پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

سلام. «سرخنکلا» شهر کوچکی است در ایران اسلامی از استان زیبای گلستان؛ گرگان، بخش بهاران. ما تلاش خواهیم کرد تا حلقه وصل و همفکری همه بچه های «سرخنکلا» باشیم که می خواهند کمک کنند برای کارهای فرهنگی در «سرخنکلا».
آی دی ما در تلگرام @blogger1404

آخرین نظرات

 اشاره :

   کمتر از دو ماه قبل بود که به پیشنهاد دوستان در گروه وبلاگمان در شبکه های اجتماعی «وایبر» و «واتس آپ» و ... حضور پیدا کردیم تا از این طریق نیز حرفهای همشهریان سرخنکلایی را بشنویم . یکی از نتایجی که این حضور داشت ، اثبات وجود نظرات سازنده و مفید برخی از همشهریان جوان و حتی نسل پیشکسوت اما فعال برای ارتقاء وضعیت فرهنگی - اجتماعی شهر بود .

   البته تعداد کمی از همشهریان نیز که به قول معروف همیشه نیمه خالی لیوان را می بینند، در گروه های ایجاد شده در شبکه های اجتماعی فقط و فقط با انتقاد - بعضاً مغرضانه و غیرمنصفانه - از وضعیت و عملکرد مسئولین شهری،  نه تنها روش نقد و زیر سوال بردن دیگران را در پیش می گیرند که در جای خود خوب است، بلکه خود نیز هیچ پیشنهاد منطقی و عملی نیز ارائه نمی کنند. در این موضوع البته جای بحث مفصلی است که طبق وعده قبلی ان شاءالله در آینده به آن خواهیم پرداخت.

    یکی دیگر از نتایج مثبت این حضور در شبکه های اجتماعی نیز این بود که مدیران و مسئولین شهری بخصوص برخی از اعضای شورای شهر که منتخبین همین مردم هستند، در این نوع از رسانه های جدید اقدام به طرح پاسخ به سوالات و همچنین دعوت از اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان علاقمند و افراد با تجربه برای حضور در کمیته های تخصصی شورای شهر نمودند.

    اخیراً نیز مطلع شدیم کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر با دعوت از فرهنگیان شاغل و پیشکسوت (بازنشسته) برای تدوین برنامه های فرهنگی سال 94 شورای شهر ، دست به اقدامی ابتکاری و امیدوار کننده زده است. گروه وبلاگ سرخنکلایی ها نیز ضمن تقدیر از این اقدام شایسته وظیفه خود می داند تا مطالب و مشروح مباحث مطرح شده در این جلسه را به اطلاع شما همشهریان عزیز سرخنکلایی برساند.

  متن زیر ، صورتجلسه مباحث مطرح شده در جلسه کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر با فرهنگیان عزیز است که عیناً از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری و شورای اسلامی شهر سرخنکلاته نقل می گردد:


برگزاری جلسه کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر


    دومین جلسه کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر در سال جدید ، با موضوع تدوین تقویم سالانه فعالیت های فرهنگی باحضور تعدادی از فرهنگیان و علاقمندان در عرصه فرهنگ در روز چهارشنبه مورخه 94/2/2 ساعت 18/30 در محل سالن اجتماعات شهرداری و شورای شهر برگزار شد.


   در ابتدا آقای باقری سخنگو و رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر ضمن خیرمقدم گویی به حاضرین و توزیع برگه های تقویم سالانه، به گزارش عملکرد شورای شهر در فعالیتهای عمرانی– خدماتی و فرهنگی (بویژه فعالیت های کمیته فرهنگی) پرداخت و هدف از جلسه را تشریح کرد. وی در ادامه جلسه پیشنهاداتی شامل برگزاری کارگاه های آموزشی با مضمون های اجتماعی برای شهروندان، نصب بنر به مناسبت های مختلف، برگزاری جلسات شب شعر– برگزاری مسابقه نقاشی های خیابانی– برگزاری برنامه های شاد و ورزش های همگانی و تجلیل از قبول شدگان کنکور را ارائه نمود. سپس هر یک از حاضرین به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.


   آنگاه آقای مهندس گرزین، عضو شورای شهر، نیز سخنانی در خصوص چگونگی برگزاری جلسه و بحث و بررسی در خصوص دستور کار جلسه سخن گفت و بیان داشت : بیایید در باره یک موضوع بصورت مفصل و مشروح بحث و بررسی کنیم و از بیان مسائل دیگر پرهیز کنیم تا بتوانیم تصمیمات درست و مطابق با دستور کار جلسه اتخاذ کنیم. وی در ادامه نیز در خصوص مسائل آموزشی و بهداشتی نیز گفت: ما در خصوص تخریب مدارس و رسیدگی به مشکلات مدارس سرخنکلاته چندین بار با مسئولین استانی و شهرستانی و حتی در دفتر نماینده مجلس نشست داشته ایم و در حال حاضر نسبت به جذب سرمایه گذار هم تلاش می کنیم. دوستان عزیز اگر به سایت شهرداری مراجعه نمایند فعالیت های عمرانی – فرهنگی و خدماتی شهرداری و شورای شهر را خواهند دید.


   سپس علی اکبرشرائینی، فرهنگی بازنشسته ، بسیجی و یادگار دفاع مقدس در خصوص برگزاری مراسم های فرهنگی سخنانی ایراد کرد و گفت : به نظر من مراسم باید اولویت بندی شوند. مراسم ملی و مراسم مذهبی . همچنین در خصوص برنامه های غیر قابل پیش بینی هم راهکاری اندیشیده شود. وی در خصوص کمک های مردمی نیز بیان داشت : باید در انجام فعالیت های فرهنگی از کمک های مردمی نیز استفاده کرد و از مردم هم در این امر بکار گیری کرد. انجام هر کاری چه بصورت فردی و چه بصورت جمعی نباید تکلیفی باشد. وی تهیه بروشور ها فرهنگی و توزیع آن در بین مردم را از راههای دیگر اشاعه فرهنگی دانست و بیان داشت : باید محلی را برای ارائه گزارش عملکرد انتخاب نمود تا بتوان از طریق آن فعالیت های شورای شهر و شهر به نظر مردم برسد وی برگزاری جلسات فرهنگی بصورت تخصصی با موضوعات عمرانی – آموزشی – اجتماعی و ورزشی را پیشنهاد نمود.


   سپس رحمت ا... مقصودلوباباخانی ، معلم بازنشسته نیز ضمن انتقاد در خصوص عدم حضور مدیران مدارس سطح شهر تقویم سالانه را ناقص دانست و بیان داشت : هر گونه فعالیت ، چه فعالیت فرهنگی و چه فعالیت دیگر نیازمند بحث مالی است. در حال حاضر هم هیچ بحث مالی در نظر گرفته نشده است. هر تصمیم گیری و اجرای آن با توجه به مسائل مالی انجام می پذیرد.


   علی اصغر بشکنی ، فرهنگی دیگر شهر نیز در این جلسه سخنانی ایراد کرد وی ضمن تقدیر و تشکر و ابراز خوشحالی از اینکه در این جلسه حضور دارد بیان داشت : آیا کمیته فرهنگی در بحث آموزش هم برنامه ایی دارد؟ باید برای زیربنا و ساختارهای آموزشی مدارس هم فکری اندیشیده شود. ایشان در قسمت دیگری از سخنان خود حضور پیشکسوتان فرهنگی و غیر فرهنگی و خیرین را جهت سرکشی از مدارس به منظور تشویق و ترغیب مدیران و دست اندرکاران و همچنین گرامیداشت روز تولد حضرت علی اکبر ، روز جوان را بعنوان یک فعالیت فرهنگی در روز های آتی را پیشنهاد نمود.


   قدرت ا...مقصودلو باباخانی ، فرهنگی وکارمند اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان برگزاری مراسم گرامیداشت هفته معلم با توجه به در پیش بودن هفته معلم را پیشنهاد داد.


    در ادامه عباس رضوان طلب معلم دبیرستان حبیب ا... مقصودلو نیز ضمن قدردانی از دلسوزی حاضرین و برگزاری چنین جلسات در خصوص پیشنهاد بازدید پیشکسوتان از مدارس بیان داشت : اگر این بازدیدها ها همراه با کمک باشد بسیار خوب است . ما باید در نگهداری اماکن تاریخی در شهر سرخنکلاته که در حال حاضر به دلیل بی توجهی دارد از بین می رود باید کوشا باشیم. کارها و برنامه هایی که اجراء می کنیم باید ماندگار شود. مراسم و برنامه های اجرایی مان را به سخنرانی خلاصه نکنیم و دارای هدف باشیم وتلاش کنیم تا به هدف برسیم.


   تقی صباغی نیز برگزاری همایش یاد ها و خاطرها را مفید دانست و بیان داشت : همایش برگزار کنیم و همکلاسی های قدیم را دور هم جمع کنیم تا یاد آور خاطر های دوران تحصیلی و آموزش زمان های دور باشد.

سرکار خانم نوری ، منشی و عضور شورای اسلامی شهر نیز ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدعوین بیان داشت : برای فعالیت های فرهنگی باید بودجه در نظر گرفته شود . کمک های مردمی لحاظ شود و همچنین اولویت و تصمیم برای مناسبتهایی که در اردیبهشت ماه است باشد.


   سرکار خانم بسطامی، مسئول کانون سلامت شهر سرخنکلاته نیز در خصوص موضوع جلسه نیز بیان داشت : با توجه به اینکه فعالیتهای و برنامه ملی – مذهبی طبق تقویم سالانه را مردم بصورت خودجوش برگزار می کنند. اگر اجرای فعالیت فرهنگی با محتوا در طول سال یک یا دو برنامه سنگین و مفید داشته باشیم بهتر خواهد بود. در زمینه فرهنگ سازی هم باید در حوزه ورزش خانم ها فرهنگ سازی شود. در حال حاضر یکی از کانون هایی که در سطح شهر فعال است کانون سلامت است که هدف این کانون فقط ورزش نیست بلکه سوق دادن شهروندان بویژه میانسالان به سمت تغذیه درست و  سالم است برای بهتر زیستن در ایام سالمندی است.


   در ادامه علی عسگر مقصودلو، کارشناس تیزهوشان اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان ، معلم و کارمند اداره آموزش و پرورش نیز بیان داشت : فعالیتهای فرهنگی با توجه به ابعاد علمی – فرهنگی باید مهندسی شود. مثلا چه کار کنیم جلوی اعتیاد گرفته شود ؟ چه کار کنیم که فرهنگ کتابخانی گسترش یابد؟ سنت ها را چگونه حفظ کنیم؟ وی در قسمت دیگری از سخنان ضمن پیشنهاد تشکیل شورای فرهنگ عمومی بیان داشت : بعضی از فعالیت ها متولی آنها کسان دیگری هستند نباید موازی کاری کنیم . بیاییم گردهمایی در خصوص اختصاص دادن به اصناف از جمله کشاوزران – مغازه داران – نانواها داشته باشیم.


   حسین تاجیک معلم مدرسه حبیب ا...مقصودلو نیز ضمن تشکرو قدردانی قسمتی از چگونگی آغاز جلسه انتقاد نمود و بیان داشت خوشبختانه این شورا نسبت به شوراهای گذشته نقش فعالتری را ایفادمی کند. ایشان در قسمت دیگری از سخنان خود فعال کردن انجمن ها - برگزاری مسابقات فوتبال – والیبال در هفته معلم و همچنین هماهنگی با کانون شهید خوارزم در برگزاری این مراسم سخنانی ایراد کرد. ایوب مقصودلو نیز ضمن تشکر و قدردانی از برگزاری چنین جلسه ای تداوم جلسات را خواستار شد .


   در پایان پس از جمع بندی مقرر شد. در طول  سال چندین برنامه فرهنگی انجام شود و از معتمدین محل کمک گرفته شود. در جلسات بعدی دوستان متناسب با نوع برنامه دعوت شوند و پیگیری ها انجام شود.

 


۹۴/۰۲/۰۳

نظرات  (۸)

۱۹ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۵۵ مهرناز تاجیک
مرسی. عالی بود.
ye barnameyeh shad bargozar beshe dar sorkhan badak  nisa
سلام.کارفرهنگی شورای توسط شورای شهرزیادصورت گرفته درعرض این بیست ماه ازشروع کارشان.برای مثال:برنامه شادمدرسه رسالت،برنامه متمرکزشب قدر،برنامه ازدواج جوانان درسالن حمیدرضا،برنامه شاددرسالن حمیدرضاباحضورنایبی،تقدیرازدانشجویان و...این بی انصافی است عده ای باوجوداین که ادعادارندسازمخالف می زنند.
به نظر من یکی از مهمترین عوامل مهم در اجرای برنامه های فرهنگی اینه که شهرداری یه مبلغی از بودجه را اختصاص بده بخش فرهنگی..تا کمیته فرهنگی بر اساس اون مبلغ برنامه ها رو اولویت بندی کنه...اینجوری میشه لا اقل چنتا برنامه در حد خوب برگزار کرد.
پاسخ:
سلام .
پیشنهاد خوبی است.
اگر امکان دارد آن را بصورت حضوری به کمیته فرهنگی شورای شهر یا آقای باقری ارائه کنید.
یاعلی.

سلام

از  اینکه  این  جلسه  را  بطور مبسوط پوشش داده اید کمال  تشکر  را دارم.

     جال بود  نظرات دوستان  بویژه  آقایان  منصور  و  سام  که  از  این  دو  سخن  کوتاه  این  عزیزان  می توان  دریافت  که  آنچه  مردم  دنبالشند  کاره  یعنی  عمل  به  تصمیمات  یعنی  واقعا  بعد  از  بیش از  یکسال  هنوز  تصمیمی  گرفته  نشده  است  که  به  گوشه ای  از آن  عمل  شود؟

     و این قسمتی  از  دلگویه  های  حقیر  بود  که  :باید  کاری  کرد :

حالا  به امید  خدا ببینیم با  تصمیمات مختصری که  در این جلسه  گرفته  شد  چه  کارهایی  را بصورت  عملی  شاهد  خواهیم  بود.

  نکته ی دیگر  در تکمیل  فرمایشات  شما   این چه  شورای  فرهنگیست  که  در آن  مدیران  مدارس ما  حضور  ندارند و یا  مسئول  کتابخانه  در آن  نیست .

 البته  گناهش گردن  دوستان  شورا  هم  نیست  به  دلایلی   که  شاید  بعدا  به  آن  برسیم

 

اصلاحیه: محمد تقی صباغی هنرمند فرهنگی ضمن تقدیر از واحد فرهنگی شورای شهر که مسائل آموزشی و فرهنگی شهرارصدمی کند توجه به آسیب شناسی مسائل فرهنگی و هنری شهرمان و مدون نمودن آنها را جهت پیگیری پیشنهاد کرد و در ادامه افزود میتوانیم در تقویم سالیانه (فرهنگی)اردیبهشت ماه همایشی تحت عنوان نامها و خاطره ها با هدف تاثیرگزاری و استفاده نسل امروز از پیشینه ی آموزشی و فرهنگی سرخنکلا در محیطی صمیمی و دوستانه با محوریت خاطرات پیشکسوتان را برگزار کنیم.
دوبار متن صحبتها رو خوندم اما بازم متوجه نشدم چه تصمیماتی گرفتن!
سلام..خداقوت..
آقا یه سوال:قرار بود تقوییم سالانه فرهنگی تدوینو تنظیم شود..ولی به یک یا دو برنامه ختم شده؟؟؟جای سوال نداره؟؟
پاسخ:
سلام.
به نکته خیلی خوبی اشاره فرمودید. دوستان اصلاح کردند و در متن ما نیز همینطور .
تشکر و موفق باشید.
یا علی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">