پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

سلام. «سرخنکلا» شهر کوچکی است در ایران اسلامی از استان زیبای گلستان؛ گرگان، بخش بهاران. ما تلاش خواهیم کرد تا حلقه وصل و همفکری همه بچه های «سرخنکلا» باشیم که می خواهند کمک کنند برای کارهای فرهنگی در «سرخنکلا».
آی دی ما در تلگرام @blogger1404

آخرین نظرات

دومین بسته پیامکی / استقبال از « روز مادر »

سه شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۰۹ ب.ظ

   شاید شما هم از منابر شنیده اید که پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله وسلم) فرمودند:« أنا و علی ابوا هذه  ألامة» *. یعنی من و علی پدران این امت هستیم. البته مسلم است که منظور آن حضرت پدران معنوی و دینی امت اسلامی است.

   اگر همین نسبت زیبا و البته پرافتخار را برای مادری امت اسلام و به خصوص «مادر شیعیان» بخواهیم فرض کنیم بدیهی است که هیچ بانویی شایسته تر از صدیقه ی کبری حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) برای آن نیست.

  نمی دانم چطور شد که درج اولین بسته پیامکی ما با ایام شهادت آن بانوی بزرگوار همزمان شد و حالا هم که دومین بسته پیامکی را می نویسم، ایام میلاد پرنور و سرور بی بی دوعالم است. مردم سرخنکلا از دیرباز مراسم و مناسبتهای آن حضرت را با شکوه کامل برگزار کرده و می کنند. نشانه  آن هم تاسیس «فاطمیه» از دهها سال قبل در سرخنکلاست که از قدیمی ترین مکانهای مذهبی شهر ماست و از آن برای مراسمات بانوان و حتی جلسات آموزشی و فرهنگی مانند آموزش قرآن و ... استفاده می شود.

   بی انصافی است اگر یادی هم نکنیم از مولود دیگر این روز یعنی احیاگر بزرگ اسلام ناب در قرن بیستم و ادامه دهنده راه اولیاء و صالحان، امام راحل (ره) که حق بزرگی بر گردن مردم ایران دارد. حقی که یقیناً نسلهای آینده بیشتر و بهتر از ما آن را درک خواهند کرد.

   هر دو میلاد بر شما و بر همه مادران و زنان مبارک و این اشعار که برای پیامک مناسب است،‌ تقدیمتان در:

  استقبال از روز «مادر» و  «زن»


روز محشر کار ما با فاطمه (س) است

نقش پیشانی ما یا فاطمه (س) است

از کرامت بر جبین ما همه

ثبت کن هذا محب الفاطمه (س)

******

هر دختری که اُمّ أبیها نمی‌شود

هر مادری که مادر دنیا نمی‌شود

نور تمام عالم امکان به روی هم
یک جلوه نور چادر زهرا نمی‌شود


وقتی که اختیار دو عالم به دست اوست
محشر بدون فاطمه بر پا نمی‌شود

******
دریایی و دلدادی یک روز به دریایی
این شد که پدید آمد از عشق تو دنیایی

شیدای جمال تو تنها دل حیدر نیست
عالم همه مجنونند وقتی که تو لیلایی

******

این انقلاب جلوه‌ای از انقلاب اوست

بی شک «امام» هدیه‌ میلاد فاطمه (س) ست

این انقلاب فاطمی است و حسینی است
با رهبری که آینه دارِ خمینی است



    * پی نوشت:
      طبق بررسی که انجام دادم این حدیث شریف در منابع معتبر بسیاری از جمله بحار الانوار ، علل الشرایع ، عیون اخبار الرضا ، المناقب و ... آمده است که دو تا از منابع دقیق آن کتاب عیون اخبار الرضا علیه السلام، ج‏2 ، ص: 86  و کتاب علل الشرائع ، ج‏1، ص:  128 می باشند.



  

نظرات  (۱۰)

با سلام

 

  دوستی گفته که قلم خوبی دارید //لازم نمی بینم منم باز تکرار کنم ولی به عنوان معلم انشا وظیفه ی خودم میدانم که با صدای بلند خدمتتان تبریک بگم  بخاطر قلم زیبایتان// اما بین خودمان بماند بهتر نیست مطالب مذهبی تان را کاهش بدهید  و به مسایل فوری تر بپردازید ؟ چون مطالب مذهبی در همه جا مثل صدا و سیما و مطبوعات و ....فراوان  هست و از طرفی شما بیشتر زبان نسل جوانید  و نسل جوان هم بیشتر دغدغه ی موضوعات علمی و ادبی و  ورزشی و از اینگونه دارد ///اگر مارو متهم نکنند خیلی خوبه چون خودم دو دل بودم بنویسم یا نه  ولی بخاطر اینکه کار شما رو دوست دارم و تقریبا هر شب نگاه میکنم عرض کردم //از دوستان خواننده  خواهش میکنم با تعصب به موضوع مورد بحث نگاه نکنند.. بسیار ممنونم

پاسخ:
سلام
تشکر جناب آقای مقصودلو باباخانی،
حقیر را شرمنده فرمودید. بنده لایق این تعریفها مخصوصاً زبان نسل جوان بودن، نیستم. مسائل فوری تر مثلاً چه چیزهایی؟ لطفاً مصداق ذکر کنید.
سلام. با تشکراز شما، چون تهران هستم و از مطالب شهر خودم سرخنکلا مطلع نمیشم ازتون میخوام اخبار بیشتری از سرخنکلا بزارید. مثلا از وضعیت کشاورزی.
پاسخ:
سلام همشهری
شما اسم شریفتون «کریم» است یا نام خانوادگیتون؟
البته انشاءالله واقعاً «کریم» هستید. (-: 
با سلام. شما که قلم خوبی دارید کاش درباره شخصیتهای فرهنگی و سابقه طولانی فرهنگ و افتخارات تاریخی و فرهنگی شهرمان مطالب بیشتری می نوشتید.
پاسخ:
سلام.
ممنون از لطف شما. فکر می کنم وبلاگهای دیگر دوستان سرخنکلایی به اندازه کافی درباره آنچه شما مد نظر دارید، نوشته اند و بنده مطالب جدیدی در اختیار ندارم. به هر حال اگر توانستم، به روی چشم!
ضمناً شما نیز اگر مطلبی دارید بفرستید تا استفاده کنم.
لینک های گرگانو نمیذارین؟ یا مثلا جلین  و اطراف خودمون رو؟
پاسخ:
سلام.
فعلاً همشهری ها مقدم هستند!
بعداً شاید.
سلام چن روزه مطلب توپ نذاشتین. یه چیزی بذار دس خالی برنگردیم
پاسخ:
سلام. دارم بلند بلند فکر می کنم درباره یه مطلب توپ!
صداش نمیاد؟
۲۸ فروردين ۹۳ ، ۰۰:۴۹ حمید رضا مقصودلو
پیشنهادمی کنم یک سایت برای سرخنکلا راه اندازی کنید.بنده برای طراحی وب آن اعلام آمادگی همکاری می کنم.
پاسخ:
سلام.
با تشکر از شما. راه اندازی سایت ایده خوبی است که از لحاظ فنی در کوتاه مدت انجام می شود اما مهم محتوا و مطالب آن است که نیاز به تیم مجرب و کار دراز مدت و مستمر دارد. در این خصوص چه کمکی می توانید بکنید؟
سلام و عرض ارادت
وبلاگ خوبی راه اندازی کرده ای و امیدوارم بتوانی بخشی از سابقه فرهنگی سرخنکلا را نشان بدهی. توصیه ای دلسوزانه به شما دارم که به جای مطالب سیاسی که نوشته ای سعی کن بیشتر به موضوعات فرهنگی بپردازی چون آخر وعاقبت خوبی ندارد. اگر کمکی از دست ما بر می آید در خدمتیم.
پاسخ:
سلام.
اولاً چرا «بسیجی سابق» ؟ به قول شهید همت: حاشا که بسیجی میدان را خالی کند.
ثانیاً کدام مطلب سیاسی را می گویید؟ مگر خط بازی و سیاست بازی کردم برادر؟
مگر سیاست همه اش بد است؟ و مگر سیاست از فرهنگ جداست؟
حقیر افتخار دارم که در حال حاضر در دانشگاه درس می خوانم و جوان هستم. منظورم با فرد خاصی نیست. اما سید عزیزتر از جان ما در جایی گفت:
خدا لعنت کند آن دست‌هایی را که تلاش کرده‌اند و می‌کنند که قشر جوان و دانشگاه ما را غیر سیاسی کنند.

سلام از اینکه روستاهای شرق گرگان هم وارد کار وبلاگ نویسی شده اند خوشحال شدم.به وبلاگ روستای حیدر آباد هم سر بزنید.
پاسخ:
سلام
تشکر  و به روی چشم! ضمن اینکه باید بگویم شهر یا روستا بودن محل زندگی و روستایی یا شهری بودن افراد نشان دهنده تحول یا امتیاز خاصی نیست فقط جهت استحضار عرض می کنم که سرخنکلا حدود 15 سال است که روستا نیست و شهر محسوب می شود.
سلام میشه این شعرها رو پیامک بکنید. اگه امکان داره شماره خودم رو بنویسم؟
پاسخ:
سلام
فعلاً این امکان وجود ندارد. در آینده شاید.
۲۷ فروردين ۹۳ ، ۱۶:۳۳ علی اکبر ایزد
با سلام  و تشکر خدمت شما دوست عزیز
اول از اینکه به وب من هم سرزدید ممنون
دوم اینکه نمیدونم چند وقتی هست که مشغول به کار وب هستی و چکارها کردی و چه دلسردی ها و کامنتهایی که دلسرد کننده بوده رو دیدی و شنیدی
یه سری از مطالبتون رو هم خوندم هر چند این چند تا پست اخیر کمی سیاسی بود اما مطلب جالب و قابل توجه ای بود چرا که بعضی ها سرشون رو مثه کپک کردن تو برف و فکر میکنن بقیه هم مثه خودشان چیزی رو نمیبینند
خدمت دوست عزیز خودم عارض شوم که من هم این وب رو از ابتدای سال 92 شروع کردم و سعی کردم مشکلات  و خوبی های شهر بقول شما کوچیک جلین رو بیان کنم و تا جای امکان هم اینکار رو کردم
اما یکی از مشکلاتی که شهرهای کوچکی مثل جلین و سرخنکلاته با اون دست و پنجه نرم میکنه نزاع هایی سیاسی هستش که تو این دو شهر وجود داره هر چند که جلین تو این دهه اخیر خیلی تفاوت کرده اما باز هم میشه تنها چیزی رو که باعث نرسیدن به حق واقعی خودش دونست رو میشه همین دعواهای سیاسی بیان کرد
چرا که اگه با کمی تامل به همین روستاهای کوچک اطراف خودمون نگاه کنیم و آدمهایی که از اون روستاها بلند شدن  و همین مردم جلین و سرخنکلا حمایتشون کردن و به کجا ها رسیدن اما خود بزرگان جلین و سرخنکلا ...
امیدوارم که بتونیم به یکدیگر کمک کنیم تا مشکلاتی هر چند کوچک رو از شهرهامون دور کنیم حال یا فرهنگی یا سیاسی یا ورزشی یا ...
من شما رو لینک میکنم و برایتان آرزوی موفقیت دارم
پاسخ:
سلام حضور آقای ایزد بزرگوار و ممنون از درد دلهایتان
مدت کوتاهی است که این وبلاگ آغاز به کار کرده و خوشبختانه با همکاری سه چهار نفر از جوانهای خوب سرخنکلایی توانسته ام تعدادی مخاطب جذب کنم. انشاءالله در یکی از پست های بعدی گزارشی از رتبه وبلاگ خواهم داشت.
 درباره مسائل سیاسی هم عرض کنم حضورتان که درست می فرمایید چون در شهرهای کوچکی مثل سرخنکلا و جلین ( که البته بزرگتر از سرخنکلاست (-:  !! ) همه افراد یکدیگر را می شناسند و کمی تنگ نظری هم چاشنی اظهار نظرها می شود، کار رسانه ای و فرهنگی مقداری سخت تر است. اما من سعی می کنم حتی در اظهارنظرهای سیاسی در باب مسائل روز هم دقت کنم که باعث دلخوری افراد و دامن زدن به تفرقه نشوم و و خودم را هم برای انواع برچسب های تخریبی که تعداد کمی از همشهریان لطف کرده و نصیبم می کنند، آماده کرده ام.
 البته به خاطر همین هم برای مدت کوتاهی، هنوز خودم را بصورت عمومی معرفی نکرده ام تا شرایط آماده شود. به قول شهید مطهری قطار تا وقتی که ایستاده است کسی به آن سنگ نمی زند اما امان از وقتی که حرکت کند و بعضی ها نتوانند تحرک آن را تحمل کنند.
راستی؛ شهید بین الملل معصومه عرب که در توطئه وهابیت علیه انقلاب اسلامی به شهادت رسید و همشهری شماست از فامیلهای دور ماست و همچنین مرحوم حجت الاسلام عرب نیز در دوره راهنمایی معلم من بودند.(فکر کنم اسمش محمدبود) هر وقت از جلین و از زیر تصاویر شهدا که شهرداری نصب کرده رد می شوم به یاد شهدای جلین و این دو بزرگوار می  افتم.
باز هم به ماسر بزنید.
موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">