پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

سلام. «سرخنکلا» شهر کوچکی است در ایران اسلامی از استان زیبای گلستان؛ گرگان، بخش بهاران. ما تلاش خواهیم کرد تا حلقه وصل و همفکری همه بچه های «سرخنکلا» باشیم که می خواهند کمک کنند برای کارهای فرهنگی در «سرخنکلا».
آی دی ما در تلگرام @blogger1404

آخرین نظرات

خبری درباره خدمات بهداشت و درمان در سرخنکلا

جمعه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۳۸ ب.ظ

  سرخنکلا با وجود اینکه مرکز بخش بهاران بوده و از لحاظ موقعیت جغرافیایی برای دهها روستا مرکزیت دارد و گذشته از آن خود نیز دارای قریب به  7000 نفر جمعیت است، از خدمات درمانی شبانه روزی اضطراری (اورژانس) شایسته بهره مند نیست.

  اگر چه کارکنان محترم مرکز بهداشت (درمانگاه بهداری) و همینطور تنها درمانگاه خصوصی و پزشکان عمومی سرخنکلا زحمات زیادی را متقبل می شوند اما در بسیاری از موارد اضطراری خصوصاً در ساعات غیراداری و شبها که نیاز به اقدامات فوری پزشکی و یا احیاناً اعزام مصدومین حوادث یا بیماران خاص به مراکز درمانی و اورژانس بیمارستانهای گرگان باشد، خانواده افراد ناگزیر باید بدون بهره مندی از خدمات اولیه و اضطراری(مانند CPR ) فرد مصدوم یا بیمار را با خودروی شخصی به بیمارستان برسانند.

  اینکه روزی سرخنکلا دارای امکاناتی بشود که چنین خدماتی را به مردم بدهد و یک تیم پزشکی مجهز و آماده به کار همراه با آمبولانس دارای امکانات بصورت شبانه روزی در سرخنکلا مستقر شود یکی از تلاشهای همیشگی مسئولین و آرزوهای دیرینه مردم سرخنکلا بوده است.

   امروز یکی از همشهریان- که نخواسته اند نامشان ذکر شود - در تماس با این وبلاگ درخواست نموده اند که این خبر به اطلاع همشهریان سرخنکلایی برسد که تلاش مسئولان به نتیجه رسیده و انشاءالله این خدمات شبانه روزی به زودی برقرار خواهد شد.

  ایشان از قول یکی از اعضای محترم شورای شهر سرخنکلا نقل کرده اند که قرار است در آینده نزدیک شیفت شب بهداری سرخنکلا نیز فعال شده و در همین راستا حضور پزشک عمومی در شیفت شب بهداری قطعی شده و هم اکنون مسئولین به دنبال هماهنگی لازم جهت حضور شبانه روزی یک نفر پرستار و همچنین امکانات بیشتر برای خدمات اولیه اورژانسی در این مرکز هستند.

   با توجه به پرسش های متعدد مردم عزیز سرخنکلا، ایشان در خصوص بکارگیری آمبولانس فعلی موجود در درمانگاه بهداری برای ماموریتهای شبانه روزی عمومی مردم در سطح شهر نیز توضیح داده اند که این خودروی آمبولانس فقط جهت اعزام بیماران بستری در درمانگاه در مواقع اضطراری به گرگان می باشد و برابر قانون نمی توان از آن برای ماموریتهای دیگر استفاده کرد.

   با این وجود امیدواریم مسئولین محترم به فکر تهیه یک دستگاه آمبولانس بصورت مستقل برای تکمیل خدمات رسانی کادر پزشکی و پرستاری در ماموریتهای شبانه روزی اورژانسی سطح شهر و روستاهای نزدیک به سرخنکلا نیز باشند.

   وبلاگ «سرخنکلایی ها» وظیفه خود می داند از همه مسئولینی که برای تهیه این امکانات و تکمیل آن در آینده تلاش کرده و می کنند قدر دانی نماید.

تکمیلی/ با توضیحات دریافتی از این همشهری گرامی(در قسمت نظرات)، مشخص گردید که انشاءالله موضوع شبانه روزی شدن درمانگاه بهداری سرخنکلا با کادر کامل پزشکی قطعی شده و پیگیری جهت برقراری اورژانس شبانه روزی ادامه دارد.


۹۳/۰۳/۱۶

نظرات  (۱۷)

پس چی شد
پاسخ:
سلام.
چی « چی شد» ؟
یکی داشت یه روز ی از لب دریا می گذشت دید یه نفر نشسته لب ساحل داره از داخل دبه ماست میریزه توی دریا . بهش گفت داری چکار میکنی ؟ گفت: می خوام دوغ درست کنم! طرف خندش گرفت و گفتم محاله که بشه. طرف برگشت با کلی غرور گفته فکرشو بکن اگه بشه چی میشه......!
حالا این حکایت ما سرخنکلایی که با وعده های تو خالی دیگران همیشه و همیشه یه عده به سادگی مارو به سخره گرفتن و ما هیچ وقت به خودمان نیومدیم تا اینکه همین هستیم که هستیم.......
پاسخ:
سلام.
از نشاندن گل لبخند بر لبهای همشهریان توسط شما متشکرم «پسر غم ها» جان!
اما من فکر می کنم اینطور هم که شما فرمودید نیست.
اگر از آنهایی که چند وقت یک بار به سرخنکلا می آیند بپرسید حتماً تایید می کنند که بعضی از این وعده ها چندان به قول شما «توخالی» هم نبوده اند و تغییرات خوبی انجام شده است.
به هر حال «ساز مخالف زدن» و «آیه یاس خواندن» هم که دردی دوا نمی کند!
خودتان هم که تایید کرده اید، سرانجام باید به خودمان بیاییم. پس چه بهتر که زودتر .
موفق باشید و به اندازه کافی واقع بین!
یا علی.
خدا کند همینطور باشد که مسئولان مییگویند ما که بخیل نیستیم.
ولی سابقه این دوستان چیز دیگری میگوید.
پاسخ:
سلام
سابقه کدام دوستان؟ اعضای این شورا که همگی جدیدهستند؟!
انصاف هم چیز خوبی است.
اگر مدیرات ما بتوانند خوب به مردم اطلاع رسانی کنند مردم هم خوب میفهمند و به انان کمک خواهند کرد اما مشکل این است که این ارتباط ضعیفه تاحلا کسی بفکر این چیزا نبوده اند و بعضی ها همیشه ایه یاس میخوانند
پاسخ:
سلام.
باید سعی کنیم این مسائل به تدریج کمتر بشود.
البته با کمک شما .
یاعلی.
۲۴ خرداد ۹۳ ، ۲۰:۱۷ علیرضا مقصودلو نژاد
وبلاگ محمد حسن یک خبر جدیدتر نوشته بد نیست آن را هم برای اطلاع مردم مان بنویسید.
پاسخ:
سلام.
بله آن خبر را دیدم. اما چون برای خودم هم جای چند سوال باقی بود و خبر ایشان کمی ابهام داشت، نتوانستم مطلب خوبی تنظیم کنم.

البته یه فرقی داره اونم اینکه چون خدمات درمانی محدوده و مردم مجبورن استفاده کنن فقط مواقع اضطراری میان و بیشتر وقتها اون پرسنلل بیکارند
همون که درباره خط تاکسیرانی گفتم اینجام همینطوره درباره درمانگاه
۱۹ خرداد ۹۳ ، ۲۳:۳۷ مقصودلو جعفری
این توجیهی که برای آمبولانس بهداری نوشتید کمی عجیب نیست؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
سلام
توجیه ما نبود؛ پاسخ مسئولین بود.
سلام یک خبر مهم داشتم ولی از انجا که باید صبرکرد ووقتی تکمیا شد پروژه برات میفرست با عکس...فقط بدان کار مهمی برا سرخنکلا والبته قولش قبلا داده شده بود پس تا پنج شنبه خبر تکمیلی
پاسخ:
سلام. پس چی شد؟!!
تازه متوجه شدی یکی  نظراتش رو از طریق تو داره میفرسته زدی تو خال  اما یادت باشه من علاقه داشتم وبلاگت عاری شود از موهومات گرچه از این شورا دل خوشی ندارم اما از مسولین دیگه هم همینطور ولی من نقدت میکردم  که وب خوبی شود خودت نخواستی   من هم محمد نیستم  گرچه یکی دو تا اسم تکراری هم میبینم ولی نقد من را بپذیر
پاسخ:
سلام. البته این نکته را هم اضافه کنم که از طریق بخش مدیریت وبلاگ می توانم بعضی مشخصات شما را ببینم. و می دانم که دارید حداقل با سه نام مختلف در مطالب وبلاگ نظر می نویسید.
جالب بود. نه؟!
۱۸ خرداد ۹۳ ، ۰۰:۵۸ حمید رضا مقصودلو
یادت باشه که قول داده بودی وبلاتگ جای تخریب و توهین بهدیگران نشود
اقای ناشناس
خودت که بقیه رو بنده شیطان گفتی
پاسخ:
سلام.
با تشکر از دقت نظر شما،
ایشان از دوستان قدیمی بنده هستند و حرف من نیز فقط یک شوخی بود!
(-:
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
مقصودلو جان  ناراحت نباش  یکی یکی غریبه ها میا ن مثل این مردی دکتر ****** رییس دانشگاه اسبق میاد که اصلا  هیچ  نگاه وارزشی برا سرخنکلا نیست بازم بگو برا بچه های ناب سرخنکلا بزنن   بگذار برن لابد بابلی ها قدر بچه های مارو بیشتر میدانند
سلام حسینعلی عزیز سرخنکلای ما عقب نگهداشته شده است  مثل کشورهای عقب نگهداشته شده میدانید چرا تفکرات وسلیقه های فامیلی مان بجای اتحاد برامون جدایی اورده  بجای انکه از پشت هم از هم دفاع کنیم از روبرو قربان صدقه هم میریم از پشت شمشیر میکشیم بعنوان نمونه بزرگتری کار عمر سرخنکلاته تا ابد امدن دانشگاه گلستان توسط فرزند برومند این بقول شما دهات است اما بجای انکه صبر کنیم وحمایت کاری کردیم کارستان ...دکتر رنجبر با شمشیر های از قفای ما رفت .......غصه نخورید نصف دانشگاه بعد دکتر رنجبر رفت  اگر فشارهای همین بقول شما دهاتی ها نبود همین هم رفته بود ....پیشنهاد میدم  پیشنهاد بدیم برای ابادانی ...اما جهت اطلاع یکی از بچه های همین دهات که در بیمارستان فارابی تهران با دکتر هاشمی   وزیر محترم بهداشت همکار بودن  همین چند روز برای همین دهات نشستی خواهد داشت که کارهای مهمتری انجام دهد........کمک کنید روزنه ها را پیدا کنند تا مشکلات حل شود گرچه الان هم  خیلی طرحها در حال پیگیری است حتما میدانید طرحهای بزرگ چند سال طول میکشد  چند سال بعد  ....نخواهی گفت شتر در خواب بیند پنبه دانه   چون مارا واقعا عقب نگهداشته بودند اما حالا خیلی زمینه های کار وپیشرفت وجود دارد
۱۷ خرداد ۹۳ ، ۱۰:۰۹ یه بنده خدا
شتر در خواب بیند پنبه دانه
اگر اینطور بشود من اسمم را عوض می کنم
پاسخ:
سلام مجدد آقای «یه بنده خدا»؛
شما همین الان هم که اسم مبارکتان را نگفته اید!
آن موقع اسمتان می شود «دو تا بنده خدا» یا نعوذبالله می شود «یه بنده شیطان» ؟!
(-:
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
با همه احترامی که برای شما قائل هستم و تاکنون مطلب بدی در این سایت ندیده م ولی باید بگویم خیلی خبر ***** نوشته ای. کدام مسئول؟ مگر کسی در این دهات احساس مسئولیت می کند. شما هم دارید اونها را تبلیغ می کنید چرا چیزی که هنوز انجام ندادن را تبلیغ می کنید معلومه که یواش یواش دارید با آنها هم کاسه می شوید
پاسخ:
سلام.
بد جوری برجک ما را زدی برادر!
از این همه لطف و محبت شما ممنونم.
اینطور بنویسم یک عده مانند شما انتقاد می کنند، طور دیگر بنویسم عده ای دیگر .
اگر وبلاگ را تعطیل کنم بروم دنبال کار خودم بهتر نیست؟
(-:
سلام بحث درمانگاه شبانه روزی از زمان دکتر سمنانی پیگیری شده ونهایتا اقای دکتر ریاحی قول مساعد رو دادند وجلسه ای که قبل عید با جناب دکتر عموزاد برگزار شد مبنی بر تا اخر خرداد بود الان طبق اخرین اطلاعات 6پرستار جهت اموزش وشروع بکار واگر اشتباه نکنم 4 پزشک وکلیه امکانات شبانه روزی در حال تهیه میباشد و ان شاالله در اینده خیلی نزدیک این اتفاق خواهد افتاد .................اما غیر این موضوع برای اورژانسهم کار انجام  شده وطبق قولی که دادند اقای حاج محمد تازیک برادر شهید عباس 300متر زمین اهدا نمود اما نمیدانیم چه اتفاقی افتاد که ورق برگشته واحتمالا اورژانس کنسل میشه مگر......مگر........مگر انکه نمایندگان محترم بودجه مخصوص از تهران اورده یا تلاش بیشتری کنند برای شهر 7800نفری وبخش 60000 نفره کار بکری بکنند البته نمایندگان محترم قول مساعد را دادهاند  اما ......حق مردم خوب سرخنکلاته بیش از این است.....ان شاالله
پاسخ:
سلام
ضمن تشکر از خانواده محترم شهید عزیز و بزرگوار «شهید عباس تازیک» و گرامی داشت یاد و نام آن شهید، امیدواریم این تلاشها هر چه زودتر به نتیجه برسد.
۱۶ خرداد ۹۳ ، ۱۹:۵۴ فاطمه نظری
خوش خبر باشی.
اگر اینطور باشد که مژدگانی دارد.با اینهمه تصادف و مرگ و میر یکی از بهترین خبرها همین بود. البته اگر واقعا عملی شود و حرف خشک و خالی نباشد. یک نفر باید باشد که پیگیری کند این وعده ها را تا فراموش نکنند.
درباره شهرک صنعتی هم یادم هست که قول اشتغال جوانان سرخنکلا را داده بودند. ولی کو  کجا رفت؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">