پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

سلام. «سرخنکلا» شهر کوچکی است در ایران اسلامی از استان زیبای گلستان؛ گرگان، بخش بهاران. ما تلاش خواهیم کرد تا حلقه وصل و همفکری همه بچه های «سرخنکلا» باشیم که می خواهند کمک کنند برای کارهای فرهنگی در «سرخنکلا».
آی دی ما در تلگرام @blogger1404

آخرین نظرات

    امروز دوم اسفند بود و سی و ششمین سالروز شهادت اولین شهید سرخنکلایی و تنها شهید سرخنکلایی در دوران مبارزات و پیروزی انقلاب اسلامی یعنی شهید محمد مقصودلو راد. برای بزرگداشت این شهید عزیز از چند جهت برخودم فرض دانستم که چند سطری بنویسم .

   اول از این جهت که همانطور که ذکر شد این شخصیت به تمام معنا «مبارز» و «انقلابی» اولین شهیدی بود که جوانان سرخنکلا را با راه و رسم شهادت در مسیر انقلاب آشنا کرد. در مطلبی درباره ایشان می خواندم که در آن سالها علاوه بر اینکه یک گروه کوهنوردی متشکل از جوانان در دانشگاه فردوسی مشهد تشکیل داده بود و با نام مستعار "علی اکبری" فعالیت می کرد، اعلامیه ها و کتابهای سیاسی را از مشهد به سرخنکلا هم می آورد و گروه کوهنوردی دیگری نیز در سرخنکلا تشکیل داده و فعالیتها و در واقع آموزشهایش به جوانان سرخنکلایی را بصورت مخفیانه و در مناطق جنگلی اطراف انجام می داد.

  دیگر اینکه بسیاری از ما سرخنکلایی ها از همان ابتدای دوران کودکی نام یکی از مدارس و تنها کتابخانه عمومی سرخنکلا که به نام این شهید نامگذاری و مزین گردیده، در ذهنمان حک شده است. در واقع همین نکته قابل تامل که این دانشجوی شهید 36 سال قبل و در حالی که بسیاری از مردم و جوانان هنوز به اهمیت و ارزش کتابخوانی چندان واقف نبوده اند، آنقدر دوراندیش و ژرف نگر بوده است که وصیت کرده قطعه زمینش را بعد از شهادتش به ساخت کتابخانه اختصاص بدهند، نشانه درک عمیق فرهنگی او بوده است.

  و نکته آخر هم اینکه باز هم یادآوری می کنم که زندگی، فعالیتها، مبارزات و مجاهدتها و حتی خاطرات باقیمانده از این شهدایی که گاهی به راحتی از کنار نامشان می گذریم و نهایت با یادواره سالیانه ای می خواهیم نامشان را زنده نگهداریم، در واقع گنجینه های تمام ناشدنی از ارزشها و آرمانهای دینی و همچنین معارف و مبانی راه و رسم زندگی اند که باید به نسلهای بعد معرفی شوند. اینکه «چه کسی باید این کار بکند؟» ، هنوز خودم هم نمی دانم!

   در پایان علاوه بر دو عکس متفاوت از این شهید، ارجاع (لینک) چند مطلب تولیدی از رسانه های مختلف درباره ایشان را نیز به شما تقدیم می کنم. مطلب اول زندگینامه و وصیت نامه شهید محمد مقصودلو راد در وبلاگ کتابخانه عمومی سرخنکلا است که می توانید آنها را از اینجا مطالعه کنید. بنده به نمایندگی از گروه وبلاگ سرخنکلایی ها از مدیریت وبلاگ کتابخانه نیز تشکر می کنم .

  مطالب بعدی نیز یکی مطلبی با عنوان « قلب محمد از تپش افتاد تا قلب جامعه بتپد!» در پایگاه خبری "گلستان ما" که می توانید از اینجا ببینید و دیگری مطلبی با عنوان « شهید محمد مقصودلو راد، دانشجویی که 10 روز پس از پیروزی انقلاب به شهادت رسید» که توسط "خبرگزاری دانشجو" تهیه شده است و می توانید از اینجا مطالعه کنید.

  همچنین مطلب دیگری با تیتر « آخرین وصیت شهید مقصودلو » است که توسط خبرگزاری قرآنی "ایکنا" تنظیم شده و شامل بیان خاطراتی درباره این شهید از قول یکی از دوستانش به نام آقای نورمحمد تربتی نژاد می باشد را نیز می توانید از اینجا ببینید.

 

 


 


نظرات  (۳)

جناب تاجیک. دیشب پیامی در خصوص شهید گذاشتم به نمایش نذاشتی برادر. نکنه مثل متن شهرداری ستاره دارش کردی. یعنی واقعا ارزش نمایش نداشت
پاسخ:
سلام بر عرفان عزیز ،
همین الان همه نظرهایی که تاکنون نمایش داده نشده است را مجدداً بازبینی کردم . هیچ نظری از شما نبود که تا حالا نمایش داده نشده باشد.
احتمالاً ثبت نشده است. لطفا مجددا بنویسید.
یا علی.
از نویسندگان محترم این سایت تقاضا داریم بااین قلم زیبایشان درباره سایر شهیدان سرخنکلاته نیز مقاله بنویسند. به خدا قسم حقی که شهیدان بر گردن ما دارند بیشتراز این است.
خوشابحالش

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">