پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

سلام. «سرخنکلا» شهر کوچکی است در ایران اسلامی از استان زیبای گلستان؛ گرگان، بخش بهاران. ما تلاش خواهیم کرد تا حلقه وصل و همفکری همه بچه های «سرخنکلا» باشیم که می خواهند کمک کنند برای کارهای فرهنگی در «سرخنکلا».
آی دی ما در تلگرام @blogger1404

آخرین نظرات

  اعیاد شعبانیه همچون سراسر بلاد شیعه نشین، در سرخنکلای ما نیز همواره با مراسم و یادها و خاطره هایی متفاوتی از سایر اعیاد همراه بوده است. شاید یک دلیل آن نیز نزدیک بودن چند عید بزرگ و ختم شدن آن به عید بزرگ میلاد حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) بوده است.

   طاق نصرتهایی با تزئین گیاه چلم (که خاص منطقه شمال کشور است) و همچنین پخش شیرینی و شربت در جای جای کوچه ها و خیابانها و مراسم جشن و سرور در مساجد و منازل مردم در این ماه فراوان است و در نیمه شعبان به اوج خود می رسد. خوشبختانه جوانهای سرخنکلایی در همه این برنامه ها مخصوصاً بزرگداشت میلاد امام زمان (عجل الله فرجه) هر سال حضور بیشتر و پررنگ تری نسبت به سالهای قبل دارند و این مسئله مورد اذعان و اعتراف همگان است.

  به نظر من این ارادت و اشتیاق جوانان خوب سرخنکلایی ناشی از احساسات ناب وخودجوش مذهبی و فطرت پاک آنها در عشق و علاقه به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) است. این عشق و ارادت در واقع سرمایه اجتماعی بزرگی است که متاسفانه نخبگان و دست اندرکاران فرهنگی سرخنکلا تاکنون نتوانسته اند آن را دریابند و از آن بهره ببرند.

   بسیاری نیز هرگاه نامی از فرهنگ و جایگاه فرهنگی سرخنکلا به میان آمده، فوراً موضوع "مدارک علمی و دانشگاهی" مردم سرخنکلا را مطرح نموده و ناخودآگاه با دادن این آدرس غلط چنین نتیجه می گیرند، که فرهنگ در سرخنکلا چنان بود ولی الان چنین شده است.

  بحث در این باره بسیار است. این بنده ی حقیر فقیر سراپاتقصیر به عنوان یکی از فرزندان کوچک سرخنکلای بزرگ، اعیاد بزرگ شعبانیه را تبریک عرض می کنم و طبق وعده قبلی، چند سطری شعر که دوستان بصورت پیامک برایم فرستاده اند می نویسم. اگر در پیامک استفاده کردید یا از مطالعه آن بهره ای بردید، دعایم کنید ...


                  شعبان شد و پیک عشق از راه آمد            عطر نفس بقیه الله آمد

                  با جلوه سجاد و ابالفضل وحسین      یک ماه و سه خورشید در این ماه آمد

******

                      تا بال و پر عشق به جانم دادند          در وادی عاشقان مکانم دادند

                    گفتم که کجاست کعبه‏ ی اهل ولا
     در گاه حسین (ع) را نشانم دادند


******

              شعبان که مه سرور هر مرد و زن است       تابان ز وجود جلوه چهار تن است
                هم مولد سجاد و اباالفضل و حسین
      هم مولد پاک حجت بن الحسن است

******

       میلاد گل رسول و زهرا و علی است     زیرا که جهان خجسته زین نور جلی است
         ما را دگر از روز جزا بیمی نیست      چون بر دل ما عشق حسین بن علی است




نظرات  (۱۰)

مگر ماه شعبان ماه شادی نیست؟ در متن شما اثری از شادمانی ندیدم.
پاسخ:
سلام.
درست فرمودید.
انشاءالله در عید نیمه شعبان جبران می کنم.
ضمناً ؛ پیشنهاد شما چیست؟
موفق باشید.
در مورد  خبر تکمیلی مشروبات الکلی در سرخنکلا :حدود چند نفر غریبه غیر سرخنکلایی این مکان (سالن شهردار سایق) جهت تهیه کمپست  (کرم خاکی)اجاره کرده بودند و بدلیل نبود نظارت بر این  کارگاهها از دستگاههای زیربط در این مکان  مواد الکلی تهیه می کردندو با هوشیاری بچه های انتظامی شهر سرخنکلا و بچه های بسیج کشف و معدوم گردید.
پاسخ:
سلام
این هم جواب آنهایی که ساز مخالف می زنند برای بچه های خوب سرخنکلا .
salam bar sorkhankolaeeehaye aziz
az ozineh city barayetan arezoohaye ghashang daram
by
پاسخ:
(-:
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
*** **** ****** **** ** **** ***** ** **** ******* *** ** ****** *** ****** *** * *** *** ****** ** **** *** **** ** ***** ***** *** * ** ***** *********** **** ** *** * ***** ***** ** ****  ** ******** * *** *** *** *** ** ****** *** * ***** **** ** **** ***
پاسخ:
سلام آقای «با خبر» ،
از این ادبیات توهین آمیز و نامناسب شما متاسفم. اگر «باخبر» هستید باید «با فرهنگ» هم باشید.

*********
با عرض پوزش از همشهریان بخاطر حذف تمام متن این نظر ، موضوع آن ناسزاگویی و اتهام به یکی از خانواده های سرخنکلایی درباره خبر کشف مشروبات الکلی بود که به دلیل اینکه حاوی کلمات نامناسب بود و ضمناً هنوز چیزی اثبات نشده، از انتشار آن خودداری کردم.
متاسفانه خبر مشروبات الکلی در انبار شهردار اسبق که البته اجاره اشخاصی دیگر بوده صحت داره اما به مردم سرخنکلا هیچ ربطی نداره خواهشمنم بقول وبلاگ نویسمان فرافکنی نکنید.....البته کشف ان توسط نیروی انتظامی بوده پس اشرافیت داشته تا جرم واقع شده را با مدرک رو کنند افرین بر انتظامی سرخنکلا
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
اینم یه افتخار دیگه بش سخنکلا
کشف دهها هزار لیتر مشروبات الکلی که در تالار **** متعلق به **** ***** ****** **** سرخنکلاست. هووووووووووررررراااااا
پاسخ:
سلام
متاسفانه این خبر را از چندین نفر شنیده ام که البته مقادیر متفاوتی گفته شده است. امکان روی دادن این مسئله در هر جایی غیر سرخنکلا هم وجود دارد.
به هر حال باید درباره این مطالب و مطالب مشابه یعنی آسیبهای اجتماعی، اظهارات احساسی و فرافکنی نکنیم و درباره دلایل آن فکر و چاره اندیشی کنیم.
سلام کاملا موافقم اول به سرمان اوج علم را میزنن اونایی که خودشون وبچه ها شون از لحاظ علمی هیچ رتبه ای  ندارند اگر شما یک نیم نگاه به وبلاگ اقای نزاد مجنی بکنید متوجه خواهید شد پسرفت خانوادگی شون رو به حساب سرخنکلا میگذارند تعداد ارشد ودکتری  حال حاضر سرخنکلا بیش از اون چیزی است که اقای نزاد مجنی نوشند ولی همین امار خیلی چیزها رو نشون میده پس چرا به مراسم زیبای شعبانیه  وبه فعالیت های زیبای فرهنگی  که منتج به  پیشرفت داره -نگاه نمیکنند بعد انقلاب فقط یک شخص رو در سرخنکلاته مستحق مسول فرهنگ گرگان میدانستند الان بچه های سرخنکلا به جاهایی رسیدند که چندین  نفر از ادارات متفاوت براشون ادعای لیدر بودن دارن این انجام شدنی نیست مگر با پیشرفت علمی و اطلاعات کاربردی...بهر حال این وبلاگ داره یکسرس مظلومیت ها را نیز نشان میده پس سپاسگذارم
پاسخ:
سلام
ضمن تشکر، شما هم بحثهای متفاوتی را مطرح کردید که بنده درباره آنها حرف دارم.
۱۳ خرداد ۹۳ ، ۱۰:۴۲ یک سیستانی
سلام
قول داده بودی درباره سیستانی ها هم مطلب بنویسی. پیشنهاد می کنم از وضعیت نامناسب مسجد سیستانیها یه گزارش تهیه کنی البته اگه صلاح میدانی.
پاسخ:
سلام
یادم نمی آید که چنین قولی داده باشم ولی از پیشنهاد این مورد متشکرم.
شما زحمت تهیه عکس آن و مطالبی از آخرین وضعیت آن را می کشید؟
۱۲ خرداد ۹۳ ، ۱۹:۵۰ علیرضا مقصودلو نژاد
شما اطلاع دارید برنامه های هیئتها برای نیمه شعبان چیه؟
پاسخ:
سلام
به نظرم هیئتهای ما معمولا برنامه ها را یکی دو روز قبل تصمیم گیری می کنند. هنوز فرصت هست!
ماه شعبان برای من یادآور بهترین خاطرات عمرم است. منم این عیدها را به هموطنانم تبریک عرض مینمایم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">