پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

سلام. «سرخنکلا» شهر کوچکی است در ایران اسلامی از استان زیبای گلستان؛ گرگان، بخش بهاران. ما تلاش خواهیم کرد تا حلقه وصل و همفکری همه بچه های «سرخنکلا» باشیم که می خواهند کمک کنند برای کارهای فرهنگی در «سرخنکلا».
آی دی ما در تلگرام @blogger1404

آخرین نظرات

انتخابات شورای شهر در سرخنکلا و چند نکته

چهارشنبه, ۲ فروردين ۱۳۹۶، ۱۲:۵۰ ب.ظ

  مدتی است شور و شوق دو انتخابات یعنی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم و شورای شهر پنجم در جامعه فراگیر شده و ثبت نام کاندیداهای شورا نیز از سه روز قبل آغاز شده است. هر دو انتخابات حائز اهمیت هستند ولی با توجه به این که انتخابات ریاست جمهوری در سطح ملی برگزار می شود - با وجود لزوم بیان نکاتی درباره آن که بعدا خواهیم گفت - ضرورت دارد درباره انتخابات شورای شهر در سرخنکلا نکاتی را برای مخاطبان گرامی وبلاگ خصوصا شهروندان و همشهریان عزیز سرخنکلایی عرض کنیم:

1. وجود رقابت برای رسیدن به کرسی شورای شهر امری مطلوب و ضروری است. زیرا تنها در محیط رقابتی است که ابتکار عمل، انتقادات سازنده و حضور فعال طیف های مختلف فکری و در نهایت پیشرفت اتفاق می افتد. بنابراین ضرورت رقابت انتخاباتی نخبگان و فعالین اجتماعی انکار ناپذیر است.به ویژه این که اکثر قریب به اتفاق همشهریانی که پابه عرصه رقابت می گذارند نیت و هدفی جز خدمت به زادگاه و موطن خود و همچنین ارتقای وضعیت شهری و اجتماعی محل زندگی خود و همشهریان ندارند.


2. ناگفته پیداست که مهمترین قاعده و اصل در یک رقابت سالم انتخاباتی به ویژه در محیط های محدود مانند شهر کوچک ما سرخنکلا که اغلب مردم یکدیگر را می شناسند، رعایت اخلاق و پرهیز از تخریب و تهمت و بیان مطالب غیر مستند و غیر واقعی است.

مرور مطالب قبلی این وبلاگ و رویکرد فرهنگی- اجتماعی ما در این رسانه طی سه سال اخیر نشان می دهد که نه طرفدار و حامی جریان سیاسی اجتماعی خاصی بوده ایم و نه قصد طرفداری و حمایت از لیست یا افراد خاصی را آینده داریم.

اما مشاهدات ما در فضای شبکه های اجتماعی و گروه هایی که همشهریان سرخنکلایی دارند نشان می دهد که متاسفانه این تذکر یعنی لزوم رعایت اخلاق برای رقابت سالم انتخاباتی هنوز هم ضروری ترین نکته است.


3. از گوشه و کنار خبر می رسد - که ان شاءالله موثق نباشد - برخی افراد ذینفوذ و بعضا با تجربه با گرایش سیاسی مشخص، که زمانی بدون حمایت و پشتوانه مردمی و تنها به واسطه تصدی مناصب خاص(!) اقدام به تعیین خط مشی امور اجتماعی شهر می کردند اخیرا نیز در محافل خود ضمن نام بردن از یک جریان سیاسی بیان کرده اند که نتیجه انتخابات شورای شهر سرخنکلا باید چنین و چنان بشود.

اگر رای و نظر مردم به آن سمت رفت که برای همه مطاع است. اما تجربه نشان داده است که نفس این کار که مسائل شهری و مدیریت اجتماعی دستخوش یک نگاه سیاسی بشود و مردم به این ترغیب شوند که به فلان افراد یا فلان لیست رای دهند چون صرفا گرایش سیاسی فلان دارند، اولین قدم اشتباه و نقطه شروع عقبگرد یا حداقل درجا زدن در مسیر پیشرفت شهر است.


4. برخی نیز از ماه ها و بلکه سال ها قبل در آرزوی "شهردار شدن" تحرکاتی را شروع کرده اند. ان شاءالله که موفق باشند. اما آیا بهتر نبود به جای ایجاد این کمپین ها و گروه های مجازی و رایزنی های پشت پرده و ماه ها مذاکرات برای لیست ها و ائتلاف ها و ... به راه های دیگری برای "خدمت" به مردم و شهر سرخنکلا هم می اندیشیدند؟


5. نکته آخر هم برای دوستانی که کاندیدای انتخابات می شوند. این که خود را در معرض آرای مردم و نظرات خودتان را در معرض قضاوت و نقد دیگران قرار می دهید، بسیار خوب است. یک نکته را مد نظر داشته باشید که حتی به فرض موفقیت و انتخاب شدن شما چهار سال دیگر شما در همین شرایطی قرار می گیرید که مدیران شهری و شورای فعلی هستند. پس بهتر است در نقدها ، پیشنهادها، وعده ها و ایجاد انتظارات اجتماعی و توقعات مردم کمی بیشتر دقت کنید.


باقی نکات، ان شاءالله در وقتی دیگر ...

نظرات  (۳)

اسامی کاندیداها را نداری؟
پاسخ:
سلام .
برخی اسامی ثبت نام کرده ها را داریم. اما بهتر است چند روز دیگر صبر کنیم تا مشخص و رسما اعلام شود.
ما هم امیدواریم برای یکبار هم که شده شما سرخنکلایی ها دست از قومیت گرایی بردارید و محلی وسیستانی نگویید
پاسخ:
سلام بر آقای (یا خانم) کیخای گرامی
موضوع محلی و غیرمحلی متاسفانه در فکر برخی افراد هنوز وجود دارد. اما واقعیت این است و ما هم معتقدیم که همه ما سرخنکلایی هستیم.
شرع و قانون نیز چنین تقسیم بندی را بر نمی تابند.
یا علی
با سلام. نکته های خوبی بود. مخصوصا نکته آخر . اما کو گوش شنوا؟؟
پاسخ:
سلام آقای مهاجر عزیز
تشکر . نظر لطف شماست.
یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">