پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

پایگاه اطلاع رسانی*سرخنکلایی ها* ، رسانه ای برای همه مردم سرخنکلا

امروز داشتن رسانه ی خوب، یک ضرورت فرهنگی است

سلام. «سرخنکلا» شهر کوچکی است در ایران اسلامی از استان زیبای گلستان؛ گرگان، بخش بهاران. ما تلاش خواهیم کرد تا حلقه وصل و همفکری همه بچه های «سرخنکلا» باشیم که می خواهند کمک کنند برای کارهای فرهنگی در «سرخنکلا».
آی دی ما در تلگرام @blogger1404

آخرین نظرات

آیا سرخنکلا «تبعیدگاه» خوبی است؟

دوشنبه, ۲۵ فروردين ۱۳۹۳، ۰۶:۱۷ ب.ظ

   روش تبعید افراد غیرهمسو با حاکمان و والیان به مناطق دور دست، بدآب و هوا و با امکانات کم در گذشته های دور یکی از بهترین روشها برای حاکمان بود تا بتوانند آن افراد را به نوعی کنترل کنند. من که با شنیدن واژه "تبعید" یاد شهر چابهار در دهه 1340 شمسی یا منطقه سیبری روسیه در دهه 1930 میلادی می افتم. با افزایش و پیشرفت روزافزون وسایل ارتباط جمعی و رفاهی اما این روش امروزه تقریباً منسوخ شده است.

   طی روزهای اخیر برخی رسانه ها با پوشش استانی و ملی خبر از تبعید چند چهره تقریباً سرشناس از مدیران کل و مسئولین ارشد سابق استان گلستان به سرخنکلا دادند که جای تعجب فراوان داشت. البته شاید این که اعزام این افراد به بخشداری بهاران مستقر در سرخنکلا را "تبعید" بنامیم، به قول معروف کمی زیاد کردن پیازداغ ماجرا باشد اما به هر جهت این مسئله از چند زاویه جای تامل دارد.

   از نگاه مردم سرخنکلا چه اینکه این اقدام را تبعید بنامیم یا هر چیز دیگر ، این سوال مطرح است که چرا بخشداری بهاران و سرخنکلا برای اعزام این افراد در نظر گرفته شده است؟ به عبارت دیگر آیا سرخنکلا نسبت به گرگان آنقدر دوردست، بد آب و هوا و بی امکانات است که شایسته این کار باشد؟ یا مسئولین محترمی که چنین تصمیمی گرفته اند می خواستند به قول معروف فقط کمی گوش مدیران دولت سابق را بپیچانند تا چندان هم به آنها سخت نگذرد؟

  موضوع دیگر اینکه چه عقل سلیمی قبول می کند حضور همزمان سه نفر مدیر ارشد اجرایی (فارغ از هر گرایش سیاسی) که دو نفرشان تجربه و سابقه مدیرکلی برای استان دو میلیون نفری گلستان را دارند، با خدمت در بخشداری یک بخش با حدود 50 هزار نفر جمعیت تناسب دارد و اعتدال محسوب می شود؟ اصلاً مگر بخشداری بهاران جمعاً چند تا کارمند دارد؟ و حالا این افراد در بخشداری به چه کاری مشغول هستند؟

   مگر گوشه و کنار استانداری گلستان و دهها فرمانداری بزرگ و کوچک در سطح استان جایی برای اعزام مدیران ارشد دولت قبلی نداشتند؟

  بنده که اگر حتی خودم را در کنار مسئولین تصمیم گیر این اقدام و عضوی از طیف آنان هم قرار بدهم برای همین چندسوال ساده مردم خوب بخش بهاران و سرخنکلا  پاسخی ندارم. شاید تصمیم گیران و متولیان فعلی امور در استان پاسخی داشته باشند. مثلاً از اهمیت بخش بهاران وظرفیتها و استعدادها و ... آن تعریف و تمجید کنند تا به نوعی این اقدام در راستای خدمت به مردم بهاران تلقی شود!

  خلاصه اینکه از هر زاویه ای نگاه کنیم باید به دوستان اعتدالی گفت: سرخنکلا تبعیدگاه خوبی نیست!

  نکته اخلاقی برای همه ما هم این است که بخشدار بهاران که تا همین چند ماه پیش برای بسیاری از مطالبات و پیگیری های امورات مردم بخش به همین مدیران کل سابق مراجعه می کرد و شاید پاسخی نمی گرفت، امروز رئیس هر سه آنهاست! به قول دوست نکته سنج ما این یکی را دیگر باید در کتاب گینس ثبت کرد. چون بعید است در تاریخ بخشداران سابق و لاحق چنین موردی پیدا شود. چه خوش فرمود فردوسی بزرگ که:

         چنین است رسم سرای درشت       گهی پشت به زین و گهی زین به پشت


************

لینک بازتاب این مطلب در پایگاه خبری و تحلیلی طوبی گلستان

لینک بازتاب این مطلب در پایگاه خبری و تحلیلی ساجد نیوز

لینک بازتاب این مطلب در پایگاه مجله خبری شرق ایران «شاهد فردا» + بازنشر

                     لینک بازتاب این مطلب در پایگاه خبری عدالت خواهان گلستان


 

نظرات  (۱۵)

سلام برادر عزیز وبزرگوار اینطور فکر نکنید کارهای اداری یک مقدار چم وخم خودش رو داره  از انجا که شهرستانگرگان دو بخش مرکزی وبهاران داره اگر مرکزی پست های خالی اش پر باشد کجا باید نیروهای شهرستان بروند یعنی هرجایی که پست خالی داشته باشه وقرار نیست یک مدیر همیشه مدیر باشه وقتی  عوض شد باید جایی مشغول بشود از همه مهمتر شاید با نفوذ ی که دارن برا ی سرخنکلا مفید باشند اگر این چند نفر گمیشان ومراوه تپه میرفتند تبعید بود از سرخنکلاته بهتر جایی سراغ دارید-------------------موفق وپیروز باشید وبلاگ بسیار جذابی داری  امیدوارم بعضی موارد مثل تصاویر مناسبت ها و...برایت وبرای زیباتر شدن وبلاگ سرخنکلایی ها تهیه ودر اختیارت بگذارم
پاسخ:
سلام.
جناب آقای «آقا قاسم» ؛
  اول از اینکه مطالب وبلاگ را با دقت مطالعه و اظهار لطف کردید ممنونم. کاش نقدها و نظراتتان را درباره سایر مطالب هم درج می کردید مثلاً درباره مطلبی که با موضوع «سیب زمینی» بود و از سوی رسانه های استانی مورد استقبال قرار گرفت.
دوم اینکه درباره تصاویر مراسم در مناسبت ها و برنامه های فرهنگی و ... سرخنکلا اگر برایتان امکان دارد، لطفاً در زمان مناسب (بدون تاخیر زیاد) و با کمی توضیح به ایمیل وبلاگ sorkhankola.blog.ir@gmail.com ارسال کنید تا بتوانم آنها را در این رسانه که متعلق به مردم سرخنکلاست استفاده و به دیگران اطلاع رسانی کنم.
موفق باشید.
دم خروس زد بیرون! مطلب بعدیتونم که همه سایتهای مخالف دولت زدن. دیگه دارم مطمئن میشم این وبلاگ رو برای تخریب دولت در ذهن مردم ما راه انداختین
پاسخ:
سلام.
این که سایتهای زیادی از مطلب بنده استقبال کرده اند دم کدام خروس است؟
مخالف دولت؟
هر کسی اینطور است عکسش رابده تا من ...
این «فقط» یک نقد رسانه ای بود بزرگوار !
یک سفارش دوستانه اینکه اگر می خواهید مردم آگاهی بیشتری پیدا کنند باید از حالت وبلاگی و اینترنتی خارج بشید و با چاپ خبرنامه یا نشریه اطلاع رسانی کنید چون خیلی ها هنوز به اینترنت دسترسی ندارند.
پاسخ:
سلام.
این هم پیشنهاد خوبی است اما در حال حاضر شرایط آن فراهم نیست.
خدمت نویسنده محترم وبلاگ عرض کنم که من هم از دست افرادی که توی سرخنکلا نمیتونن موفقیت بقیه رو ببیند خاطرات بدی دارم اما خواهش می کنم به این حرفها توجه نکنید.
پاسخ:
سلام.
تشکر . ضمن اینکه من چنین برداشت تندی از نظر آن همشهری گرامی ندارم، انشاءالله حتماً همینطور که شما فرموده اید، عمل خواهم کرد.
معلومه که ارتباطی با این سایتها داری که مطلبت رو گذاشتن توی سایتشون وگرنه چرا برای بقیه وبلاگها این کار رو نکردن؟

پاسخ:
سلام
با تشکر از شما، بنده مایلم دیگر همشهریان خودشان درباره این نظر شما قضاوت کنند.
امیدورام در کارهای مفید موفق باشید.
من از این قضیه اطلاع نداشتم. ضمن تشکر، ببینید که از سرخنکلایی که از نظر فرهنگی زبانزد مردم منطقه بود چه باقی مانده که به عنوان تبعیدگاه توی سرش میزنند.
واقعا برای عاملین این کار متاسفم و برای خودمان.
پاسخ:
سلام. با این قسمت که نوشته اید: «به عنوان تبعیدگاه توی سرش میزنند»به هیچ عنوان موافق نیستم. کسی که چنین اقدامی انجام داده به ضرر خودش کار کرده است.
موفق باشید.

متشکرو ممنونم که سریعا بروزآوری میکنید و مردم را سرگردان نمیکنید تا کی جواب بگیرند //در مورد همفکری من باید عرض کنم : مطالب شما خیلی فنی و سطح بالاست و من میترسم کم بیاورم بنا بر این برای من همین گوشه موشه ها جا باشه بسمه  واقعا میگم     سپاس

پاسخ:
سلام
بنده در دوران مدرسه افتخار شاگردی شما را نداشته ام . اما من باب «من علمنی حرفاً فقد صیرنی عبداً» هم که حساب کنم، شما حق استادی بر گردن بسیاری از جوانان امروز و حتی دیروز سرخنکلا دارید. بنده نیز در محضر شما درس پس می دهم.
واقعاً میگم! (-:
من فکر می کنم این کار یک پیام از مسئولین استان برای مردم سرخنکلا داشته و میخواستن بگن که ببینید اینا کار نکردن ولی ما میخوایم کار کنیم براتون.
پاسخ:
سلام
خدا کنه ! بترکه چشم هر چی حسود !
سلام
اسلام دین مشورت و شوراست
اگه خودت معرفی نکنی دیگه بهت جواب نمیدم ...
همیشه خوش باشی
پاسخ:
سلام.
بالای وبلاگ : درباره من را ببینید.
یا علی
ضمناً اگر ما مردم سرخنکلا نخواهیم شما درباره ما نظر بدهید چطور باید بگوییم؟
پاسخ:
سلام. راههای زیادی هست. مثلاً می توانید رسانه ای برای آن دسته از مردم سرخنکلا که همفکر شما هستند داشته باشید و در آن حرفهایتان را بگویید و ما را هم نقد کنید.
موفق باشید.
این همه دولت رو کوبیدید و مسخره کردید. از کجا معلوم سایتهایی که اسمشون رو هم نگفتید درست نوشته باشند؟
خجالت هم چیز خوبیه.
پاسخ:
سلام.
شما که به طرح چند سوال و دو تا علامت تعجب می گویید «کوبیدن» و «مسخره کردن»  (!!!) بهتر است روی لینک همان کلمات در متن بنده کلیک کنید و صفحه اخبار مذکور در آن رسانه ها را مطالعه کنید. ضمناً اگر واقعاً سرخنکلایی هستید، بد نیست سری به بخشداری بزنید یا درباره صحت این خبر از مردم تحقیق کنید.
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام و درود بر شما

شنیدی میگن کارهای بزرگ رو به آدمای کوچک بده و کارهای کوچک رو به آدمای بزرگ *** **** ******* ***** ******* * ***** *** *** که البته مثل اینکه برای آنها هم در سرخنکلا عملی و اجرایی شده

شاید یه دلیلش این باشه که روشنفکری در سرخنکلا به خاموشی گراییده باید افراد در سرخنکلاته هر چه بیشتر آگاهتر بشن.

از زحمتهای شما ممنونیم

پاسخ:
سلام
ببخشید که مجبور شدم ستاره بذارم!
سلام. از نکته سنجی شما مممنونم
خیلی مطلب خوبی بود
پاسخ:
سلام
لطف دارید.
یاعلی.
سلام
خلاصه کسانی که هشت سال مدیریت قارچی داشتند و سطح شان بخشداری بهاران که نیست بلکه باید برای جبران اوقات تلف شده  در روستاه های مرز  دهیار شوند نه هتل سرخنکلاته بازهم وقت تلف کنند و برنامه ریزی ضد دولت داشته باشند البته خودشان هم می دانند با سرمایه ملی چه کرده و ملت  را امروز دچار بحران کردند

پاسخ:
سلام. در مجموع ظاهراً درباره جمله ای که در متن به رنگ آبی نوشته ام؛ با من هم عقیده اید.

با تشکر از دوست یا دوستانی که این وبلاگ را مدیریت میکنند //

متاسفانه من تازه این وبلاگ رو پیدا کردم کاش می شد از طریقی مث ف ب اطلاع رسانی کرد چنانکه کردید//

در مورد تبعید گاه :: فارغ از دلایل سیاسی باید عرض کنم که تمام دوستان هم مدل ما سالهاست از اینجا رفته اند و فقط در ایام محرم می آیند ولی من و چند نفر دیگر به دلایل ناسیو نالیستی مدتهاست که مانده ایم و تازه به این نتیجه رسیده ایم که ناخواسته در تبعیدیم .  باسپاس

پاسخ:
سلام
درباره بخش اول، از اظهار لطف شما ممنونم.
اما درباره بخش دوم؛ اتفاقاً به نظر بنده شما از معدود افرادی هستید که مفتخرانه در وطن مانده اید و سایرین که فقط ایام محرم به سرخنکلا می آیند، تبعید شده اند.
البته اصراری به تغییر دادن نظر شما ندارم، اما اگر آنچنان احساسی نیز دارید مستحضرید که در تبعید هم خیلی کارها می شود کرد.
اگر چه نگاه بنده به مقوله فرهنگ با نگاه شما چندان قرابتی ندارد ، اما مطمئنم تجربه و توان شما در کار فرهنگی بیش از ما جوان تر هاست.
موکداً استدعا دارم درباره یکایک مطالب وبلاگم من را از نظرات خودتان بهره مند  و مطالب را نقد کنید.
موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">