پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

سلام. «سرخنکلا» شهر کوچکی است در ایران اسلامی از استان زیبای گلستان؛ گرگان، بخش بهاران. ما تلاش خواهیم کرد تا حلقه وصل و همفکری همه بچه های «سرخنکلا» باشیم که می خواهند کمک کنند برای کارهای فرهنگی در «سرخنکلا».
آی دی ما در تلگرام @blogger1404

آخرین نظرات

   شاید شنیده باشید هنگامی که صحبت از فرهنگ و کار فرهنگی یا ارتقای سطح فرهنگ یک جامعه می شود، اختلاف نظرهایی که ناشی از برداشتها و تصورات و تعاریف متفاوت از این مفاهیم است، موجب می شود تا افراد حاضر در یک بحث بیشتر بر کارهای انجام نشده تاکید و اشاره کرده و به قول معروف نیمه خالی لیوان را می بینند. بگذریم از اینکه وقتی از برخی از همین افراد خواسته می شود که آستین بالا بزنند و به گوشه ای از فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی کمک کنند، به بهانه های مختلف طفره می روند.

   طی روزهای اخیر چند برنامه فرهنگی خوب در سطح شهر سرخنکلا انجام شده یا در حال انجام است که احتمالا از آنها در شبکه های اجتماعی مطلع شده اید. با این حال ما نیز طبق رسالت اطلاع رسانی که داریم، به آنها می پردازیم . ضمنا پیشاپیش از اینکه کیفیت تصاویر به دلیل غیرحرفه ای بودن، پایین است عذر خواهی می کنیم.

   * اولین موضوع اینکه با نزدیک شدن به ایام ماه محرم حسینی، هیئت تعزیه ثارالله سرخنکلا نیز تمرین های خود را در زینبیه آغاز نموده است. شنیده شده این هیئت که از بهترین هیئات و گروههای اجرای تعزیه در سطح استان گلستان می باشد، هم اکنون از نهادها و شهرهای گوناگون استان و حتی خارج از استان نیز برای اجرای برنامه دعوت شده است. به هر حال برای این عزیزان هنرمند که در حیطه هنرآئینی فعالیت دارند و به این وسیله علاوه بر زنده نگهداشتن فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) ، فرهنگ و استعدادهای فرهنگی سرخنکلا را معرفی می کنند، آرزوی موفقیت داریم.

   * دومین برنامه نیز خبر آغاز سلسله نشستهایی با عنوان «هوای تازه زندگی زندگی در شهر سرخنکلاته» است که به همت تشکل مردم نهاد "آوای نواندیشان جوان" شروع شده است. اولین نشست آن نیز سه شنبه همین هفته در کانون شهید خوارزم و با موضوع "آسیب شناسی شبکه های ماهواره ای و مجازی" توسط همین تشکل و با همکاری چند مجموعه فرهنگی سرخنکلا برگزار شد.

  ما نیز در گروه وبلاگ سرخنکلایی ها، از این تشکل و همکاران آن در برگزاری این برنامه به ویژه به دلیل حسن انتخاب موضوع و جرات و جسارتی که در شروع این حرکت فرهنگی اجتماعی داشتند، تقدیر و تشکر ویژه داریم. همچنین امیدواریم شرایطی ایجاد شود که حداقل امکانات مورد نیاز و مناسب برای محل برگزاری این برنامه ها (سالن شهید خوارزم) مانند امکانات سرمایشی و گرمایشی، صوت و ... فراهم شود.

   * سومین حرکت فرهنگی هفته اخیر نیز گردهمایی مسئولین هیئات مذهبی و هیئت امنای مساجد سرخنکلا به همراه مداحان اهل بیت (علیهم السلام) بود که به دلیل نزدیک شدن به ماههای محرم و صفر بسیار ضروری بود. این گردهمایی و هم اندیشی که به همت ستاد نماز جمعه سرخنکلا (بخش بهاران) برگزار شد، با هدف هماهنگی بیشتر برنامه های عزاداری در این دو ماه و همچنین ارتباط بیشتر فعالین فرهنگی مذهبی سرخنکلا با یکدیگر انجام شد و حسن ختام آن نیز دقایق کوتاهی از مداحی و ذکر مصیبت برای حضرت اباعبدالله (علیه السلام) توسط چند نفر از مداحان هیئات سرخنکلا بود.

   اگر چه درباره موضوع برنامه های مساجد و هیئات گفتنی بسیار است که باید در جای خود به آن پرداخته شود، لکن در همین فرصت از فعالیتهای ستاد نماز جمعه سرخنکلا به ویژه این گردهمایی و همچنین مراسم باشکوهی که همزمان با سراسر کشور برای گرامیداشت جانباختگان فاجعه منا در سرخنکلا برگزار کردند، تشکر می کنیم.

  

 


۹۴/۰۷/۱۶

نظرات  (۲)

دهه محرم تمام شد بابا جان کجایی؟
خسته نباشند-امیدواریم که بعضی از این مد احان گرامی فقد محرم و صفر پا به مساجد نزارن در بقیه مراسمات تشریف بیاورند تا مردم استفاده نمایند. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">