پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

سلام. «سرخنکلا» شهر کوچکی است در ایران اسلامی از استان زیبای گلستان؛ گرگان، بخش بهاران. ما تلاش خواهیم کرد تا حلقه وصل و همفکری همه بچه های «سرخنکلا» باشیم که می خواهند کمک کنند برای کارهای فرهنگی در «سرخنکلا».
آی دی ما در تلگرام @blogger1404

آخرین نظرات

بودجه سال 94 شهرداری سرخنکلا چقدر است؟

جمعه, ۱ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۳۹ ب.ظ

  مدتی قبل بود که در بخش نظرات همین وبلاگ ، شهردار سرخنکلا در پاسخ به یکی از مخاطبان همشهری موضوع تحقق کامل بودجه شهرداری سرخنکلا در سال 93 را اعلام کرد. ایشان حجم بودجه مصوب سال 93 را یک میلیارد و یکصد میلیون تومان اعلام کرده بودند که با توجه به تصویب متمم بودجه برای سال 93 این حجم به یک میلیارد و 550 میلیون تومان افزایش یافته بود.

  اخیرا نیز سایت رسمی شهرداری سرخنکلا حجم پیشنهادی بودجه شهرداری برای سال 1394 را مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون تومان اعلام کرده است که البته نیاز به تصویب شورای شهر دارد.

   برابر این خبر ، در جلسه ای که در دفتر کمیته بررسی بودجه شهرداریهای استان گلستان برگزار شده، شهردار سرخنکلا اعلام نموده است که از این مبلغ 47 درصد سهم بودجه عمرانی و 53 درصد نیزسهم هزینه های جاری شهرداری سرخنکلا می باشد. بدیهی است این حجم بودجه با توجه به ارتقاء اخیر رتبه شهرداری سرخنکلا از رتیه یک به رتبه سه در میان شهرداری ها پیش بینی شده است.

  واقعیت این است که به دلیل محدود بودن منابع تامین بودجه درشهرهای کوچک  و از سوی دیگر نیاز فراوان سرخنکلا به کارهای عمرانی نمی توان انتظار چندانی جهت هزینه کردن شهرداری برای برنامه های فرهنگی و اجتماعی داشت کما اینکه در حال حاضر نیز شهرداری اقداماتی نظیر فضاسازی شهری در مناسبتهای فرهنگی را انجام می دهد اما به هر جهت می توان با نگاهی بلند مدت و دور اندیشانه طرحهای فرهنگی اجتماعی را نیز در دستور کار شهرداری قرار داد که خود جای بحث مفصلی دارد.

  تنها نکته ای که در این مختصر باید گفته شود این مطلب است که مسئولین محترم شهری چه اعضای محترم شورای شهر و شهردار و چه فعالین فرهنگی و اجتماعی و افراد تاثیرگذار در این امور باید مد نظر داشته باشند که سرخنکلا و مردم آن به ویژه جوانان و نوجوانان عزیز سرخنکلایی تنها به آسفالت کوچه و خیابان و جدول گذاری و ... نیاز ندارند بلکه اگر از برنامه های فرهنگی و اجتماعی و مخصوصاً حفظ فرهنگ بومی و محلی و آداب و رسوم و ارزشهایمان - که متاسفانه هم اکنون متولی خاصی ندارد - غافل شویم ، 5 سال یا 10 سال بعد فرصتی برای جبران آن نخواهد بود.


نظرات  (۱۵)

۰۹ آذر ۹۴ ، ۱۴:۰۳ علی اصغر تاجیک قنبری
باسلام وخسته نباشید بااین بودجه ای که هست شهردار مثل اقای صادقلو عمل کند بهتر است تاکارهای جزیی که دیده هم نمی شود یک کار ارزشمند که قابل رویت وبزرگ باشد ویک گله ازشما چند بار مطلب نوشتم ولی ثبت نکردید اقای تاجیک ماهمسایه قدیمی هستیم ازپدربزرگوارتان بپرسید باتشکر اصغر ممد حسن اسد
سلام.درتمام ادارات یک روز درسال برای کارکنان خودمراسم می گیرند.روزمعلم درآموزش وپرورش و...فکرهای کوچک برای هرحرکتی نق می زنند.شهرداری هم یک ارگان است.بایدبرای بالابردن روحیه کارکنان خودبرنامه داشته باشد.
عرض سلام و احترام خدمت هم شهری های عزیز، فعالیتهای وبلاگی میتواند شهر زیبا، وجهه سرخنکلا و ساکنانش رانشان داده و به درستی پرزنت نماید اما کاش میشد با همکاری هم فعالیتهای جهانی را در آن به سرانجام رساند، البته با همکاری و بدور از هرگونه سوگیری
پاسخ:
سلام و تشکر؛
پرزنت؟!
خوب چراجواب کمالی را نمیدی؟
اگر بررسی هایتان انجام شده بگویید درباره این موضوع جشن شهرداری به چه نتیجه ای رسیدید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
۱۱ اسفند ۹۳ ، ۰۰:۵۸ محمد رضا غلامی
درووود بر تاجیک وسرخنکلاییها
خوشم میاد که یک ملت راگذاشتی سرکار بااین وبلاگت خخخخخخ
هفته ای یک مطلب می نویسی و کلی کیف می کنی
دمت گرم
پاسخ:
سلام .
واقعاً اینطور فکر می کنید؟!
سلام مجدد.
آقا یه سوال:این هزینه های جاری شامل چیا میشه؟؟؟
مگه فعالیت های فرهنگی براش ردیف بودجه جدا تعریف نمیشه؟؟؟
بعد من یه گله داشته باشم از مجموعه شهرداری و شورا:
به نظر من دوستان توقع دارن کار فرهنگی صورت بگیره ولی در قبالش هزینه ای پرداخت نکنن.کار فرهنگی خوب هزینه خوب هم لازم داره...شما برنامه اجرا کنید ولی با چه کیفیتی؟؟؟ اصل مطلب اینه....
باید یه هدف مشخص وجود داشته باشه...جامعه هدف خاص مد نظر باشه...
حالا سوال من اینجاس: از این مبلغ بودجه ای که تصویب میشه چقدشو برای کارای فرهنگی در نظر میگیرن؟؟؟
بعد منابع درآمد زای شهرداری هم آیا تو همین مبلغ آورده میشه یا جدا هست؟؟؟
ممنون.

پاسخ:
سلام بر صابر عزیز ،
تا جایی که بنده اطلاع دارم بودجه جاری یعنی بودجه ای که برای هزینه هایی همچون حقوق کارکنان، هزینه نگهداری امکانات، پرداخت هزینه آب و برق و ... در نظر گرفته می شود و همه سازمانها برای فعال نگهداشتن خود حتماً باید چنین بودجه ای داشته باشند و البته برخی از موارد آن با صرفه جویی و استفاده از روشهای ابتکاری قابل مدیریت کردن هم هست.
درباره مطلب دوم شما هم تنها چیزی که فعلاً می توان گفت این است که باید مدتی صبر کرد! تا بعد ببینیم چند بار می شود «قارنلی» را به عنوان کار فرهنگی به سرخنکلا دعوت کرد.
سوال دوم و سوم شما نیز البته مهم است اما بنده صلاحیت و اطلاعات کافی درباره آن ندارم.شاید آقایان برای شفاف سازی بعداً جواب بدهند!
موفق باشید.
۰۸ اسفند ۹۳ ، ۱۵:۴۴ حبیب گِندِله
آقای تاجیک این بنده خدا اگر می خواست اسم واقعیش را بنویسد خودش بلد بودمن نمی دانم فرهاد چه کسی است اما شما هم نباید آن را لو بدهید
پاسخ:
سلام .
ضمن تشکر، شما نگران نباشید.
 آقا فرهاد مشکلی با علنی شدن نامش ندارد. شما چطور؟
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
با سلام بر همه همشهریان سرخنکلایی . من فقط یک سوال از این آقایان دارم که این آقای قارنعلی که میاد سرخنکلا چقدر پول می گیره؟ این هفته آقایان شورا و جناب شهردار که برنامه تجلیل از خانواده های خودشان و کارکنان شهرداری گرفته بودند چقدر پول به قارنعلی دادند؟ ** *** ***** ** *** ****** **** ** *** ** ***** ***** ******* فقط خواهش می کنم نظر من را نمایش بدهید چون همان روز هم اینجا مطلبی نوشتم و حذفش کردید.
پاسخ:
سلام بر آقا فرهاد عزیز و اسم مستعارش،
اول از اینکه باز هم مجبور شدم قسمتی از نظر شما را حذف کنم معذرت می خواهم.
بعد هم اینکه نظر قبلی شما را حذف نکردم بلکه فقط به دلیل مطالب نامناسبی که نوشته بودید آن را نمایش ندادم! (-:
اگر همان موقع مثل الان و در حالی که عصبانی نیستید می نوشتید حتماً نمایش داده می شد.
ضمناً بنده از برنامه ای که شما نام بردید اطلاع دقیق ندارم . دوستان گروه وبلاگ سرخنکلایی ها قرار است اطلاعات دقیق تری بدهند و بعد هم ما موضع خودمان را اعلام کنیم.
موفق باشید.
سلام خدمت آقای تاجیک.سایت ونشریه شهرداری وشورای شهرازجمله کارهای فرهنگی شوراوشهرداری است.گرفتن یکی دومراسم درطول سال درهمین راستاست.البته یکی ازلازمه های کارفرهنگی انسجام ،دلسوزی ،همدلی وبی ریابودن بودن است.امیداست مسیری که شورای شهرشروع کرده بادقت وبرنامه ریزی بهترواستفاده ازهمه نیروهاادامه دهد.
پاسخ:
انشاءالله .
مگر شما وکیل مدافع شهردار هستی که اجازه افشای اسامی که شهردار را ناراحت می کند نمیدهی ؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
سلام .
اولا درنظر «عرفان» از فرد خاصی نام برده نشده بود بلکه جمله ایشان یک دسته افراد را شامل می شد.
ثانیا اینکه کلی گویی کنیم و چند نفر را بدون ذکر دلیل اثبات شده زیر سوال ببریم ، «افشاگری» نیست، بلکه «تهمت» است و هیچ کمکی به بهتر شدن وضعیت اجتماعی و فرهنگی شهر نمی کند بلکه بر عکس موجب ایجاد تفرقه و بدبینی بیشتر همشهریان به یکدیگر می شود.
حالا شما اگر می خواهید این رویکرد وبلاگ را «وکیل مدافع فلان مسئول» بودن بدانید، مختارید!
موفق باشید.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
البته درسته پول زیادی نیست آقای صباغی عزیز ولی اگه درست خرج بشه خوبه. کمی باید شهردار محترم حواسش به *** * *** *** باشه.
پاسخ:
سلام آقا عرفان!
کلمات حذف شده در نظر شما اتهامی اثبات نشده متوجه برخی افراد می کرد که مجبور به حذف آن شدم.
اگر برای این نوشته خود توضیحی دارید می توانید برای همین وبلاگ یا مستقیماً برای مسئولین ارسال کنید تا بررسی و رسیدگی شود.
یا علی.
خودمونیم تاجیک جان میرکریمی هم بیراه نگفته !
اینم پوله یکمیلیارد-برای شهری ساختن نیاز به پولهای زیادتری است و کمی همت
این همه مطلب نوشتی یه پیشنهاد درست و حسابی ندادی. مثه اینکه فقط دوست داری انتقاد کنی
پاسخ:
سلام .
با تشکر از دقت نظر شما ؛
کدام قسمت این نوشته انتقادی بود؟!
ضمن اینکه در این مطلب فقط سعی کردم یک خبر و یک نکته حاشیه ای درباره آن را به استحضار همشهریان برسانم . انشاءالله در فرصتهای بعد درباره طرحها و پیشنهادهای فرهنگی اشاره شده نیز مفصلا خواهیم نوشت.
یا علی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">