پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

سلام. «سرخنکلا» شهر کوچکی است در ایران اسلامی از استان زیبای گلستان؛ گرگان، بخش بهاران. ما تلاش خواهیم کرد تا حلقه وصل و همفکری همه بچه های «سرخنکلا» باشیم که می خواهند کمک کنند برای کارهای فرهنگی در «سرخنکلا».
آی دی ما در تلگرام @blogger1404

آخرین نظرات

آزمون چهار روزه تاکسی های خطی سرخنکلا - گرگان

پنجشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۳، ۰۲:۰۷ ق.ظ

  اوایل کار شاید خیلی ها این مسئله را جدی نمی گرفتند. راه اندازی تاکسی خطی بین سرخنکلا و گرگان چندین سال بود که از فرضیه ای محتمل در ذهن مسئولین شهری تا حداکثر طرحی با موانع متعدد در جلسات شورای شهر ، فراتر نرفته بود.

  شورای جدید شهر سرخنکلا که حدود یک سالی هست زمام امور شهری را به دست گرفته اما عزمش را جزم کرد تا مشکل تردد خط 15 کیلومتری مذکور را برای قریب به 7000 نفر جمعیت ساکن و غیر ساکن در سرخنکلا حل کند. جلساتی با رانندگان بومی خودروهای مسافربر شخصی انجام شد که به نتیجه نرسید. عمده ترین موانع آن هم اول تاکید رانندگان بر استفاده از خودروهای فعلی خودشان بود که اغلب پراید است. در حالی که برابر مقررات سازمان حمل و نقل راهی برای قانونی کردن این کار غیرقانونی - یعنی مسافربری برون شهری با خودروی پراید - وجود نداشت.

  مشکل دوم هم محدودیت تسهیلات دولتی برای تبدیل کردن همین پرایدهای موجود با خودروهای با ایمنی بیشتر مانند سمند و پژو بود که نتیجه پیگیری های مربوط به آن نیز به اطلاع مردم رسانده نشد.

  اما مشکل به همین جا ختم نشد. اوایل همین هفته بود که اطلاعیه هایی در سطح شهر و خیابان اصلی نصب شد که حکایت از نهایی شدن طرح ساماندهی و اجرای قریب الوقوع آن از بیستم مردادماه داشت. قضیه نیز از این قرار بود که با هماهنگی مسئولین شهری اعم از شهرداری و شورای شهر و نیروی انتظامی با سازمان حمل و نقل ، پای یکی از شرکتهای مسافربری گرگان به نام «رخش گلستان» به سرخنکلا باز شد. مسیر سرخنکلا تا ایستگاه جرجان 1000 تومان و در ادامه تا میدان شهرداری گرگان با کرایه 1200 تومان.

  ولی حالا چهار روز است که اجرای این طرح شروع شده و مانند هر طرح دیگری مزایا و معایب آن به تدریج دیده می شود. طبیعتاً اولین واکنشها را رانندگان بومی سرخنکلایی نشان دادند. در اولین روز اجرای طرح مخالفت هایشان به حدی رسید که دو نفر از آنها چند ساعتی توسط نیروی انتظامی بازداشت شدند و روز گذشته نیز افراد ناشناسی با حمله به یکی از تاکسی های خطی شرکت شیشه های عقب آن را شکستند!

  البته ظاهراً بعضی از این رانندگان بومی دارای خودروی پراید نیز با پذیرش شرایط شرکت، بصورت موقت برچسب آن را نصب کرده و در کنار خودروهای شرکت اقدام به جابجایی مسافر می کنند.

   نکته دیگر اینکه چون مبدا حرکت خودروهای این خط در گرگان از میدان شهرداری است، بخش عمده ای از همشهریان سرخنکلایی که مانند دهها سال گذشته، به علت انجام امورات خود در منطقه شرق گرگان ایستگاه جرجان را به عنوان مبدا حرکت به سمت سرخنکلا انتخاب می کنند فقط باید شاهد عبور خودروهای پر از مسافر شرکت از کنار ایستگاه جرجان باشند و باز هم به استفاده از همان مسافربرهای شخصی روی بیاورند.

  مسئله دیگر این است که یکی از علتهای اصلی نارضایتی های قبلی مردم، نامنظم بودن ساعت کاری مسافربرهای شخصی و در واقع سلیقه ای بودن زمان خدمت دهی آنان بود. اگر چه این مشکل با حضور خودروهای شرکت تاحدی حل شده است اما باید منتظر روزهای آینده بود تا مشخص شود در ایام تعطیل و ساعتهایی که اغلب رانندگان تمایلی به کار ندارند، این مسئله تا چه حدی به مفهوم واقعی «ساماندهی» نزدیک شده و آیا باز هم شاهد تجمع مردم و انتظار آنان برای تاکسی جهت رفتن به گرگان خواهیم بود؟

   بحث آخر هم درباره بیمه این خودروهاست که ابهامهایی را ایجاد کرده به نحوی که شنیده شده شرکتهای بیمه گر این خودروها تنها برای مسافربری درون شهری تعهد دارند و خدای نکرده در صورت ایجاد مشکلی برای شهروندان در مسیر خارج شهر امکان ایجاد مشکلات حقوقی وجود دارد. البته امیدواریم این مسئله تاکنون حل شده باشد که در این صورت آماده انعکاس پاسخ مسئولین نیز هستیم.

  در نهایت باید گفت آنچه که سالها قبل باید انجام می شد یعنی «سازماندهی و ساماندهی امور حمل و نقل مسافر در سرخنکلا » ، گامی دیگر به سوی ایجاد فرهنگ صحیح شهرنشینی است که در واقع باید از شورای اسلامی محترم بابت فراهم کردن مقدمات آن تشکر کرد و در کنار آن به رفع معایبش هم پرداخت. بخشی از شهروندان مانند رانندگان بومی نیز که اعتراض یا نقطه نظرهایی در خصوص اجرای این طرح دارند نیز بهتر است، از راه قانونی و منطقی به پیگیری مطالباتشان بپردازند.

    

 لینک بازتاب این مطلب در پایگاه خبری و تحلیلی

ساجد نیوز گلستان


  

نظرات  (۱۴)

۱۵ مهر ۹۳ ، ۱۳:۲۷ م مقصودلو
باسلام. درسته که اعضای شورای شهر پیگیر رفت وامد شهروندان هستند ولی این طرح هم مثل باقی طرحها نیمه کاره وبدون نتیجه مثل قبلا درحال انجام هست متشکرم
شهرداری و شورا از این روش آزمون و خطا چه نتیجه ای گرفتند؟
حالا بیان و برای مردم توضیح بدهند.
۰۵ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۳۴ یکی که هر روز صبح بنا به جبر باید به گرگان برود
آقا الان که تاکسی ها ی سرخنکلا فقط و فقط مشکل بیمه آنها حل شد و باعث شدن که تاکسی های سمند و پژو دیگر به سرخنکلا نیایند . نیاز به ساماندهی ندارند ؟؟؟ ساعت 7:30 تا 9 که اوج مسافر برای رفتن به گرگان است ، کجا هستند ؟؟؟؟
من خودم ساعت 8 وقتی میام ایستگاه که بروم گرگان مجبورم تا 30 دقیقه و بعضاً 40 دقیقه سر پا ایست کنم تا یک ماشین از گرگان بیاد و خیل عظیم مسافر را به گرگان ببرد حالا اگر باز نوبت من بشود و بعضی ها نوبت را رعایت کنند . و زودتر سوار ماشین نشوند .
بیشتر خطی های سرخنکلا شغل دومشان مسافر بری است . حالا وقتی ساعت 4 جلوی ایستگاه باشی 20 ماشین منتظر مسافر هستند .
پاسخ:
سلام . 
من بی تقصیرم !
آقایان شهرداری و شورای شهر بفرمایید پاسخ بدهید.
(بنده جهت انعکاس پاسخ آمادگی دارم).
 یا علی.
ای کاش این کار ادامه داشت و این سمندها و پژوها به کارشان ادامه می دادند به دلایل زیر
1- رانندهای سرخنکلاته ای تقریبا  بی ادب شده بودند
2- هرکس از خانه اس قهر می کنه می آید ماشین می خرد و مسافرکشی
3- بیشتر آنها شغل دومشان است
4- هر وقت که عشق و حالشان بکشد می آیند مسفارکشی و معمولا در مواقع شهر و بعد از اذان شب کار نمی کنند.بعضی وقت ها بعضی از آنها که شب کار می کنند قیمت را دو برابر می کنند و یا بیشتر می گیرند من خودم و خانواده ام چندین بار پیش آمده که مثلا ساعت 8 شب خواستیم برگردیم سرخنکلا مشاین بوده و مجبور شدیم آزانس بگیریم
5 - بیشترشان نامطمئن رانندگی می کنند
6- قیمت ها را از پیش خودشان بالا می برند
7 - حتما باید مسافر تکمیل شود تا حرکت کنند و شده بعضی وقت ها دو تا مافر کم بوده است و یک مسافر دیگه گفته که من پول یکی شون را میدهم حرکت کن راننده حرکت نمی کنه و می گه باید پول اون یکی را هم بدی و یا صبر کن مسافر بیاید ( این که نمیشه که همش فشار بر روی مسافر بیاید)
 و ده ها دلیل دیگر

پاسخ:
سلام.
با بسیاری از موارد ذکر شده توسط شما موافقم و در متن اصلی پست نیز به آنها اشاره کرده بودم.
از دقت نظر شما ممنونم.
پایدار باشید.
وخیرهم مسووولین و همچنین تشکر ازشوراها در جهت پیمایش گامی جهت فرهنگ صحیح شهرنشینی و بلندگوهای شورای محترم به قول نگارنده عظمی بلاگ...
واما خوانندگان و باشندگان همراه بلاگر
به یاد بیاورید زمانی که هنوز فرهنگ صحیح شهر نشینی در کار نبود و عده ای شغل شوفری مینی بوس را داشتند و مینی بوس ارایی میکردند ومینی بوس هایشان کهنهدشد و خودشاندهم کهنه شدند و تا اینکه در زمان عدالت شایع شد که قرار برتوزیع مینی بوس با کیفیت وبا بهره های پایین جهت حمل و وقل شهروندان است و ناگهان سر رانندگان قدیمی بی کلاه ماند و مینی بوس های قدیمی شان به قبرستان ماشین ها رفت و خودشان ...الخ!!و دیگر اثری از ان مینی بوس ها دیده نشد تا اینکه سیر نابخردی باز هم ادامه پیدا کرد که منجر به تشکر بلاگر از شورا شد شورایی که رضایت شهروندانش مهم نیست و امکان برون سپاری حمل و نقل و ایجاد شغل برای همشهریانش را ندارد و حکم به اوردن پژو و سمند از شهر بزرگ و واردات راننده از جاهای دیگر میکند و سیر نابخردی را کامل میکند ...رانتی که حمل و نقل عمومی را به خواص می دهد و رانندگان قدیمی حرفه ای را باز نشانده میکند و شورایی که خط ویژه راه میاندازد با رانندگان غیر بومی و حق اعتراض را هم بی فرهنگی و اخلال تلقی میکند و البته که یه جورایی هم میتواند چرا که تریبون هایی موافق هم در دنیای بزرگ وب پیدا کرده است ....والبته رانت تنها مالی نمی تواند باشد در اینجا منظور از رانت نوعی خاص از بلاهت است که می خواهد مردم را بافرهنگ صحیح شهر نشینی اشنا کند !!(نقل به مضمون)


پاسخ:
سلام .
جناب سیروسی؛ کمی در نوشتن انتقادات و بستن اتهاماتتان به اینجانب عجله فرمودید. حالا که شرایط قبل در حمل و نقل مسافر بین سرخنکلا و گرگان مجددا حاکم شد، بنده را به چه چیزهایی متهم می کنید؟
نابخردی، بلاهت، رانت یا ...
البته در یک نظام اجتماعی افرادی چون جنابعالی نیز باید باشند تا برای ما این لغات را به گونه ای دیگر نیز تفسیر کنند.
موفق باشید.
۲۷ مرداد ۹۳ ، ۰۸:۳۲ مقصودلو جعفری
آقای میلاد چرا بیخود داری از راننده های بومی انتقاد می کنی اینا که میگی با یک روز آموزش و پیگیری حل میشه
سلام.یکی ازمشکلات بعضی ازرانندگان بومی آشنانبودن بانحوه برخوردبامسافرین ،قوانین رانندگی،همچنین بدزبانی ونداشتن بیمه سرنشین و...میباشد.امنیت همشهریان وجان آنان بسیارمهم است.نظم داشتن،قانونمندبودن نشانه فرهنگ یک جامعه است که مانیازمندآن هستیم.
این راننده هایی که حالا زن و بچه مردم سرخنکلا را سوار ماشینشان می کنند را کی میشناسه؟ بهتر نبود از راننده های محلی خودمان استفاده بشود
عالی عالی عالی . هر کی مخالفه دشمن پیشرفت سرخنکلا است
پاسخ:
سلام آقای «من»!
دشمن نیستند، اما غافل یا جاهل هستند نسبت به اینکه چنین طرح هایی به نفع مردم است.
۲۵ مرداد ۹۳ ، ۰۰:۲۷ محمد تاجیک
امید که موانع این کار برداشته شود و سرخنکلایی های بافرهنگ برای رفت و آمد به گرگان کمترین مشکلی نداشته باشند
پاسخ:
سلام آقای تاجیک؛
انشاءالله همینطور که فرمودید بشود ولی البته ما امیدواریم تعداد اندکی از سرخنکلایی های کم فرهنگ هم اول با فرهنگ بشوند و بعد آنها هم مشکلاتشان حل بشود. (-:
حیف شد که خیلی دیر وبلاگتان را دیدم همشهری. از این مطبتان خوشمان آمد . حقا که آب سرخنکلا را خورده اید و فرهنگ سرخنکلا را می شناسید . تیتر مطالب قبلی را را هم دیدم که خیلی حرفه ای انتخاب کرده اید. به نظرم باید با دکتر تاجیک فامیل باشید. درست است؟
پاسخ:
سلام .
1. آراد نام آقایان است یا خانمها؟
2. بنده چندین سال است که از استفاده از آب گوارای سرخنکلا محروم هستم و در عوض آب شور شهر مقدس قم را می خورم که از جمله کمترین برکاتش مطالب همین وبلاگ است!
3.درباره مطالب ، لطف دارید.
4.کدام دکتر تاجیک؟
حالا که یک کار مفید انجام شده چرا یک عده بخاطر منافع خودشان ساز مخالف می زنند .به نظر من شما سرخنکلایی ها باید قدر این شورای جوان را بدانید چون تا حالا اصلا هیچ کسی چنین چیزهایی را پیگیری نمی کردو مردم سرخنکلاته خواب هم نمی دیدند که شورا برود برای مشکلاتشان با معاون وزیر جلسه بگذارد
پاسخ:
سلام .
چرا فرمودید: «شما سرخنکلایی ها» ؟
مگر جنابعالی از جرجانی های سرخنکلا نیستید؟
چرا این مشکلات را که خودتان می دانید اول حل نکردید آقای شورا
پاسخ:
سلام.
نظر شما  را تایید کردم که «آقای شورا » خودش ببیند و پاسخ بدهد!
یا علی.
۲۳ مرداد ۹۳ ، ۲۳:۳۳ حامی طرح ساماندهی تاکسی ها
این طرح بسیار عالیه ، استقبال مردم هم تا الان خوب بوده ، اما مثل همیشه از سوی عوام و افرادی که از موضوع آگاهی کامل ندارند سنگ اندازی هایی بوجود می آید .
همشهریانی هم می خواهند از مسافربر های شخصی حمایت کنند می توانند جانشان را در کف دستشان قرار دهند و به جاده بزنند به قول قدیمیا راه باز جاده دراز ...
البته نباید پشت همشهری ها رو خالی کرد اما ما تابع قانونیم .
قانونمند بشوند ما هم حمایتشان می کنیم.

پاسخ:
سلام
سنگ اندازی!
کدام سنگ اندازی؟
(-:

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">