پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

سلام. «سرخنکلا» شهر کوچکی است در ایران اسلامی از استان زیبای گلستان؛ گرگان، بخش بهاران. ما تلاش خواهیم کرد تا حلقه وصل و همفکری همه بچه های «سرخنکلا» باشیم که می خواهند کمک کنند برای کارهای فرهنگی در «سرخنکلا».
آی دی ما در تلگرام @blogger1404

آخرین نظرات
   یک هفته ای بود که به دلیل مشغلات زیاد نتوانسته بودم مطلب جدیدی در وبلاگ بگذارم و شمارنده بازدیدها نشان می داد که روز به روز از تعداد بازدیدها کم می شود چون خیلی ها که یکی دو بار می آمدند و می دیدند که مطلب جدیدی نیست و به قول معروف دست خالی بر می گشتند، روزهای بعد رغبتی برای مراجعه نداشتند.
    امروز فرصتی شد که مطلب یکی از خوانندگان همشهری وبلاگ را - البته با کمی تغییر - منتشر کنم که مسئولیتی هم در امورات شهر سرخنکلا دارند اما به هر دلیلی نخواستند نامشان مطرح شود.

****
   یکی از اساتید اهل فکر ما در دانشگاه روزی سوال جالبی مطرح کرد که تا مدتها ذهن من و بسیاری از دوستان را به خود مشغول کرده بود. البته این سوال اساسی که درباره زندگی اجتماعی و به نوعی فلسفه اجتماع است از دیرباز مورد بحث نخبگان بشری بوده است. اما آن سوال این است:
  «آیا این امکان وجود دارد که در محیط اجتماعی یا در نگاهی گسترده تر در تمام جهان، ظلم و ستمی نباشد، همه جا صلح و مدارا باشد و هیچ نیازی به زندان و قاضی هم نباشد؟»
   در پاسخ به این سوال همه دانشجویان حاضر متفق القول  و هم نظر بودند که : « نه استاد! چنین امکانی وجود ندارد.»
  اما استاد اندیشمند ما که گویا منتظر چنین پاسخی از سوی دانشجویان بود بلافاصله گفت: « حالا شما فرض کنید که چنین جامعه ای ایجاد و این شرایط مطلوب هم در آن محقق شده است، در این حالت برای حفظ و تقویت این شرایط ایده آل چه باید کرد؟»
    اینجا بود که پاسخهای متعددی و متفاوتی از سوی دانشجویان مطرح شد. یکی گفت باید به ارائه آموزشهای مناسب، کاری کرد که والدین و خانواده ها برای تقویت و تحکیم این شرایط آرمانی افراد خانواده و خصوصاً نوجوانان و جوانان را به نحو صحیح تربیت کنند. دانشجوی دیگری معتقد بود باید کار را از محیط آموزشی و مدارس شروع کرد زیرا بیشترین تاثیرگذاری از محیطهای جمعی و آموزشی است.   
   بعضی از دانشجویان هم بودند که با توجه به پیشرفتهای فناوری و ارتباطات به نقش مهم و رو به افزایش رسانه های جمعی مانند رادیو و تلویزیون و شبکه های اجتماعی و ... اشاره می کردند. خلاصه اینکه این بحث بالا گرفت و همه افراد حاضر در کلاس به نوعی در بحث مشارکت کرده و نکته مهم این بود که هر کس از دیدگاه خود پیشنهادها و راهکارهایی برای تقویت و تحکیم مسیر آرمانی و مطلوب جامعه برای رسیدن به هدف ، مطرح می کرد.
  دقایقی بعد وقتی استاد زیرک و توانمند ما مجدداً سوال اولش درباره امکان ایجاد جامعه آرمانی و مطلوب را مطرح کرد خیلی از دانشجویان همان کلاس یا پاسخ مثبت دادند یا به نوعی در دادن پاسخ منفی دچار تردید شده بودند و جوابهایی مبتنی بر فکر و استدلال و شروط منطقی می دادند.
    هدف من از بیان این خاطره برای شما همشهریان گرامی سرخنکلایی به خصوص قشر فرهنگی و دانشگاهی و همچنین مدیران پیشکسوت و با تجربه سرخنکلایی در سطح شهر و استان نیز همین بود که از شما دعوت کنم که:

   « همانطور که همگی قبول داریم که باید در مسیر رسیدن به محیطی بهتر و مطلوب تر در همه ابعاد در شهر زیبای سرخنکلا حرکت کنیم، بیاییم سعی کنیم ضمن ارائه دلسوزانه نقایص و معایب و انتقادات به مسئولین، همه ما مسئولیت شهر را از خودمان بدانیم و با ارائه راهکارهای عملی و پیشنهادهای منطقی و مبتنی بر فکر و استدلال صحیح و در نظر گرفتن همه شرایط ، مسئولین شهرمان را یاری کنیم.»


نظرات  (۱۳)

۲۲ تیر ۹۳ ، ۱۹:۳۳ حبیب گِندِله
حالا بازم اگر بخور بخور نباشه خوبه آدم اگر فکر و نظر هم داشته باشه وقتی بعضی چیزا را میبیند انگیزه نظر دادنش کم مشه برار
۲۰ تیر ۹۳ ، ۲۳:۲۱ برزگر از نوده شریف
با سلام و آرزوی قبولی نماز و روزه های شما . من همیشه با دقت مطالب شما را میخوانم اگر چه شما را نمی شناسم ولی همین که یک سرخنکلایی این نوشته های جالب فرهنگی و مطالب خوبی مینوسید من را به تحسین وادار می کند اما حیف که نمی شود خیلی از این مقاله ها و نوشته ها را برای تعدادزیادتری از افراد فرستاد پیشنهاد می کنم انها را چاپ و در مدارس پخش کنید. مخصوصا مطالبی که درباره شهداست.
پاسخ:
سلام.
تشکر از لطف شما آقای (یا خانم) برزگر .
دعا بفرمایید.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
مهدی جان چند ساله که سرخنکلا نیستی نمیدانی دیگه این حرفها خریدار نداره الان رابطه بازی و این چیزها حرف اول همه جااست حتی باتجربه ها هم دارند فامیلهای خودشان را حمایت می کنند مثل ***** ***** ***** *** ** ** **** حمایت کرد تا عضو شورا بشود و طایفه خودشان یک نماینده داشته باشند.
پاسخ:
سلام.
این مسائل که شما گفتید ( و البته من دلیل محکمی برای آن ندیده ام) همیشه بوده و برای دیروز و امروز نیست.
ضمناً چون از افراد نام بردید مجبور شدم بخشی از نظر شما را حذف کنم.
بعضیا انگار که دارن توی عهد بوق زندگی می کنند و فکر میکنن با روش 50 سال قبل می شود سرخنکلا را اداره کرد. طرحههایی می دهند که فضایی است و خنده دار خخخخخخ
پاسخ:
سلام.
شما که فضایی نیستید و مدیر امروزی هستید، چند تا مطلب و طرح بدهید ببینیم چندمرده حلاجید؟!
یا حق.
ما که از این نظرات سر در نیاوردیم
پیشنهاد من اینه که شما هم مثل شورای شهر گرگان بصورت تخصصی کمیته هایی تشکیل بدهید و بودجه بگذارید برای مشارکت دادن مردم در امور خودشان و از کارشناسان با تجربه استفاده کنید
سلام دوباره
اکر بتوانید همین را در ذهن مردم جا بیندازید کمک بزرگی به فرهنگ در سرخنکلا و هر جای دیگری کرده اید اما فکر کنم کار سختی است.
برایتان دعا می کنم.
پاسخ:
سلام آقا «داود»؛
برای اینکه مفهوم نقددلسوزانه و ارائه پیشنهاد راهکار در بین مردم جابیفتد، در طول مدت طولانی فرهنگ سازی کرد . ضمناً برای ما دعا بکنید، اما نه فقط دعا ! 
کمک هم بکنید برادر.
همشهری ما رو باش. این همه نظر تخصصی داده بعد میگه نظر نمیدم
پاسخ:
سلام «آنجلینا»؛
چنین اسمی در سرخنکلا نشنیده ام!
بنده نگفتم مطلقاً درباره چیزی نظر نمی دهم. لطفاً پاسخ قبلی من را با دقت بخوانید.

سلام آقای تاجیک. اگه خودتون جایه مسئولین شهر بودید چه کاریو انجام میدادید که انجام نشده؟ یا کلا چه راهکار ی می‌دادید؟
پاسخ:
سلام.
من به واسطه تجربه شغلی خودم، کمی در کار فرهنگی آشنایی دارم و به نوشتن مطالب و نقدهای اجتماعی هم علاقه دارم و می توانم در این موارد کمک کنم. اما ترجیح می دهم در کارهایی که تخصص ندارم مانند امور عمرانی و فنی یا مسائل صنعتی و ... نظر تخصصی ندهم چون تخصص آن را ندارم و فقط به نقد و نظر درباره آنچه از این امور برایم مسلم و معلوم است بپردازم. به نظرم اگر تعدادی از همشهریان هر یک در حیطه آشنایی و تخصص خود با مسائل، وارد میدان نقد و نظر و همفکری شوند و از جایگاه «افکار عمومی» از مسئولین مطالبه کنند، کمک زیادی به پیشرفت امور می کند.
ضمناً بحث راهکار هم مفصل است که در این مجال نمی گنجد.
سلام

واقعا آدم به این جور آدما چی می تونه بگه آقای وبلاگ نویس ؟؟؟؟؟؟

افکار همین آدما ی امثال جرجانی هستن که جلوی پیشرفت و توسعه سرخنکلارو گرفتن .

نوشتن مطالب فرهنگی از شهر خودت دلیل ادای دین ویا به قول خودت فاز مثبت داشتن نیست. شناساندن فرهنگ آداب و رسوم شهرماست . پل ارتباطی ست بین مردم و مسوولین

نسبت به آنچه که گفتید اندکی تفکر لازم است

در ضمن مگه فقط معلما از این حرفا می زنن؟

نمیدونم شما تصورتان از فرهنگ و تبادل اطلاعات فرهنگی چیست؟

لطفا چشمتان را باز کنید

وشما هم قدمی بردارید در جهت اهداف و مقاصد عالیه توسعه هرچند اندک

 
با سلام.مطلب زیبا و قابل تاملی بود. میخواستم بگم این مطلب دقیقا تو سرخنکلا صدق میکنه. به اکثر افراد که میرسی انتقاد زیاد میکنند و زمانی که راه حل میخوای میگن نمیشه. از خودم شروع میکنم واقعا چه راه کار برای پیشرفت شهرمان دادیم!؟
سلام بر تاجیک 1- کلمه انتقاد که از به نقد کشیدن امده هم مظلات واحتمالا مشکلات وهم دروافع مثبت وهم منفی متاسفانه اخریش هم راهکار که فقط بعد منفی را میبینند  وتمام  امیدوارم مثل اقای نزاد مجنی راهکار هم بدهیم البته بنده میتونم برای در امد زایی حرفهایی برای گفتن داشته باشم به شرطی که خود شورای محترم وشهردار یک فراخوان بدهند   گرچه می دانیم نقد کشیده بمعنای به رشته دراوردن مروارید است ولی  ما مرواریدهارا ردیف میکنیم بدون نخ
۰۲ تیر ۹۳ ، ۲۱:۵۱ م . جرجانی
آقای تاجیک باز که رفتی توی فاز آقا معلمی. فکر کنم عشق بچه مثبت بودن داری. با این مطالبی که می نویسی میخوای دِین خودت به سرخنکلا رو ادا کنی ولی هیشکی درکت نمی کنه.
بهتر نیست یواش یواش خودتو بکشی کنار
به قول خودت
(-:
پاسخ:
سلام.
آقا (یا خانم) «م»؛
اتفاقاً از وقتی از طریق این وبلاگ با مردم بیشتر ارتباط گرفتم مطمئن شده ام که خیلی ها هستند که اگر فضای اعتماد و همدلی به وجود بیاید حرفهای من را می فهمند و درک می کنند و علاوه بر آن برای کمک هم آمادگی دارند.
ضمناً من که هنوز کاری نکرده ام که بکشم کنار !
(-:

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">