پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

سلام. «سرخنکلا» شهر کوچکی است در ایران اسلامی از استان زیبای گلستان؛ گرگان، بخش بهاران. ما تلاش خواهیم کرد تا حلقه وصل و همفکری همه بچه های «سرخنکلا» باشیم که می خواهند کمک کنند برای کارهای فرهنگی در «سرخنکلا».
آی دی ما در تلگرام @blogger1404

آخرین نظرات

امام روح الله فراموش ناشدنی است...

پنجشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۳۱ ب.ظ
   وقتی با خودم حساب می کردم که چند سال از رحلت امام خمینی(ره) گذشته است به عدد 25 سال رسیدم. زمان کمی نیست، خودش یک عمر است!
 
  بعضی ها هستند که در راس حکومتها قرار می گیرند و محبوب هم هستند اما فقط تا یکی دو سال بعد از فقدانشان در یادها می مانند و پس از آن تنها باید آنها را در کتابهای تاریخ جستجو کرد. اما «خمینی بزرگ» چه کرد که «یادش» و «نامش» و «راهش» و «اندیشه هایش» روزبه روز بیشتر مطرح شده و پویایی و طراوتش افزون تر می شود.

  مثال برخی از ما در ایران مانند یک «ماهی» است که چون در آب شناور و متنعم است، قدر آب را نمی داند ولی وقتی به کشورها و جوامع اطراف یا دورتر مانند خودمان نگاه می کنیم یا با آنها صحبت می کنیم متوجه می شویم - شاید متوجه شویم - که کجا بودیم و «خمینی» با روح قدسی اش ما را به کجا برد ... اما البته مسلم است که فطرتهای پاک ، آزاد اندیش و فارغ از هیاهوی تبلیغات و رسانه ها همواره راه حق و عدالت و پرچم آن رابه خوبی و آسانی پیدا می کنند.
  
   وقتی داشتم به تصاویر اعزام مردم شهرمان سرخنکلا در این فصل کار و کشاورزی به مراسم سالگرد امام (ره) در تهران و همچنین تصاویر حضور مردم بخصوص جوانان سرخنکلایی که در مراسمی که روز گذشته در مسجد جامع سرخنکلا برگزار شد (1) نگاه می کردم، به این فکر افتادم که در هنگامه امتحانها نظیر آنچه در دفاع مقدس اتفاق افتاد نیز این دسته از مردم «راه امام» و «انقلاب» را تنها نگذاشتند و ایستادند و هزینه دادند همانطور که الان نیز ایستاده اند و هزینه می دهند هر چند هزینه های امروز از جنس اقتصادی و تحریم وگرانی و ... است و هر چند نیاز به حضورشان همزمان با بحبوحه فصل کار و کشاورزی باشد.
  
  اگر چه ممکن است بعضی تصور کنند دوره و زمانه عوض شده و آن شور انقلابی و حمایت از انقلاب و رهبری کمتر دیده می شود - که البته من با استدلال این مسئله را قبول ندارم - اما به یقین باید گفت اگر امروز نیز تهدید یا خطری متوجه ارزشها و اصول دینی و انقلابی بشود، «رویشها»یی بسیار بیشتر از میان همین مردم و جوانان سرخنکلا خواهیم داشت که جایگزین آن «ریزشها» و کمرنگ شدنها و بعضاً «پشیمان شده ها» می شوند.

   یقیناً همین فطرتهای پاک و آزاداندیش و عدالتخواه جوانان ما راه امام و پرچمی که در دست «خلف صالح» اوست را تنها نخواهند گذاشت، چرا که امام روح الله برای ما مردم سرخنکلا نیز همچون تمام آزادی خواهان و حق طلبان ایران و جهان، فراموش ناشدنی است ...

 (1) پی نوشت: از عکاس محترم کانون فرهنگی وهنری شهید مطهری(ره) مسجد جامع که بصورت افتخاری و بدون اصرار بر شناخت و معرفی بنده، زحمت تهیه و ارسال این تصاویر را کشیدند به صورت ویژه تشکر می کنم.


 
  
  

  





نظرات  (۱۳)

۱۸ خرداد ۹۳ ، ۰۰:۵۴ مهاجر اورسجی
ماشالا به این جمعیت واقعا دفه قبل خلوت تر بود./

انجا که مثال ماهی میان آب را گفتید را میتوان طور دیگری تعبیرکرد. جالب نبودبقیه متن خوبه امیدوارم یک روز اینها را در یک نشریه برای سرخنکلا بنویسید همشهری من هم در خدمتم
پاسخ:
سلام
به نظر بنده منظور از این مثال معروف، کاملاً روشن است. شما از آن چطور تعبیر کرده اید؟
از اظهار لطف شما ممنونم.

بابا جان  حوزه بعثت یک اشتباهی کرده اونقدر بنر رو نچسبید بگید سرخنکلا بعد چندین سال یکدست شده همه با هم کار میکنند
پاسخ:
سلام. کدام بنر؟
ما از کسی نام نبردیم.
واضح تر بگید لطفا !
پس پیام من کو ترسیدی بفرست مردم ببینند بهت انتقاد هم میشه
پاسخ:
سلام.
بله .
ترسیدم.
خیلی.
خوب شد؟
اینوع بنر هم ینوع مدل دیگه مدل چروک خسته قشنگه
همگی خسته نباشند.
پاسخ:
سلام.
واقعاً درست است.
همین که همه زحمت کشیدند در درجه اول باید تشکر کرد و بعد درباره اشکالات صحبت کرد.
سلام مجدد بله اطلاع رسانی صحیح است درست میفرمایید...........البته پیشنهادی دارم بحث ملاها خیلی جذاب بود ودوستی که متن کوتاه مینوشت یا داستان وزندگی یک روزش را خیلی جذاب بود بعضی جاها برا خودش جایگاهی درست کرده اون موضوع را ادامه بده گرچه .............بگذریم
پاسخ:
سلام
انشاءالله به زودی آن مطلب را منتشر می کنم.
سلام  اول یک پیام بدم  امشب مراسم یادواره شهدای معصوم اباد بود  مراسم خوبی بود جای همه خالی البته سخنران حاج اقا بابا محمدی بودند مراسم معنوی که با دعای کمیل ونوحه سرایی اغاز شد............واما در پاسخ به بحث تبلیغات در ست میفرمایید بعضی وقت ها مراسمبعضی شهرها را میبینیم با جمعیت مراسم سرخنکلاته که خانم ها بعلت کمبود فضا فرستادیم فاطمیه میبینیم رسانه ای تر شده اند ما هستیم در این مظلومیت  اما کاری که شما شروع کردی  ما را از این مظلومیت خارج میکنه مثل بحث دانشگاه که شروع شده وجالب انکه تابلو رنگ ورو رفته را نو  نوا کردند  اگر اجازه بدی در فرصتی بحث در مانگاه واورژانس  را عنوان میکنم ان شاالله تاثیر گذار شود البته اقایان  دکتر ریاحی ودکتر عموزاد قولهایی دادند ولی رسانه جمعی کاری بهتر انجام میده....موفق باشید.....راستی فراموش کردم بگم حرف حق جواب نداره ......پایدار باشید





پاسخ:
سلام
البته بهتر است نام این کار را تبلیغات نگذاریم بلکه آن را اطلاع رسانی بنامیم. چون تبلیغات در رسانه تعریف متفاوتی دارد و کمی هم بار معنایی منفی دارد.
یا علی
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
من حدس میزنم ******* ****  که این بنر سالهای قبل رو از توی انبار پیدا کرده وقتی میخواسته بیاره مسجد متوجه شده که خیلی خاکی و چرک شده برای همین اون رو توی حوض چاه آب جلوی مسجد جامع شسته ولی دیگه فرصت نکرده ببره اتوشویی و اتو بکنه و چین و چروکهاش رو بگیره ...
************
پاسخ:
سلام
خرمگس جان!
اصل انتقادت وارد است اما نه با این لحن و نیش پشه ای ات.
اگر خیلی هنر داری شما می توانستی زحمت این کار را بکشی.
بیرون گود ایستادن و ایراد گرفتن نه برای خودت سودی دارد و نه برای دیگران.
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست     عرض خود می بری و زحمت ما می داری
سلام متاسفانه بنری که از سالهای قبل بود وخیلی توی ذوق میزد اعصائ ستاد ارتحال هم گله داشتد ولی کاری بود که بر اثر یک بی تجربگی یگی از اعصائ این اتفاق افتاده بود  و موقعی که دوستان متوجه شدند کار از کار گذشته بود ونمیشد کاری کرد موصوع اخری هم مسول کارهای برقی والکترونیکی مسجد جامع  بیمارستان  افتاده البته بعلت برق گرفتگی در واقع با نبود ایشا  نخیلی چیز ها سر جای خودش نبود ....اما بعد اصلی وباعث افتخار مراسم سالگرد ارتحال امام ره سرخنکلاته حصور پر شور جوانان بود که همه  کم کاری و ...مسولین ستاد رو پوشش داده بود...
پاسخ:
سلام
امیدورام خداوند همه خدمتگزاران به مساجد و امورفرهنگی ودینی را سلامتی کامل بدهد به ویژه این همشهری گرامی ما را.
اما یکی از نکاتی که بنده به ذهنم رسید و به نظرم خیلی مهم است - ضمن تشکر بخاطر زحماتتان - از شما به عنوان یکی از مسئولین و دست اندرکاران چنین برنامه هایی انتظار دارم، این است که انعکاس دادن این برنامه ها و پوشش رسانه ای آن را هم جدی بگیرید. لطفا نگاهی به این خبر در اینجا بکنید.
مطمئناً تصدیق می کنید که برنامه های باشکوه و حضور خوب مردم سرخنکلا برای رسانه ای شدن چیزی کم از ولاغوز کردکوی و خواجه نفس گمیشان و یساقی و صادق آباد گالیکش ندارد.
با کمی دقت در آن تصاویر متوجه خواهید شد که همت و علاقه مندی و استقبال مردم سرخنکلا به اینچنین برنامه هایی از خیلی جاها بیشتر هست ولی در آنجا همیشه افرادی هستند که فعالیتها را پوشش رسانه ای می دهند اما درهمین مورد مشابه که این برنامه خوب با زحمات همه دوستان در سرخنکلا اجرا شده اطلاع رسانی و پوشش رسانه ای انجام نشده است.
خیلی از رسانه ها مخصوصاً سایتهای پربازدید استانی هستند که منتظر یک خبر و چند تصویر از چنین برنامه هایی هستند. فقط کافی است یکی از جوانان خوب سرخنکلایی زحمت تهیه متن خبر و خلاصه ای از برنامه و تصاویر آن را تقبل کند. این مسئله یکی از دغدغه های فرهنگی حقیر است.
نمونه آن هم چند تا مطلب اجتماعی است که بنده درباره سرخنکلا نوشتم و شاهد بودید که بدون اینکه بپرسند شما کی هستی و سابقه ات چیست، آن مطالب را در سطح وسیع پوشش دادند و تاکنون در مجموع بیش از هزار نفر آن مطالب را مطالعه کرده اند.
به امید روزی که مسئولین ما ابعاد فرهنگ را خوب بفهمند و ناآشنایی و مشورت ناپذیری خودشان را با کمبود نیرو و امکانات و بودجه گره نزنند.
موفق باشید.
در پاسخ به خانم حجازی باید گفت مراسم ارتحال امام  همزمان در فاطمیه شهر  برگزار بود 

۱۵ خرداد ۹۳ ، ۱۶:۲۰ سمانه حجازی
خانمها نبودند مگه؟ یا شاید آنها را جزء سرخنکلایی ها نمیدونید؟
۱۵ خرداد ۹۳ ، ۱۶:۱۳ یکی از حاظرین در مجلس

در حاشیه ها :

در برگزاری مراسم ارتحال امام (ره) امسال خیلی ها زحمت کشیدن  ولی باید گله  هایی هم کرد .

1 ) از مسئولین برگزاری به اصطلاح رئوس کار  ، چرا ؟  چون امکانات در اختیار بچه های مسجد و افرادی که قرار بود مسجد رو آماده کنند نذاشتن ( بنر پشت جایگاه رو  تهیه کردن ولی به صورت مچاله تحویل آنها دادن )

2) از هیئت امنای مسجد جامع باید تشکر کرد که مسجد رو در اختیار میذارن اما باید گله کرد که این بنای عظیم رو ساختن ولی جای وصل کردن یک تابلو رو نذاشتن

3)  در عکاسی این مراسم تاریخ دیده نمیشه . یعنی کار بدون شناسنامه است که این هم بر میگرده به مسئولین

حالا نمی دانم که در تقسیم وظایف مسئول چاپ بنر کی بود یا مسئول رسیدگی به امور چه کسی بود ولی کم کاری هایش مقداری خودش را نشان داد

4) گلایه ای دیگر هم به همشهریان عزیز که می توان گفت وارد است به دلیل استفاده ی مداوم از تلفن همراه در مسجد و یکی از دوستان که خیلی بر روی این امر حساس است با روشن کردن دستگاه ضد آنتن تلفن همراه و بعد از آن انداختن پارازیت بر روی سیستم صوتی که بدون سیم است و با آنتن کار میکند مسئول صوتی مراسم را کمی با مشکل مواجه کرد

 

پاسخ:
سلام.
در تایید نظراتتان، این نظر شما را بدون کم و کاست تایید می کنم و امیدوارم از این طریق حرفهایتان را بخوانند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">