زیبای گلستان؛ گرگان، بخش بهاران. ما تلاش خواهیم کرد تا حلقه وصل و همفکری همه بچه های «سرخنکلا» باشیم که می خواهند کمک کنند برای کارهای فرهنگی در «سرخنکلا».
آی دی ما در تلگرام @blogger1404

آخرین نظرات

همانطور که در مطلب قبلی نیز به عرض رسید،مدتی است بحث درباره انتخابات شورای شهر به نقل محافل مجازی و گروه های تلگرامی سرخنکلایی ها تبدیل شده است. بنده نیز به عنوان یک شهروند کمابیش این مباحث را پیگیری می کنم. اگر چه بیان نظرات و انتقادها و پیشنهادهای همشهریان عزیز سرخنکلایی فی نفسه ارزشمند و مفید است اما در بعضی موارد اندک، نشان از کم اطلاعی و در موارد نادر نیز حکایت از - متاسفانه - اهداف خاص دارد. به ویژه در بیان نقاط ضعف و انتقادها .

لذا استدعای این برادر کوچک تر و صاحب قلم به همه شما همشهریان عزیز سرخنکلایی اعم از کاندیداهای عزیز - که در حال تدارک شعارها، وعده ها و محتوای تبلیغاتی خودشان هستند - و بالاخص رای دهندگان و مردم عزیز شهرمان این است که موارد زیر را با دقت مطالعه و مد نظر قرار دهند:

- اول : مدیرانی که اندک تجربه کار اجرایی دارند اذعان می کنند فاصله بین آنچه می خواهند یا می خواستند در دوره مدیریت خود انجام دهند با آنچه توانستند در عمل انجام دهند بسیار است. دلیل این فاصله نیز لزوما بی لیاقتی، نخواستن یا خدای نکرده سوء مدیریت مدیران نیست. بلکه در بسیاری از موارد فقدان یا محدود بودن منابع - به ویژه منابع مالی - و نیروی انسانی متخصص و کارآمد و سایر امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز است.

بطور مثال: کدام شهردار است که نخواهد تمام کوچه پس کوچه های شهر همواره دارای آسفالت مناسب باشد؟ یا سایر خدمات شهری را نیز به بهترین نحو ارائه کند؟ مگر ارائه بهتر خدمات شهری متضمن بیشتر ماندن او در کرسی مسئولیت نیست؟

اما ... آیا می دانید قیمت آسفالت و قیر چقدر است؟ و با بودجه شهرداری هر سال می توان حداکثر چه وسعتی از شهر را آسفالت کرد؟


- دوم: بین ورزشکاران رشته کشتی ضرب المثلی قدیمی هست که می گوید: « طرف نشسته بیرون گود و می گوید: لنگش کن!» . قضاوت از بیرون گود و میدان کاری بسیار راحت و بلکه مثل آب خوردن است. انتقاد کردن بدون دادن راهکار عملیاتی نیز همین طور است. البته حساب دوستان صاحب نظر و با تجربه از این دسته جداست. اما بهتر است قبل از آن که یک جوالدوز به دیگران بزنیم، یک سوزن به خودمان بزنیم.
دوستانی که می گویند این شورا و این شهردار یا آن شورا و آن شهردار و ... برای سرخنکلا چه کردند، ابتدا خودشان بگویند برای سرخنکلا چه کردند؟

لابد خواهند گفت: ما که کاره ای نبودیم و این شرایط برایمان مهیا نبود و ... اما از این پاسخ نمی توانند بگریزند که در حد و اندازه خودشان برای شهرشان - و البته شهرمان - چه کردند؟


- سوم : نکته جالبی که در بعضی گروه ها مطرح می شد و البته با کمال تعجب توسط برخی افراد مطلع و کاندیداهای احتمالی هم به آن دامن زده می شد این بود که موضوعاتی مانند پیگیری پروژه دانشگاه گلستان در سرخنکلاته و شهرک صنعتی و کمربندی و ... را هم بطور کامل وظیفه مدیریت شهری جلوه می دادند.

اصولا انگار نه این که شهرک صنعتی و مسائل آن خارج از محدوده شهری سرخنکلاست و دانشگاه هم متولی و هیئت امنایی دارد که در ذهن بسیاری از همان منتقدین ناشناخته بوده و چندان نیز پاسخگو نبوده اند. و درباره پروژه کمربندی نیز باید گفت تنها بخش کوچکی از آن در محدوده شهری است و هرگونه دخل و تصرف در آن متضمن مقدمات فراوانی خارج از عهده مدیریت شهری است.

با این وجود مدیران شهری نیز در وسع خود اقداماتی انجام داده اند که فعلا به دنبال ارزش گذاری و قضاوت درباره آن نیستیم.

مَخلص کلام اینکه وظایف و محدوده ماموریت و پاسخگویی شورا و شهردار مشخص است. نه این که هر مسئله ای مردم شهر دارند اعم از بیکاری جوانان سرخنکلایی و عدم بکارگیری آنان در شهرک صنعتی، عدم پیشرفت پروژه های دانشگاه در سرخنکلا و حتی اعتیاد و فقر و مسائل مختلف فرهنگی اجتماعی را هم به شورا و شهردار ربط دهیم.


- چهارم :  مطلب آخر هم این که باور کنیم قریب به بیست سال از تبدیل شدن سرخنکلا از یک روستای بزرگ به شهر گذشته است. حرف های سخیفی مثل این که فلانی از این محله است و فلانی از آن محله برای بیش از بیست سال قبل است. چه خوب است قدیمی ترها بزرگواری کنند و رگ و ریشه افراد را به محله های مختلف نسبت ندهند. جوان ترها نیز نگاهی به آینده و بهبود وضعیت امور شهری داشته باشند و توجهی به این گونه تقسیم بندی های بی اساس عده ای محدود نکنند. و به جای این کار به هم افزایی همه ی ظرفیت ها و به کار گرفتن توان همه آن هایی که دل در گرو تعالی و ترقی فرهنگی و اجتماعی سرخنکلا دارند، بپردازند. ان شاءالله.



نظرات  (۸)

الان بجای تخصص ومدرک تحصیلی همه به فامیلای خودشان رای مدان چون
فرهنگ ما هنوز روستاییه
پاسخ:
سلام. البته مدرک و سواد نیز کافی نیست. اما لازم است.
بطور کلی نکته خوبی فرمودید.
فامیل گرایی موجب پیشرفت نمی شود.
یا علی.
از لیست شوراها چه خبر؟

پاسخ:
سلام. خبر خاصی ندارم.

عالی بود استاد تاجیک. عالی
پاسخ:
سلام.
ارداتمندم.
۰۴ فروردين ۹۶ ، ۲۳:۰۷ جوادتاجیک .ج
سلام .اقامهدی بزرگوار.
خسته نباشید وامیدوارم سال خوبی در پیش داشته باشید
حدود 4نفری هستند که عملا روزانه درمورد مسایل اجتماعی ِسرخنکلا مطلب مینویسند .و امیدوارم این دوستانم تعدادشون زیادتربشه.و حتما انگونه که باهمشون درارتباطم میتوانیم گروه منسجم و خوبی رو تشکیل بدیم . و بتونیم رضایت همشهریان رو براورده کنیم.
پاسخ:
سلام و تشکر آقا جواد.
ما با تمام توان در خدمتیم.
یا علی
جواد ملا ته همه جا هستی
پاسخ:
(-:
۰۴ فروردين ۹۶ ، ۲۱:۳۰ جوادتاجیک جلایری
سلام وقت بخیر
درابتدا اینکه چقدرمسایل و مواردقابل بحث و ارزشمندوجودداردکه به دلایلی به ان پرداخته نشده است.
درفرصتهای بعدی حتما باحفظ فرصت و حرمت وقت گرانبهایی که بزرگواران برای انها درنظر خواهند گذاشت به انها خواهیم پرداخت.
به راستی چرا زمینه ای فراهم نشد که افرادی توضیحی درجهت بالابردن اگاهی مردم و اطلاع ازچگونگی ان موارد داشته باشند.؟!
و درفرصتی دیگر به این سوال جواب خواهیم داد که باتوجه به سوال اول این جو ِبه ظاهرنامطلوب.با برداشتهای اشتباه چگونه شکل گرفت.؟


پاسخ:
سلام.
سوالات مهم و خوبی است و بطور جدی جای تامل دارد.
الان سرخنکلاته که میگی 20ساله شهرشده چه فرقی با قبل کرده
پاسخ:
سلام.
شما بفرمایید چه تغییری کرده؟
(-:
ای آقا خدا از دهنت بشنوه ...
کو گوش شنوا الان تو هر پست و مقامی باشی کاری انجام بدی یا ندی یه عده موافق و یه عده مخالف وجود داره یه سری اصلا با کاری که کرده کار ندارن چون با طرف مشکل شخصی دارند  کلا دلشون میخواد طرف رو سرکوب و کله پا کنن و بکوبنش 

نمیدونن که برا بالا رفتن شهر خودشون هم که هست باید زیر پای طرف رو محکم کنن تا بتونن بهش تکیه کنن ، میزنن زیر پای طرف تا زمین بخوره اونوقت خودشون هم نمی تونن بالا برن . داستان همون یارو س که هزار تا نردبان رو میریزه رو هم دیگه بازم قدش نمیرسه بره بالا دیوار ، به حرف و تجربه و آموزش دیگران هم کار نداره که بهش بگن باید از این نردبان چجوری استفاده کنی . 
پاسخ:
سلام همشهری عزیز.
 ضمن تشکر از درج نظر دلسوزانه شما ، با بخش زیادی از نظرتان موافقیم ؛
اما به هر حال وظیفه ی رسانه ای ما نیز گفتن همین توصیه ها و فرهنگ سازی در دراز مدت است.
موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">