پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

سلام. «سرخنکلا» شهر کوچکی است در ایران اسلامی از استان زیبای گلستان؛ گرگان، بخش بهاران. ما تلاش خواهیم کرد تا حلقه وصل و همفکری همه بچه های «سرخنکلا» باشیم که می خواهند کمک کنند برای کارهای فرهنگی در «سرخنکلا».
آی دی ما در تلگرام @blogger1404

آخرین نظرات

مشهدالرضا (علیه السلام) پایتخت ایران است

سه شنبه, ۲ دی ۱۳۹۳، ۰۳:۲۹ ب.ظ

  یادش بخیر قدیم تر ها ، هیئت های سرخنکلا بیشتر در مناسبتهای دهه پایانی ماه صفر که در فرهنگ محاوره ای خودمان "چهلم" و "چهل و هشتم" می گوییم - و در واقع بیستم (اربعین حسینی) و بیست و هشتم از ماه صفر هستند - به مشهد می رفتند اما الان چندین سال است که دیگر برنامه های عزاداری هیئات سرخنکلا در مشهد مقدس قبل از این ایام انجام می شود.

  اما امروز که روز شهادت قبله هشتم دلهای شیعیان یعنی حضرت امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) است برای ما ایرانی ها روزی متفاوت است. روزی است که ما افتخار داریم در این روز حق تنها میزبانی خودمان از میهمانمان یعنی هشتمین امام معصوم و هفتمین سلاله ی زهرای اطهر (سلام الله علیها) در میان ائمه را با عزاداری و برنامه های بزرگداشت آن حضرت بجا بیاوریم شاید بتوانیم روزی به مادر  بزرگوارشان عرض کنیم که: بی بی جان! ما نگذاشتیم این امام در غربت تنها باشد و همچنان «غریب الغربا» بماند ... 

امروز دلهای همه شیعیان و مخصوصاً ایرانی ها - جه شیعه باشند و چه غیر شیعه - متوجه بارگاه نورانی«شمس الشموس» است. شاید شما هم بسیاری از ترکمن های اهل سنت را دیده اید که به زیارت آن حضرت در مشهد مقدس نائل شده اند و می شوند. اصلاً به قول روح خدا ، آستان قدس رضوی پایتخت ایران است، چه اینکه اگر این مملکت را متعلق به اهل بیت بدانیم که قطعاً همینطور است، مگر جایی غیر از آن می تواند پایتخت معنوی ایران باشد؟

  اگر در این روزها شما همشهریان عزیز سرخنکلایی و یا هر یک از خوانندگان مطالب این وبلاگ به توفیق زیارت مشهد مقدس نائل شدید، جداً استدعا دارم این حقیر و دوستان ما در گروه این وبلاگ و همچنین روح عزیز تازه درگذشته ما مرحوم «علی اصغر تاجیک قنبری»  را از دعای خیرتان فراموش نفرمایید...

کسی قدم به حرم بی مدد نخواهد زد          دم از صفات رضا بی احد نخواهد زد

  گدای کوی رضایم که این امام رئوف            به سینه احدی دست رد نخواهد زد 



                                                                 

نظرات  (۵)

از دیدن یک وبلاگ خوب همشهری با مطالب بسیار قوی بسیار خوشحال شدم و این را به همه افراد خانواده معرفی گردم اصلا انتظار نداشتم توی اینترنت چنین چیزی پیدا کنم وقتی داشتم نام خانوادگی خودمان را در اینترنت جستجو می کردم این وبلاگ را پیدا کردم و ار اینکه تا کنون آن را ندیده ام افسوس خوردم. من هم پیشنهادهایی برای مدیر محترم که البته ایشان را نمیشناسم دارم امیدوارم قبول کنند. به هر حال ایشان اولین کسی هستند که می بینم به فکر کار فرهنگی در سرخنکلاته عزیز ما هستند بقیه افراد فقط به فکرخودنمایی یا کارهای کوتاهمدت و بی نتیجه هستند یا اصلا درک درستی از کارهای فرهنگی ندارند. اگر ممکن است از این به بعد مطالبتان را برای بنده و خانواده ام که اصلتا سرخنکلاته ایی هستیم ولی در گرگان زندگی می کنیم اطلاع دهید
با سپاس مجدد
پاسخ:
سلام آقا «بهنام» ،
بنده به عنوان نماینده دوستان در گروه وبلاگ سرخنکلایی ها ، خودم را در همین وبلاگ معرفی کرده و شماره تماس را نیز درج کرده ام .
اگر پیشنهادی دارید، مشتاقانه منتظر دریافت آن هستم و شما می توانید به آدرس ایمیلی که در وبلاگ نوشته شده است ارسال فرمایید.
البته درباره کارهایی که دیگران کرده اند، نظر شما محترم است اما فکر می کنم بهتر است وارد این موضوعات نشویم چون هیچ کمکی به پیشرفت فرهنگی نمی کند و برعکس نتیجه منفی هم دارد.
درباره اطلاع رسانی هم اگر شماره تلفن همراهتان را بنویسید انشاءالله در فهرست اطلاع رسانی مطالب قرار خواهید گرفت.
موفق باشید.
آقای تاجیک دوباره مصیبت وارده را به شما و خانواده بزرگوارشان تسلیت عرض می کنم-درجواب آقای نژاد مجنی :نه چهلم مشهد بودند .و با یکدیگر با هم دو هیئتی عزاداری میکردندو هیئت بزرگی را تشکیل داده بودند و دوباره هردو هیئت در روز شهادت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی(ع) در غالب یک هیئت در سرخنکلا به زنجیر زنی پرداختند و با تشکر از تمامی عزادارن سرخنکلایی
۰۳ دی ۹۳ ، ۱۴:۰۱ نژاد موجنی

سلام ، و درود

روحش قرین رحمت ایزد ، خداوند به شما و خانواده ایشان صبر عنایت کند انشاالله

راستی امسال هیئت صاحب الزمان و ابولفضلی چهل و هشتم مشهد بودند

پاسخ:
سلام .
از شما نیز ممنونم .
درباره جهل و هشتم، فکر می کنم بسیاری از اعضای این دو هیئت را در مراسم زنجیرزنی روز یکشنبه در سرخنکلا دیدم  . به همین دلیل تصور کردم این هفته این دو هیئت نیز در سرخنکلا بودند.
موفق باشید.
سلام...من هم مجدد خدمت شما و دوست خوبم هادی تاجیک ، مصیبت وارده را تسلیت میگم...ان شا الله خدا همهی رفتگان را بیامرزد...
پاسخ:
سلام و تشکر ،
خداوند ما را هم غریق رحمت بفرماید.
من هم تسلیت میگویم آقایی تاجیک عزیز انشالله خدا او و ما را بیامرزد
پاسخ:
سلام و تشکر از اظهار همدردی شما .
باز هم به وبلاگ ما سر بزنید.
موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">